Τρέξιμο πρώτα και βάρη μετά ή το αντίθετο;

LIKE US ON FACEBOOK

Αν ρωτήσεις 100 ανθρώπους για το αν πρέπει πρώτα να τρέχουμε και μετά να κάνουμε βάρη, το μόνο σίγουρο είναι πως θα λάβεις πολλές, διαφορετικές απαντήσεις. Τελικά, τι πρέπει να κάνεις πρώτα στο γυμναστήριο ή όπου αλλού έχεις επιλέξει να γυμνάζεσαι;

Πρέπει πρώτα να τρέχεις και μετά να κάνεις το πρόγραμμα με τα βάρη ή το αντίθετο; Υπάρχουν πολλοί μύθοι για το τι πρέπει να κάνεις πρώτα στο γυμναστήριο και οι ειδικοί μας λύνουν τις απορίες.

Μια έρευνα η οποία δημοσιεύτηκε στο Journal of Strength and Conditioning Research, αποκάλυψε κάτι που θα σοκάρει πολλούς: Δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά αν τρέχεις πριν ή μετά το πρόγραμμα με τα βάρη.

Είτε κάνεις βάρη πρώτα, είτε ιδρώνεις πάνω στον διάδρομο, ενεργοποιούνται οι ίδιες ορμόνες και δεν θα παρατηρήσεις μεγάλη διαφορά στην απόδοσή σου. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι έρευνες.

Παρ΄όλα αυτά οι απόψεις εξακολουθούν να ποικίλλουν και ο καθένας έχει τα δικά του επιχειρήματα. Ορισμένοι προπονητές αναφέρουν πως πρέπει πρώτα να κάνεις βάρη πριν την αεροβική και αυτό γιατί μπορείς να σηκώνεις περισσότερα βάρη όταν είσαι στην αρχή της προπόνησής σου και όχι όταν έχεις κουραστεί από την αερόβια άσκηση.

Και αυτό έχει μια μικρή λογική. Παράλληλα, πολλοί υποστηρίζουν πως αν ο στόχος σου είναι να χάσεις κιλά, τότε θα πρέπει πρώτα να κάνεις ασκήσεις με βάρη. Όταν κάνεις ασκήσεις με βάρη, το σώμα σου χρησιμοποιεί το γλυκογόνο για… καύσιμα, οπότε αν κάνεις πρώτα βάρη και μετά κάνεις μια αερόβια άσκηση, θα δημιουργήσεις ένα περιβάλλον στο σώμα σου ιδανικό για να μεταβολίσεις το λίπος πιο εύκολα.

Κι αν πας για τρέξιμο το πρωί;

Έρευνα η οποία δημοσιεύτηκε στο British Journal of Nutrition, διαπίστωσε πως οι άνθρωποι που πηγαίνουν για τρέξιμο το πρωί, με άδειο στομάχι, μπορούν να κάψουν έως και 20% περισσότερο λίπος.

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Σημαίνει πως πολλοί προτείνουν να «σπάσεις» τη γυμναστική σου σε δύο κομμάτια.

Να πηγαίνεις το πρωί για τρέξιμο με άδειο στομάχι και αργότερα, όταν θα έχεις φάει και ένα σνακ να κάνεις την προπόνηση με βάρη. Και είναι μια καλή επιλογή αν βολεύει με τον πρόγραμμά σου!

Διαβάστε επίσης:

Οι περίεργες αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου όταν ξεκινάς μια νέα άσκηση

Photo: Popsugar
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved