Η γυμναστική και κυρίως το τρέξιμο στην παραλία είναι ένας απλός και εύκολος τρόπος για να ξεκινήσεις ευχάριστα το πρωινό σου στις καλοκαιρινές σου διακοπές. Κάνε το για λίγο εικόνα: το τοπίο είναι ειδυλλιακό κι εσύ τρέχεις στην πεντακάθαρη θάλασσα ενός ελληνικού νησιού, δίπλα στο κύμα, με φόντο το απέραντο γαλάζιο και τον ήλιο να δύει. Και ποιος δε θα ήθελε η μέρα του να ξεκινάει με αυτόν τον τρόπο;

Η αύρα και η ενέργεια που θα λάβεις από τη θάλασσα, ο ήχος του κύματος και η εικόνα του ειδυλλιακού τοπίου είμαι σίγουρη πως θα σε ταξιδέψει και θα γαληνεύσει το μυαλό σου με ένα μοναδικό τρόπο. Το τρέξιμο στην παραλία έχει πολλά οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό, είναι μια εξαιρετική επιλογή για να παραμείνεις δραστήρια ακόμα και στις καλοκαιρινές σου διακοπές και να δώσεις μια άλλη και διαφορετική διάσταση σε αυτό που μέχρι τώρα είχες στο μυαλό σου όταν άκουγες τη λέξη «τζόκινγκ» και κατευθείαν έτρεχες μακριά της.

Τρέξιμο στην παραλία: Μάθε όλα τα μυστικά του!
Pexels

Το τζόκινγκ στην παραλία βέβαια χρειάζεται την προσοχή του όσο ευχάριστο κι αν ακούγεται. Γι’ αυτό κι εγώ θα σου δώσω ορισμένες χρήσιμες συμβουλές προκειμένου να απολαύσεις την εμπειρία αυτή με απόλυτη ασφάλεια.

Mini οδηγός επιβίωσης για σένα που θες να ξεκινήσεις το τρέξιμο, αλλά δεν ξέρεις πώς

Είσαι στην παραλία και απολαμβάνεις τις καλοκαιρινές σου διακοπές; Μπορείς να το συνδυάσεις με τη γυμναστική σου με ασφαλή τρόπο!

Η ενυδάτωση είναι το Α και το Ω

Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα πριν ξεκινήσεις τη γυμναστική σου στη θάλασσα είναι να προστατεύσεις τον εαυτό σου με αντιηλιακό. Η χρήση του αντιηλιακού είναι πάρα πολύ σημαντική καθώς ο οργανισμός μας έχει ανάγκη από ενυδάτωση, ειδικά το καλοκαίρι όταν βρισκόμαστε στην παραλία. Χρησιμοποίησε το αντηλιακό σου οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας επιλέξεις να αθληθείς, τόσο στο πρόσωπό σου, όσο και σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματός σου εκτίθεται στον ήλιο.

Βάλε αντηλιακό, γυαλιά και καπέλο και μη ξεχάσεις να πάρεις μαζί σου ένα μπουκάλι νερό. Πρέπει να ενυδατώνεις σωστά τον οργανισμό σου τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, ειδικά όταν πηγαίνεις για τρέξιμο στη θάλασσα, γιατί εξαιτίας της αφυδάτωσης θα ρίξεις την αποδοτικότητά σου και θα χάσεις την ενέργειά σου καθώς και την όρεξή σου για γυμναστική. Αν βρίσκεσαι σε ένα ιδιαίτερα ζεστό μέρος, θα ήταν καλύτερα να τρέξεις πριν από τις 10 π.μ. ή μετά τις 4 μ.μ. για να αποφύγεις τις επικίνδυνες ώρες της ημέρας.

Τρέξιμο στην παραλία: Μάθε όλα τα μυστικά του!
Unsplash-Frank Mckenna

Τρέξιμο με ή χωρίς παπούτσια;

Μπορεί η εικόνα της χρυσαφένιας αμμουδιάς να φαίνεται δελεαστική και να θέλεις να τρέξεις ξυπόλητη πάνω της και πράγματι είναι μια εκπληκτική σωματική άσκηση, όμως εμπεριέχει αρκετούς κινδύνους. Η δική μου πρόταση είναι να ξεκινήσεις την γυμναστική σου ξυπόλητη και σε περίπτωση που νιώσεις κάποιον περίεργο πόνο λόγω της έλλειψης υποστήριξης μπορείς να βάλεις ξανά τα παπούτσια σου. Εκτός από την έλλειψη υποστήριξης που μπορεί να προκαλέσει πόνους στα πόδια, είναι πολύ πιθανό να πατήσεις κάποιο σπασμένο γυαλί ή ένα σκληρό κοχύλι και να τραυματιστείς. Γι’ αυτό να είσαι προσεκτική.

Τα καλύτερα podcasts που μπορείς να ακούς ενώ είσαι για τρέξιμο

Προθέρμανση και αποθεραπεία

Το «ζέσταμα» του σώματός σου είναι πολύ σημαντικό πριν ξεκινήσεις το τρέξιμό σου. Φρόντισε, λοιπόν, να ζεσταθείς καλά γιατί θα ενεργοποιήσεις αρκετές μυϊκές ομάδες κατά τη διάρκεια της άσκησής σου.

Επιπλέον, αφού ολοκληρώσεις την προπόνησή σου, είναι εξίσου σημαντικό να κάνεις λίγη αποθεραπεία. Μόλις σταματήσεις το τρέξιμο μη σταματήσεις εντελώς την κίνησή σου. Προσπάθησε να αφιερώσεις λίγα λεπτά ώστε να επανέλθει ο οργανισμός σου σε μια κατάσταση ηρεμίας. Μπορείς να περπατήσεις για 5-10 λεπτά, προκειμένου να κατεβάσεις τους παλμούς σου σταδιακά ή να κάνεις κάποιες διατάσεις.

frank mckenna
Unsplash-Axel Bimashanda

Άκου το σώμα σου

Το τρέξιμο στην άμμο σίγουρα δεν είναι το είδος γυμναστικής το οποίο έχει συνηθίσει το σώμα σου, γι’ αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ακούσεις τι έχει να σου πει. Αν κατά τη διάρκεια της άσκησής σου νιώσεις κάποιον περίεργο πόνο ή δυσφορία μην πιεστείς, σταμάτησε την προπόνησή σου και απόλαυσε την ομορφιά της θάλασσας. Δεν ταιριάζουν όλα τα είδη γυμναστικής σε όλους τους ανθρώπους.

Σήκω από τον καναπέ, βάλε τα αθλητικά σου και ξεκίνα το τρέξιμο! 4 εύκολα βήματα που θα σε βοηθήσουν


Κάνε μια βουτιά

Αν έχεις το προνόμιο να τρέξεις δίπλα στην θάλασσα, προσπάθησε να επωφεληθείς όσο το δυνατόν περισσότερο από αυτό. Όταν τελειώσεις μπορείς να κάνεις μια βουτιά στη θάλασσα και να απολαύσεις τον ήχο των κυμάτων. Μην ξεχνάς πως τα άλατα του θαλασσινού νερού έχουν εξαιρετικά οφέλη για τα δέρμα αλλά είναι και ένας επιπλέον τρόπος να χαλαρώσεις και να ηρεμήσεις μετά από μια έντονη γυμναστική.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News