Μια πρέζα σε μια σούπα, λίγοι κόκκοι στο βραστό αυγό σου… Πολλά απ’ τα πιάτα που τρως καθημερινά μπορούν να γίνουν πολύ πιο νόστιμα, προσθέτοντας απλά λίγο αλάτι! Αυτός είναι και ο λόγος που είναι τόσο δελεαστικό να προσθέτεις αλάτι όταν μαγειρεύεις. Απ’ την άλλη, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να μην τρως πολύ αλάτι. Η κατανάλωση υπερβολικού αλατιού μπορεί να είναι βλαβερή για το σώμα σου.

Ειδικότερα, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού στη διατροφή είναι δυνατό να προκαλέσει παθήσεις, όπως έλκος, δυσπεψία ή καταστροφή των νεφρών, αύξηση της πίεσης, ακόμα κι εξασθένηση της μνήμης.

Μήπως βιώνεις κάποιο απ’ τα παρακάτω συμπτώματα; Τότε το σώμα σου μάλλον θέλει να σου πει ότι τρως πολύ αλάτι!

τρως πολύ αλάτι

Το σώμα σου προσπαθεί να σου πει ότι τρως πολύ αλάτι

Πρησμένα δάχτυλα

Έχεις πρησμένα δάχτυλα; Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το σώμα σου διατηρεί πολλή υγρασία. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην κατανάλωση υπερβολικού αλατιού. Η λύση είναι πολύ απλή: Πιες περισσότερο νερό. Αυτό θα απομακρύνει το αλάτι από το σώμα σου.

Δίψα

Όταν έχεις φάει κάτι αλμυρό όπως πατατάκια ή ξηρούς καρπούς, μπορεί να αισθάνεσαι πολύ έντονη δίψα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το αλάτι στο σώμα σου προκαλεί διαταραχή της ισορροπίας άλατος / νερού. Για να ανακτήσεις την ισορροπία στο σώμα σου, πρέπει να το ενυδατώσεις σωστά. Πιες νερό και άφθονο τσάι.

τρως πολύ αλάτι

Unsplash / Dominik Martin

Θες να πηγαίνεις συνέχεια τουαλέτα

Μήπως θέλεις να πηγαίνεις τουαλέτα πιο συχνά απ’ ό,τι έκανες; Το αλάτι κάνει τα νεφρά σου να δουλεύουν… υπερωρίες κι αυτό τους κάνει κακό. Μείωσε αμέσως την καθημερινή ποσότητα αλατιού που καταναλώνεις, και θα δεις διαφορά.

Λιγουρεύεσαι όλα τα ανθυγιεινά

Εάν καταναλώνεις υπερβολικό αλάτι, ενδέχεται να αυξάνεται η όρεξή σου για ανθυγιεινά αλμυρά και γλυκά σνακς. Μείωσε σιγά σιγά την κατανάλωση αλατιού και κάθε φορά που θα θέλεις κάποιο σνακ, φάε κάτι άλλο, όπως ένα φρούτο.

τρως πολύ αλάτι

Pexels

Κι αφού είναι καλύτερα να μην τρως πολύ αλάτι, δες πώς μπορείς να τo αξιοποιήσεις για τις δουλειές του σπιτιού!

Πονοκέφαλοι

Υποφέρεις συχνά από πονοκεφάλους; Αυτό, επίσης, μπορεί να είναι αποτέλεσμα της κατανάλωσης υπερβολικού αλατιού. Έρευνες έδειξαν ότι ένας ενήλικας που καταναλώνει 3,5 γραμμάρια αλατιού κάθε μέρα έχει πονοκεφάλους σχεδόν κατά 1/3 συχνότερα από τους ανθρώπους που καταναλώνουν μόνο 1,5 γραμμάρια.

τρως πολύ αλάτι

Συχνότερες κράμπες

Αν έχεις συχνά μυϊκές κράμπες μετά την άσκηση, μπορεί να είναι ένα σημάδι υπερβολικού αλατιού. Αυτό έχει να κάνει με την ισορροπία μεταξύ αλατιού και καλίου. Το αλάτι προκαλεί τη σύσπαση των μυών σου ενώ το κάλιο τους κάνει να χαλαρώνουν. Έτσι, εάν τρως πολύ αλάτι, η ισορροπία διαταράσσεται και οι μύες σου συστέλλονται κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση.

Και τελικά, πόσο αλάτι είναι ασφαλές να καταναλώνουμε;

Οι ενήλικες δεν πρέπει να καταναλώνουν περισσότερο από 6 γραμμάρια αλάτι την ημέρα. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου ένα κουταλάκι του γλυκού. Ο ευκολότερος τρόπος να μειωθεί η πρόσληψη αλατιού είναι να τρως φρέσκα και υγιεινά τρόφιμα. Σε γενικές γραμμές, τα μεταποιημένα τρόφιμα περιέχουν πολύ μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού.

Δες ακόμα:

Τόσο αλάτι πρέπει να καταναλώνεις, σύμφωνα με νέα έρευνα

Photo: Pexels