Τι είναι η θερμική προπόνηση;

LIKE US ON FACEBOOK

Tι είναι η θερμική προπόνηση και πώς μπορείς να την ενσωματώσεις στο πρόγραμμά σου; Η μεγαλύτερη ποσότητα ιδρώτα που παρατηρήθηκε ποτέ από μαραθωνοδρόμο ήταν από τον Αλμπέρτο Σάλαζαρ στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λος Άντζελες το 1984. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι αναμένονταν να είναι από τους πιο θερμούς, τέθηκε σε ένα πρόγραμμα με στόχο να προσαρμοστεί στο τρέξιμο σε υψηλές θερμοκρασίες. Παρότι τερμάτισε στην 15η θέση, το πρόγραμμα θεωρήθηκε επιτυχημένο, διότι τα ορμονικά και θερμορυθμιστικά συστήματα του αθλητή ήταν απολύτως φυσιολογικά.

Το σώμα του Σάλαζαρ είχε αντισταθμιστεί προκαλώντας τον να ιδρώνει σε ένα απίστευτα υψηλό ποσοστό – περίπου τρία λίτρα την ώρα, σε σύγκριση με το ένα λίτρο ανά ώρα για έναν μέσο αθλητή.

Οι έρευνες έχουν δείξει τις επιδράσεις της θερμότητας στις αθλητικές επιδόσεις εδώ και δεκαετίες και τα αποτελέσματά τους είναι θετικά.

Ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι εκτός από την αύξηση του ποσοστού εφίδρωσης, η προπόνηση στη θερμότητα μπορεί να αυξήσει τον όγκο πλάσματος αίματος του αθλητή (που οδηγεί σε καλύτερη καρδιαγγειακή λειτουργία), να μειώσει τη συνολική θερμοκρασία του πυρήνα, να μειώσει το γαλακτικό στο αίμα, να αυξήσει τη δύναμη των σκελετικών μυών και να κάνει ένα άτομο να αποδώσει καλύτερα σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Στην πραγματικότητα, ο εγκλιματισμός στην θερμότητα μπορεί να είναι πιο επωφελής από την προπόνηση σε υψόμετρο για την πρόκληση θετικών φυσιολογικών προσαρμογών, λέει ο Santiago Lorenzo, καθηγητής φυσιολογίας στο Lake Erie College of Osteopathic Medicine και πρώην δεκαθλητής Στο Πανεπιστήμιο του Όρεγκον.

«Ο εγκλιματισμός θερμότητας παρέχει πιο ουσιαστικές βελτιώσεις στην αερόβια απόδοση από ό, τι ο εγκλιματισμός σε υψόμετρο.»

Και σε αντίθεση με τη φιλοσοφία live high train low, υπάρχουν πιο γρήγορες προσαρμογές στο θερμικό στρες από ό, τι στην υποξία. Με άλλα λόγια, ισχυρίζεται ότι, η προπόνηση θερμότητας όχι μόνο κάνει καλύτερη δουλειά στην αύξηση της V02 από το υψόμετρο, αλλά κάνει τους αθλητές να αντέχουν περισσότερο σε ένα μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών.

Πώς να ενσωματώσετε την θερμική προπόνηση στο πρόγραμμά σας

Όταν εγκλιματίζεστε στη θερμότητα, θα αναγκαστείτε να θέσετε σε κίνδυνο την ποιότητα της προπόνησης, λέει ο Koop. Ενώ κατανοεί τα οφέλη από τον εγκλιματισμό της θερμότητας, εξακολουθεί να δίνει προτεραιότητα στην έξυπνη προπόνηση. Αλλά αν θέλετε να ενσωματώσετε τη θερμότητα στις έντονες προπονήσεις σας, εδώ σας συστήνει πως να το κάνετε με ασφάλεια.

Διαβάστε περισσότερα στο run247.gr

Δες ακόμα:

Τα απροσδόκητα οφέλη του pilates εάν πας για τρέξιμο

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved