Τι είναι πιο σημαντικό; Το τι τρως ή το πόσο ζυγίζεις; Η απάντηση δεν είναι αυτή που περιμένεις. Η υγιεινή διατροφή είναι πολύ πιο σημαντική απ’ τα κιλά σου σύμφωνα με νέα έρευνα που έγινε στη Σουηδία.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Uppsala παρακολούθησαν 79.000 άτομα σε μια 20ετή μελέτη που εξέτασε τη σχέση μεταξύ του δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), της τήρησης μιας μεσογειακής διατροφής και του κινδύνου για θάνατο.

Αποδείχθηκε ότι από εκείνους που ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή, τα άτομα που ήταν στην κατηγορία “υπέρβαρα” είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου. Και εκείνοι της κατηγορίας «παχύσαρκοι» δεν είχαν σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο θανάτου σε σύγκριση με εκείνους που θεωρούνταν ότι είχαν «φυσιολογικό» ΔΜΣ.

Όμως, τα άτομα στην κατηγορία «φυσιολογικού» βάρους που δεν ακολουθούσαν μια μεσογειακή διατροφή είχαν μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από ό, τι άτομα σε οποιαδήποτε κατηγορία βάρους που ακολούθησαν τη δίαιτα.

Ο επικεφαλής ερευνητής δήλωσε ενθουσιασμένος με τα αποτελέσματα:

Το πιο σημαντικό εύρημα στο μυαλό μου είναι ότι η μεσογειακή διατροφή φάνηκε να αντισταθμίζει την αρνητική επίδραση του [υψηλού] ΔΜΣ στη μακροζωία

υγιεινή διατροφή

healthline.com

Πώς η υγιεινή διατροφή μπορεί να αντιστρέψει τους κινδύνους της παχυσαρκίας

Η μεσογειακή διατροφή αποτελείται από μια ποικιλία φρούτων και λαχανικών, όσπρια και ξηρούς καρπούς, σπόρους γεμάτους φυτικές ίνες, γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση, ψάρια, ελαιόλαδο και ελιές.

Οι άνθρωποι που συμμετείχαν στην έρευνα μείωσαν επίσης το κόκκινο κρέας και το αλκοόλ στο ελάχιστο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο ΔΜΣ δεν πρέπει να είναι κριτήριό μας πάντα, γιατί πραγματικά το τι τρώμε έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία.

υγιεινή διατροφή

Μπορεί κάποιος να έχει φυσιολογικό ΔΜΣ αλλά να τρώει κάθε μέρα junk food, ενώ κάποιος άλλος να είναι υπέρβαρος αλλα να τρέφεται καθημερινά με πολύ υγιεινές τροφές.

Πρέπει πραγματικά να ακολουθείς μια υγιεινή διατροφή, όσα κιλά κι αν είσαι, γιατί τελικά αυτό που μένει είναι αυτό που τρως. Η κατανάλωση τροφών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σου, προλαμβάνουν ασθένειες και προστατεύουν την καρδιά σου είναι ένα απ’ τα κλειδιά για την μακροζωία.

Μερικά απ’ τα υπόλοιπα μυστικά για την μακροζωία είναι αυτά:

Σε 5 σημεία στον πλανήτη οι άνθρωποι ζουν πάνω από 100 χρόνια (Το ένα είναι στην Ελλάδα). Δες τις συνήθειες και τη διατροφή τους

Photo: Pexels