Το μυστικό για να διαλέγεις υγιεινά δημητριακά για πρωινό, σύμφωνα με τους διαιτολόγους

LIKE US ON FACEBOOK

Πολλά δημητριακά που θα βρεις στο σούπερ μάρκετ και διαφημίζονται ως “υγιεινά και θρεπτικά”, αλλά καθώς τα σερβίρεις για το πρωινό σου, αναρωτιέσαι “είναι στα αλήθεια υγιεινά δημητριακά αυτά που τρώω;”.

Τα δημητριακά είναι ένα από τα αγαπημένα τρόφιμα για πρωινό, σου θυμίζουν την παιδική σου ηλικία, κι αυτό είναι υπέροχο! Ωστόσο, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, τα δημητριακά συχνά μπορούν να είναι εχθρός της υγείας σου, ειδικά εάν τα καταναλώνεις κάθε πρωί.

Ευτυχώς για εμάς, οι διαιτολόγοι μας δίνουν μερικές χρήσιμες συμβουλές για το πώς να διαλέγουμε υγιεινά και θρεπτικά δημητριακά, ώστε να τρώμε ένα σωστό και χορταστικό πρωινό, χωρίς να επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας.

υγιεινά δημητριακά

Pexels

Το μυστικό για να διαλέγεις υγιεινά δημητριακά για πρωινό, σύμφωνα με τους διαιτολόγους

Περιόρισε τη ζάχαρη

Όταν επιλέγεις δημητριακά, βρες μάρκες με περιορισμένη ποσότητα ζάχαρης. Είναι σοφό να επιλέγουμε δημητριακά που έχουν λιγότερα από 10-12 γραμμάρια ζάχαρης ανά μερίδα. Σ’ αυτή την φάση, θα πρέπει να θυμάσαι ότι η ζάχαρη και οι γλυκαντικές ουσιές μπορούν να γράφονται και με άλλα ονόματα, όπως φρουκτόζη, σακχαρόζη ή μαλτόζη.

Επίσης, θα πρέπει να ελέγχεις το μέγεθος της μερίδας. Για παράδειγμα, αν το κουτί αναφέρει ότι μια μερίδα 3/4 φλιτζανιών περιέχει 5 γραμμάρια ζάχαρης, αλλά εσύ συνήθως τρως 1 1/2 φλιτζάνι δημητριακών, τότε στην πραγματικότητα θα λάβεις 10 γραμμάρια ζάχαρης.

Επίλεξε δημητριακά ολικής άλεσης

Εκτός απ’ την ποσότητα της ζάχαρης, είναι πολύ σημαντικό να επιλέγεις δημητριακά ολικής άλεσης καθώς είναι πολύ πιο υγιεινά και θρεπτικά.

Όσο υψηλότερο ποσοστό βλέπεις στα συστατικά ολικής άλεσης που αναφέρονται στην ετικέτα, τόσο πιο σίγουρος θα είσαι ότι είναι πιο υγιεινά.

υγιεινά δημητριακά

Pexels

Διάβασε όλη τη λίστα με τα συστατικά

Ακριβώς όπως πρέπει να αποφύγεις την υπερβολική προσθήκη ζάχαρης, θα πρέπει επίσης να δεις άλλα συστατικά, όπως φυτικές ίνες και πρωτεΐνες. Προτίμησε δημητριακά με τουλάχιστον 3 γραμμάρια ινών και 3 έως 4 γραμμάρια πρωτεΐνης.

Απόφυγε εκείνα που έχουν μερικώς υδρογονωμένα έλαια, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης ή τεχνητά αρώματα και χρωστικές ουσίες.

Την επόμενη φορά που θα πας, λοιπόν, στο σούπερ μάρκετ, διάβασε πολύ τα συστατικά που αναφέρονται στη συσκευασία και επίλεξε εκείνα που είναι πιο κοντά σ’ αυτό που αναζητάς. Φυσικά, θα μπεις στον πειρασμό να πάρεις όλα εκείνα τα δημητριακά που φαίνονται απολαυστικά και περιέχουν σοκολάτα, αλλά εάν θέλεις να προσέξεις το σώμα και την υγεία σου, θα πρέπει να σκεφτείς λίγο περισσότερο εάν αξίζει!

Δες ακόμα:

Υγιεινά τρόφιμα που έχουν περισσότερη ζάχαρη απ’ ότι νομίζουμε!

Photo: Annie Spratt/ Unsplash




Copyright © iPop 2012 - 2020 | All rights reserved