Οι μύες και οι αρθρώσεις σου το χρειάζονται, εσύ ακόμα ξεχνάς να κάνεις stretching μετά τη γυμναστική;

Μερικές μέρες μπορεί να σου φαίνεται άθλος ακόμα και το φορέσεις τα αθλητικά σου, πόσο μάλλον να κάνεις γυμναστική με την σωστή διαδικασία, πριν και μετά την προπόνηση… Θέλεις απλά να τελειώσεις με το είδος γυμναστικής που έχεις επιλέξει να κάνεις, να μπεις για ένα ντους και να συνεχίσεις τη ζωούλα σου. Δεν είναι, όμως, όλα τόσο απλά.

Οι διατάσεις είναι ένα κρίσιμο μέρος μιας υγιεινής ρουτίνας προπόνησης και η παράλειψή τους θα μπορούσε να έχει συνέπειες.

To stretching επιτρέπει στους μύες και τις αρθρώσεις να κινηθούν σ’ ένα εύρος πλήρους κίνησης, και εάν δεν γίνεται σωστά μετά την προπόνηση, μπορεί ν’ ασκηθεί πίεση σε άλλες δομές του σώματος ή ομάδες μυών που δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν αυτό το αυξημένο φορτίο.

Παρακάτω θα δεις τι συμβαίνει τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα εάν αποφεύγεις συνεχώς τις διατάσεις.

stretching μετά τη γυμναστική

Η αλήθεια για το εάν δεν κάνεις stretching μετά τη γυμναστική

Σε συνδυασμό με την καθιστική ζωή, μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες

Αν κάθεσαι όλη μέρα και δεν κάνεις και stretching μετά την προπόνηση, με την πάροδο του χρόνου είναι σχεδόν δεδομένο ότι θα υποφέρεις από ενοχλήσεις σε διάφορα σημεία του σώματός του, λόγω του ότι θα αναπτύξεις μυϊκές ανισορροπίες.

5 must πράγματα που πρέπει να κάνεις μετά τη γυμναστική!

Είναι πιο εύκολο να τραυματιστείς

Αυτό συμβαίνει επειδή όταν δεν κάνεις διατάσεις, οι μύες σου δεν είναι πλέον σε αυτό που οι φυσιοθεραπευτές αναφέρουν ως μια «βέλτιστη σχέση μήκους-έντασης». Όταν αυτό δεν πάει καλά, άλλοι μύες πρέπει να φέρουν ένα βάρος που μπορεί να μην είναι σχεδιασμένοι να σηκώσουν.

Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί είναι οι τενοντίτιδες και/ή οι μυϊκές καταπονήσεις ανάλογα με το ποιοι μύες φέρουν υπερβολικά φορτία σε σύγκριση με τους μύες που πρέπει να αναλάβουν το φορτίο. Μακροπρόθεσμα αυτό μπορεί να προκαλέσει αρθρίτιδα επειδή οι αρθρώσεις δεν κινούνται όπως θα έπρεπε λόγω περιορισμένης ευελιξίας.

Δεν αποδίδεις τα μέγιστα στις προπονήσεις σου

Ναι, τα επιπλέον λεπτά για διατάσεις στο τέλος μιας προπόνησης μπορεί να φαίνεται σαν χάσιμο χρόνου, αλλά προετοιμάζει το σώμα σου για την επόμενη προπόνηση.

Η κακή κινητικότητα μπορεί να μειώσει την αθλητική απόδοση και τον συντονισμό σου, καθιστώντας σας πολύ πιο δύσκολο το να κάνεις διαφορετικές ασκήσεις.

Το σώμα σου λαχταρά τις διατάσεις καθώς γερνάει

Γενικά, οι μύες και οι αρθρώσεις εξασθενούν καθώς γερνάμε. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ταυτόχρονη μείωση του εύρους κίνησης και το τέντωμα μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμησή του. Εάν μάλιστα με την πάροδο των ετών, κάθεσαι όλο και περισσότερο, μπορεί να οδηγηθείς σ’ έναν φαύλο κύκλο ακινησίας. Όταν είναι πιο δύσκολο για τους ανθρώπους να μετακινηθούν, τότε είναι λιγότερο πιθανό να ασκηθούν. Αυτό προκαλεί περισσότερη ακινησία και ο κύκλος συνεχίζεται…

Οι διατάσεις μετά από κάθε είδους κίνηση, ανεξάρτητα από το πόσο έντονες ή ελαφριές είναι, θα αντιμετωπίσουν τους δύσκαμπτους μύες, βοηθώντας σε να παραμείνεις δραστήριος καθώς μεγαλώνεις.

Διατάσεις για τον αυχένα και τους ώμους που θα σε ανακουφίσουν! 

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News