Πολλές φορές όταν ακούμε την λέξη χοληστερίνη, μας πιάνει ένας κρύος ιδρώτας επειδή πιστεύουμε ότι είναι κάτι το οδυνηρό για την υγεία μας. Παρόλα αυτά, η διατροφική χοληστερόλη είναι απαραίτητη για να επιβιώσουμε αλλά και για να λάβουμε τα οφέλη από αυτή την θρεπτική ουσία. Επίσης, έχουμε ακούσει πολλές φορές γιατρούς να προτείνουν μια δίαιτα χαμηλής χοληστερίνης για να μας προστατεύσει από καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό ή άλλα προβλήματα υγείας. Πώς όμως επιτυγχάνεται αυτή η δίαιτα και τι πρέπει να προσέχουμε;

Θες να ρίξεις την χοληστερίνη σου; Ξέρουμε τι πρέπει να φας

Τι υποστηρίζουν οι επιστήμονες για την χοληστερίνη;

Η χοληστερίνη είναι μια ουσία που βρίσκεται στο αίμα και έχει ιδιαίτερα κακή φήμη. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό επειδή η πλέον ξεπερασμένη επιστήμη συνέδεε τη διατροφική χοληστερίνη με τη χοληστερίνη του αίματος. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα και λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα.

Ο Hector Perez, γενικός χειρουργός που ασκεί το επάγγελμά του στην Τιχουάνα και στο Κανκούν, λέει ότι η χοληστερίνη δεν είναι εντελώς κακή για το σώμα επειδή είναι απαραίτητη για να βοηθήσει τα όργανα να λειτουργήσουν σωστά, καθώς και να δημιουργήσει ορμόνες, βιταμίνη D και πεπτικά υγρά.

Μπορεί οι γιατροί να μας προτείνουν να ακολουθήσουμε μια δίαιτα χαμηλής χοληστερίνης για να μας προστατεύσουν από διάφορα προβλήματα υγείας και να μας φαίνεται κάτι το δύσκολο, όμως ο Hector Perez, υποστηρίζει το αντίθετο. Πιο συγκεκριμένα, ο γιατρός αναφέρει ότι μια δίαιτα χαμηλή σε χοληστερίνη είναι αρκετά εύκολο να ακολουθηθεί και δεν χρειάζεται να εγκαταλείψουμε όλα τα αγαπημένα μας φαγητά. Απλώς θα πρέπει να προσέχουμε περισσότερο τα τρόφιμα που τρώμε και να βεβαιωθούμε ότι λαμβάνουμε αρκετά θρεπτικά συστατικά.

Ανοσία στην υψηλή χοληστερίνη μ’ ένα εμβόλιο

Τι είναι η διατροφική χοληστερίνη;

Η διατροφική χοληστερόλη βρίσκεται στους ιστούς των ζωικών προϊόντων όπως το κρέας, τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά και τα θαλασσινά. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση τροφών με χοληστερίνη, όπως αυγά ή γαρίδες, δεν σχετίζεται με υψηλά επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα ή με κίνδυνο καρδιακών παθήσεων για τους περισσότερους ανθρώπους.

Παρόλο που η σχέση μεταξύ της διατροφικής χοληστερίνης και του κινδύνου καρδιακών παθήσεων δεν είναι σαφής, ένα μικρό μέρος του πληθυσμού μπορεί να ανταποκρίνεται στη χοληστερίνη στα τρόφιμα και να επωφεληθεί από τον περιορισμό αυτής της θρεπτικής ουσίας.

δίαιτα χαμηλής χοληστερίνης
Pexels

Τι είναι μια δίαιτα χαμηλής χοληστερίνης;

Μια δίαιτα χαμηλή σε χοληστερίνη δίνει έμφαση σε άπαχες πρωτεΐνες, φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Σύμφωνα με την διαιτολόγο Kelsey Lorencz, μια δίαιτα χαμηλής χοληστερίνης περιορίζει τα ζωικά προϊόντα, ειδικά εκείνα με υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερίνη, όπως τα αυγά, το συκώτι και τα οστρακοειδή. Ενώ ορισμένα ζωικά προϊόντα μπορούν να χωρέσουν σε μια δίαιτα χαμηλής χοληστερίνης, πρέπει να περιοριστούν, συμπληρώνει η διαιτολόγος.

Αντίστοιχα, οι vegan και οι χορτοφαγικές δίαιτες συνδέονται με χαμηλότερα επίπεδα LDL ή «κακής χοληστερίνης» και χαμηλότερα επίπεδα ολικής χοληστερίνης.

δίαιτα χαμηλής χοληστερίνης
Pexels

Είναι καλή ιδέα μια δίαιτα χαμηλής χοληστερίνης;

Είναι πολύ σημαντικό, πριν προβούμε σε κάποια διατροφική αλλαγή, να συμβουλευόμαστε πάντα έναν γιατρό ή έναν διαιτολόγο. Έχοντας αυτό κατά νου, εάν στο παρελθόν έχουμε δοκιμάσει άλλες δίαιτες και αλλαγές στον τρόπο ζωής για να μειώσουμε τη χοληστερίνη στο αίμα μας και να μειώσουμε τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, μια δίαιτα χαμηλής χοληστερίνης μπορεί να μας βοηθήσει.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News