Η υγιεινή διατροφή δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση κι αυτό το ξέρουμε καλά. Μπορεί επίσης να γίνει κι αρκετά περίπλοκη υπόθεση, όταν για παράδειγμα σε ένα άρθρο διαβάζουμε ότι θα πρέπει να αποφεύγουμε τους υδατάνθρακες και σε ένα άλλο ότι θα πρέπει να τους εντάξουμε στη διατροφή μας. Κι επειδή και οι ειδικοί το γνωρίζουν αυτό, έχουν αρχίσει να εκφράζουν την άποψη ότι δεν υπάρχει ένα διατροφικό πλάνο που να είναι κατάλληλο για όλους. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ορισμένες τροφές που είναι επικίνδυνες για την υγεία, σύμφωνα με όσα έχουν διαπιστώσει οι επιστήμονες μετά από χρόνια μελέτης.

Ποιες είναι αυτές οι τροφές και ποιες ουσίες τις καθιστούν βλαβερές για την υγεία μας;

Τροφές που είναι επικίνδυνες για την υγεία αλλά το αγνοείς

Ψητά στα κάρβουνα

Όταν τα κρέατα όπως το κοτόπουλο, το χοιρινό ή τα ψάρια μαγειρεύονται ή τηγανίζονται σε υψηλές θερμοκρασίες, σχηματίζουν ουσίες που ονομάζονται ετεροκυκλικές αμίνες (HCAs), καθώς και πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες (PAH). Αυτές οι ενώσεις μπορούν να προκαλέσουν αλλαγές στο DNA και να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου. Μία ακόμη επικίνδυνη ουσία που εμφανίζεται όταν τα τρόφιμα ψήνονται σε υψηλές θερμοκρασίες είναι το ακρυλαμίδιο, μία απ’ τις τοξικές χημικές ουσίες που εισπνέουν και οι καπνιστές.

Κόκκινο κρέας

Το κόκκινο κρέας συχνά συνδέεται με την εμφάνιση του καρκίνου και τις καρδιακές παθήσεις. Ειδικότερα, σύμφωνα με τους επιστήμονες η κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται με τον καρκίνο του παχέος εντέρου, ενώ επειδή σε ορισμένες κατηγορίες κόκκινου κρέατος, περιέχεται αυξημένο ποσοστό κορεσμένων λιπαρών, που αυξάνουν την κακή χοληστερόλη, αυτό με τη σειρά του οδηγεί στην αύξηση του κινδύνου καρδιακών ασθενειών ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

Επειδή δεν υπάρχουν ίνες στο κόκκινο κρέας, είναι σημαντικό να το συνοδεύεις πάντα με λαχανικά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν περισσότερο κόκκινο κρέας παρουσίαζαν υψηλότερο κίνδυνο θανάτου, αν και αυτό θα μπορούσε απλώς να οφείλεται στο γεγονός ότι οι ίδιοι κατανάλωναν και λιγότερα λαχανικά.

Τέλος, το κόκκινο κρέας διαθέτει ακόμη θρεπτικά συστατικά όπως σίδηρο, βιταμίνη D, κάλιο και πρωτεΐνες, γι’ αυτό και σύμφωνα με το American Heart Association, καλό θα ήταν να καταναλώνουμε καλής ποιότητας κόκκινο κρέας σε μικρή ποσότητα.

Διάβασε τη συνέχεια στο mensarena.gr

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News