Η άσκηση είναι πολύ σημαντική και πρέπει να την περιλαμβάνεις στην ρουτίνα σου αρκετά συχνά. Το ήξερες, όμως, ότι δεν πρόκειται να γυμνάζεσαι οποιαδήποτε ώρα της ημέρας θέλεις εσύ; Κι όμως! Ορίστε κι ένα tip που δε σου έχει πει κανείς μέχρι τώρα! Η ώρα της ημέρας για να πετύχεις το καλύτερο αποτέλεσμα μπορεί να είναι διαφορετική για τις γυναίκες και τους άνδρες, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.

Τα ευρήματα της συγκεκριμένης μελέτης έδειξαν πως οι γυναίκες έκαιγαν περισσότερο σωματικό λίπος κατά την πρωινή άσκηση, ενώ τα βράδια οι άνδρες είχαν καλύτερη απόδοση.

Οι διαφορές στις ορμόνες, στα βιολογικά ρολόγια και στους κύκλους ύπνου-αφύπνισης μεταξύ των δύο φύλων, διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο για την απόδοσή σου στην προπόνηση.

Απόκτησε ονειρεμένους κοιλιακούς μόνο με 4 ασκήσεις – Pilates στο σπίτι για αρχάριους!

Η μελέτη 30 ανδρών και 26 γυναικών – όλοι δραστήριοι και υγιείς, μεταξύ 25 και 55 ετών – διήρκεσε 12 εβδομάδες και παρακολούθησε τα αποτελέσματα ενός ποικίλου προγράμματος φυσικής κατάστασης, το οποίο περιελάμβανε διατάσεις, σπριντ, αντίσταση και προπόνηση αντοχής.

ασκήσεις για κοιλιακούς και γλουτούς
Unsplash / bruce mars

Η μία ομάδα ασκήθηκε για μία ώρα πριν τις 08:30 ενώ η άλλη ομάδα ακολούθησε τις ίδιες δραστηριότητες το βράδυ, μεταξύ 18:00 και 20:00. Όλοι οι συμμετέχοντες ακολούθησαν ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα γευμάτων.

Οι ερευνητές εξέτασαν την αρτηριακή πίεση και το σωματικό λίπος όλων κατά τη διάρκεια της μελέτης, καθώς και την ευελιξία, τη δύναμη και την αερόβια ισχύ τους στην αρχή και στο τέλος.

Όλοι όσοι συμμετείχαν στη μελέτη βελτίωσαν τη συνολική τους υγεία και την απόδοσή τους κατά τη διάρκεια της δοκιμής 12 εβδομάδων, ανεξάρτητα από το πότε ασκούνταν.

Οι 2 τύποι ασκήσεων για να κάνεις μετά τα 40 για μακροζωία

«Η καλύτερη στιγμή για άσκηση είναι η καλύτερη στιγμή που μπορείς να την κάνεις και να την εντάξεις στο πρόγραμμά σου», λέει ο Δρ Paul Arcerio, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής υγείας και ανθρώπινης φυσιολογικής επιστήμης στο Skidmore College της πολιτείας της Νέας Υόρκης.

Αλλά υποστηρίζει ότι η ιδανική ώρα της ημέρας στην πραγματικότητα είναι διαφορετική για τις γυναίκες και τους άνδρες.

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική;

Με βάση τα αποτελέσματα, οι γυναίκες που ενδιαφέρονται να μειώσουν το λίπος γύρω από τη μέση τους και να μειώσουν την αρτηριακή τους πίεση θα πρέπει να στοχεύουν στην άσκηση το πρωί, λέει ο Δρ Arcerio.

Αυτό είναι σημαντικό επειδή το λίπος της κοιλιάς τυλίγεται γύρω από τα εσωτερικά όργανα του σώματος, συμπεριλαμβανομένου του ήπατος, και μπορεί να είναι επικίνδυνο.

Ωστόσο, λέει ότι οι γυναίκες που προσπαθούν να βελτιώσουν τη μυϊκή τους δύναμη στο πάνω μέρος του σώματός τους καθώς και τη συνολική τους διάθεση και την πρόσληψη τροφής, θα πρέπει να κάνουν βραδινή άσκηση.

γυμναστική για χέρια
Pexels

Οι άνδρες στη δοκιμή ήταν λιγότερο ευαίσθητοι στην ώρα της ημέρας που ασκούνταν, βελτιώνοντας τη δύναμή τους το πρωί και το βράδυ.

Αλλά η βραδινή άσκηση βρέθηκε ότι είναι «ιδανική για άνδρες που ενδιαφέρονται για τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς και του μεταβολισμού, καθώς και για τη συναισθηματική ευεξία», λέει ο Δρ Arcerio.

5 δοκιμασμένοι τρόποι που θα σε βοηθήσουν να βάλεις τη γυμναστική στη ζωή σου και να μη τη βγάλεις ποτέ ξανά

Η βελτίωση της μεταβολικής υγείας σημαίνει μείωση του κινδύνου καταστάσεων όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης τύπου 2, οι καρδιακές παθήσεις και το εγκεφαλικό.

Δεν είναι ξεκάθαρο ακριβώς γιατί οι αντιδράσεις των ανδρών και των γυναικών στο χρόνο άσκησης ήταν τόσο διαφορετικές, ενώ οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News