Είναι το καθημερινό περπάτημα αρκετό για να επωφεληθεί η καρδιά σου; Οι ειδικοί δίνουν facts και εξηγούν τα οφέλη του να περπατάς.

Όταν βρισκόμασταν όλοι σε lockdown για να αποτραπεί η εξάπλωση του κορονοϊού, οι λάτρεις της γυμναστικής αντιλήφθηκαν πως οι επιλογές τους για άσκηση ξαφνικά περιορίστηκαν. Τα γυμναστήρια έκλεισαν, μαζί με ό,τι αυτά περιλαμβάνουν, έτσι έμενε η γυμναστική στο σπίτι και έξω.

Το περπάτημα έγινε ο ήρωας τόσο για εκείνους που ήθελαν να διατηρήσουν την φυσική τους κατάσταση όσο και για άτομα που απλά ένιωθαν την ανάγκη να βγουν να πάνε μια βόλτα. Τώρα που ο κόσμος έχει επιστρέψει σε κάποιας μορφής κανονικότητα, πολλοί αναρωτιούνται αν το περπάτημα είναι ο σωστός και επαρκής δρόμος προς τον στόχο της διατήρησης μιας καλής φυσικής κατάστασης.

καθημερινό περπάτημα

Unsplash/Camylla Battani

Το καθημερινό περπάτημα θεωρείται τελικά αρκετή γυμναστική;

Ποια είναι τα οφέλη του να περπατάς;

Το περπάτημα είναι υποτιμημένο. Αν και δεν είναι γυμναστική υψηλής έντασης, είναι αποτελεσματικό από μόνο του και εξαιρετικά ευεργετικό. Το περπάτημα είναι ιδιαίτερα καλό για άτομα που υποφέρουν από προβλήματα στα γόνατα, τους αστραγάλους ή την πλάτη, καθώς μπορεί να μειώσει τον πόνο και να βελτιώσει την κυκλοφορία και τη στάση του σώματος.

Το περπάτημα βοηθά επίσης στη βελτίωση της αναπνοής και του καρδιακού ρυθμού, ενώ έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να μας κάνει να αισθανόμαστε πιο ευτυχισμένοι και συνδεδεμένοι με το περιβάλλον μας.

Όμως, οι ειδικοί τονίζουν πως είναι πολύ σημαντική η εναλλαγή της άσκησης, διότι επιτρέπει την ομαλή ανάπτυξη των μυών.

καθημερινό περπάτημα

Pexels

Πόσο συχνά πρέπει να περπατάς;

Οι ενήλικες πρέπει να κάνουν μέτριας έντασης γυμναστική τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα. Το περπάτημα φυσικά μετράει σ’ αυτό τον εβδομαδιαίο στόχο άσκησης, αλλά πρέπει να βεβαιωθείς πως δεν είναι απλά μια βόλτα. Για να επωφεληθείς στο έπακρο απ’ το περπάτημα, θα πρέπει να αυξάνεις τον ρυθμό και την ένταση, να νιώθεις την αναπνοή σου να είναι πιο έντονη και την καρδιά σου να χτυπά πιο δυνατά.

Οι ειδικοί προτείνουν να περπατάμε καθημερινά για τουλάχιστον 30 λεπτά, όμως, ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Κάποιος με αρκετά καθιστικό τρόπο ζωής χρειάζεται να κινηθεί περισσότερο, ενώ κάποιος του οποίου η δουλειά του συνεπάγεται να κινείται όλη την ημέρα δεν έχει τις ίδιες ανάγκες.

Κι αν δεν ξέρεις τον τρόπο να κάνεις πιο εντατικό το περπάτημα, διάβασε αυτό!

Έτσι θα κάνεις τη μετάβαση απ’ το χαλαρό περπάτημα στο τρέξιμο

Photo: Pexels