Τρέξιμο ή περπάτημα; Τι είναι καλύτερο για σένα; Με ποιο καις περισσότερες θερμίδες και ποιο είναι καλύτερο για την υγεία σου; 

Άλλοι προτιμούν το τρέξιμο κι άλλοι το περπάτημα. Οι απόψεις είναι αμφιλεγόμενες. Ωστόσο, πριν αποφασίσεις τι θα επιλέξεις να ξεκινήσεις είναι μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις. Ποια από τις δύο σωματικές ασκήσεις είναι καλύτερο να προτιμήσεις και γιατί;

Τρέξιμο ή περπάτημα τελικά;

Το τρέξιμο σίγουρα κάνει καλό στην καρδιά, όμως δεν σε βοηθάει να “κάψεις” περισσότερες θερμίδες. Ίσως ιδρώνεις πιο γρήγορα, όμως το αποτέλεσμα στις θερμίδες είναι σχεδόν το ίδιο με το γρήγορο βάδισμα. Επιπλέον, με το τρέξιμο υπάρχει πάντα ο κίνδυνος τραυματισμού, ειδικά στα γόνατα, αφού επιβαρύνεται περισσότερο το μυοσκελετικό σου σύστημα.

Από την άλλη πλευρά, το γρήγορο περπάτημα είναι πιο ωφέλιμο, αλλά τονίζουμε το γρήγορο. Μπορεί το περπάτημα να είναι λίγο υποτιμημένο, όμως τα οφέλη του δεν είναι λίγα τόσο για την υγεία σου όσο και για τα κιλά σου.

Το γρήγορο βάδισμα έχει τα ίδια οφέλη με το τρέξιμο ως προς την πρόληψη της υπέρτασης, της χοληστερόλης, του διαβήτη και της καρδιοπάθειας, ενώ συγχρόνως καθυστερεί την εμφάνιση της οστεοπόρωσης. Φυσικά να τονίσουμε πως το περπάτημα καταπολεμά την κόπωση και το άγχος.

Τι να προτιμήσεις τελικά;

Όπως είπαμε, το γρήγορο περπάτημα έχει επίσης αρκετά οφέλη για την υγεία σου, ενώ ο κίνδυνος τραυματισμού είναι πολύ μικρότερος από το τρέξιμο. Επομένως, πιθανότατα και είναι καλύτερη επιλογή για σένα.

Ωστόσο, αυτό που πρέπει να σημειώσουμε είναι πως γρήγορο βάδισμα σημαίνει γρήγορο, δεν τρέχεις γρήγορα και σε έντονο ρυθμό, αλλά ούτε περπατάς λες και κοιτά τις βιτρίνες. Επίσης, 40 περίπου λεπτά την ημέρα είναι αρκετά, ώστε να αρχίσεις να βλέπεις αποτελέσματα.

Για τους ανθρώπους που έχουν περιττά κιλά και θέλουν να χάσουν βάρος το περπάτημα είναι πιο ωφέλιμο και λιγότερο αγχωτικό για τον οργανισμό.

Διάβασε ακόμα:

Έτσι θα κάνεις τη μετάβαση απ’ το χαλαρό περπάτημα στο τρέξιμο

Photo: Pexels