Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε αρκετά βίντεο στο διαδίκτυο με άτομα να κάνουν ένα πραγματικά πολύ δύσκολο είδος γυμναστικής, χωρίς μάλιστα να διαθέτουν και κάποιον ιδιαίτερο εξοπλισμό. Φυσικά, αναφερόμαστε στην καλλισθενική γυμναστική, ένα πολύ απαιτητικό είδος άσκησης που έχει σκοπό την βελτίωση της φυσικής κατάστασης και την αύξηση της μυϊκής μάζας.

Τι είναι;

Η καλλισθενική γυμναστική είναι ένα είδος φυσικής άσκησης, που βοηθάει στο να βελτιώσουμε την φυσική κατάσταση και να αναπτύξουμε τους μύες. Πιο αναλυτικά, έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει τη δύναμη, την ευελιξία, την ευκινησία, την ισορροπία, τον συντονισμό και την αερόβια προετοιμασία, σχεδόν δηλαδή κάθε δεξιότητα που χρειαζόμαστε για να αισθανόμαστε fit.

Σύμφωνα με τον Tee Major, που είναι στρατιωτικός εκπαιδευτής γυμναστικής των ΗΠΑ και συγγραφέας του Urban Calisthenics, η καλλισθενική γυμναστική είναι ένας τρόπος να χρησιμοποιεί κανείς το σωματικό του βάρος ως μέσο για να μεγιστοποιήσει την ανθρώπινη δύναμη και τις αθλητικές ικανότητες. Παράλληλα, αυτό το είδος άσκησης αποτελεί ένα ταχέως αναπτυσσόμενο διεθνές άθλημα που περιλαμβάνει στοιχεία χορού, ακροβατικών και γυμναστικής.

Το ήξερες ότι υπάρχει ιδανική ώρα της ημέρας για γυμναστική; Ο λόγος που δε χάνεις τα ανεπιθύμητα κιλά!

Ποια είναι τα οφέλη;

Δεν απαιτεί εξοπλισμό. Όσο περίεργο και αν ακούγεται, για να κάνεις αυτή την γυμναστική δεν χρειάζεσαι τίποτα άλλο πέραν από το σώμα σου. Δεν χρειάζεται να επενδύσουμε σε ακριβό εξοπλισμό ή να πληρώσουμε μια συνδρομή στο γυμναστήριο για να βελτιώσουμε την φυσική μας κατάσταση.  Στην καλλισθενική γυμναστική συμπεριλαμβάνονται ασκήσεις που δεν απαιτούν βάρη αλλά χρησιμοποιείται το ίδιο το βάρος του σώματος για τη μυική ενδυνάμωση. Σε γενικές γραμμές, η αύξηση των επαναλήψεων της άσκησης στοχεύει στη βελτίωση της αντοχής, ενώ η αύξηση της δύναμης είναι αποτέλεσμα της αύξησης της έντασης της άσκησης.

Μυϊκή ενδυνάμωση. Θα αναρωτηθείς πώς γίνεται να δυναμώσεις τους μύες σου χωρίς να χρησιμοποιήσεις αλτήρες ή κάποιο όργανο γυμναστικής. Και όμως, μπορούμε να πετύχουμε πολλά χρησιμοποιώντας μόνο το σωματικό μας βάρος. Θα φτάσουμε σε ένα μέγιστο σημείο μυϊκής ανάπτυξης με την καλλισθενική άσκηση επειδή η μυϊκή μάζα προέρχεται από προοδευτική αντίσταση και θα υπάρξει τόση αντίσταση που θα παρέχεται μόνο από το σώμα μας.

Διατήρηση φόρμας. Όταν χρησιμοποιούμε ελεύθερα βάρη ή μηχανήματα, μπορούμε να συνεχίσουμε να αυξάνουμε την δύναμη και τη μυϊκή μας μάζα. Ωστόσο, πολλές φορές καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε υπερβολική αντίσταση σε ένα μηχάνημα ή βάρη που ζυγίζουν αρκετά κιλά και αυτό οδηγεί σε αντιστάθμιση, που σημαίνει ότι δεν εκτελούμε την άσκηση σωστά χρησιμοποιώντας τους σωστούς μύες. Εξάλλου, αν δεν μπορούμε να σηκώσουμε το βάρος του σώματος μας, δεν πρέπει να προσπαθούμε να σηκώσουμε περισσότερα κιλά σε ένα μηχάνημα.

καλλισθενική γυμναστική
Pexels

Βελτιώνει την σχέση εγκεφάλου-σώματος. Η καλλισθενική προπόνηση αναπτύσσει όλες τις κινητικές δεξιότητες με αποτέλεσμα να απαιτούν από τον εγκέφαλο μας να δουλεύει σκληρά όπως και το σώμα μας. Ο συντονισμός, η ταχύτητα, η ισχύς, η επιτάχυνση, η δύναμη, η ταχύτητα και η ευκινησία είναι όλες ενέργειες που επιδεικνύονται από ένα άτομο που έχει κάνει καλλισθενική προπόνηση.

Γυμνάζει όλους τους μύες. Η καλλισθενική γυμναστική δίνει έμφαση σε όλους τους μύες του σώματος και δεν γυμνάζει μόνο ορισμένα σημεία του σώματος. Έτσι με αυτό τον τρόπο, μπορούμε να γυμνάσουμε όλο το σώμα μας και να έχουμε ένα πραγματικά ομοιόμορφο αποτέλεσμα.

Ασκήσεις για αρχάριους

Push-up: Δουλεύει το στήθος, τους τρικέφαλους και τους ώμους ενώ ενισχύει τον πυρήνα σε μια σανίδα.
Σανίδα: Χτίζει σταθερότητα και δύναμη σε οτιδήποτε κάτω από το στήθος και πάνω από τους γλουτούς.
Προβολές: Χτίζει δύναμη και κινητικότητα στο κάτω μέρος του σώματος.
Squat: Μια βασική κίνηση που δουλεύει τους τετρακέφαλους, τον πυρήνα, τους μηριαίους και τους γλουτούς.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News