Τι προπόνηση πρέπει να κάνεις ανάλογα με το πόσο χρονών είσαι; Ποια είναι η κατάλληλη γυμναστική με βάση την ηλικία σου;

Μπορεί να λέμε ότι η γυμναστική δεν έχει ηλικία και πραγματικά το εννοούμε, όμως σίγουρα καταλαβαίνεις ότι στα 50 σου δεν έχεις τις ίδιες αντοχές που είχες στα 20. Έτσι λοιπόν, ανάλογα με την ηλικία, η προπόνηση είναι καλό να αλλάζει. Φυσικά και ο καθένας έχει διαφορετικές ανάγκες και κάποιος που είναι 50 ή 60 ίσως να μπορεί να αποδώσει αρκετά καλά σε μια απαιτητική γυμναστική, όμως καλό είναι να βάζεις όρια και μέτρο και να κάνεις ένα πρόγραμμα γυμναστικής που να μπορείς να το αντέξεις.

Ποια είναι η κατάλληλη γυμναστική με βάση την ηλικία σου;

Στα 20…

Είναι η ηλικία που μπορείς να δώσεις έμφαση στις έντονες ασκήσεις, στις ασκήσεις ευλυγισίας και ισορροπίας, αλλά και στην τεχνική. Θέσε τις σωστές βάσεις, ξεκινώντας πάντα με διατάσεις και συνέχισε με εναλλαγές ασκήσεων. Μπορείς, ακόμα, να αλλάζεις τακτικά το πρόγραμμα γυμναστικής, ενώ μπορείς να δοκιμάσεις και ένα ομαδικό πρόγραμμα.

Στα 30…

Δεν είναι η ώρα να βγάλεις τις ασκήσεις έντασης από τη ζωή σου, αλλά πρέπει να στοχεύεις στην μυϊκή σου ενδυνάμωση. Στην προπόνησή σου συνδύασε αερόβια γυμναστική και ασκήσεις με βάρη για τα ιδανικό αποτέλεσμα.

γυμναστική με βάση την ηλικία
Pexels

Στα 40…

Είσαι ακόμα νέος, όμως καλείσαι να διατηρήσεις τη μυϊκή σου δύναμη και να διώξεις το περιττό λίπος της κοιλιάς, γιατί αργότερα θα είναι πολύ πιο δύσκολο. Περπάτα, κάνε ασκήσεις με βάρη ή και ασκήσεις με το βάρος του σώματός σου. Στόχος είναι οι συχνές, ποιοτικές και λειτουργικές ασκήσεις.

Στα 50…

Είναι μία μεταβατική περίοδος και σε αυτή την ηλικία είναι καλύτερο να αρχίσεις να εστιάζεις σε ασκήσεις χαμηλής έντασης και σε σωματικές δραστηριότητες χωρίς έντονους κραδασμούς. Βάλε στη ζωή σου την αερόβια άσκηση, το κολύμπι, το pilates, τη yoga και ασκήσεις με βάρη. Δεν χρειάζεται φυσικά να τα κάνεις όλα αυτά μέσα σε μία μέρα. Με τον καιρό θα βρεις το είδος που σου ταιριάζει περισσότερο σε αυτή την ηλικία.

γυμναστική με βάση την ηλικία
Unsplash/ Avrielle Suleiman

Στα 60…

Σε αυτή την ηλικία δεν γυμνάζεσαι κυρίως για να χάσεις βάρος, αλλά για να διατηρήσεις την καλή φυσική σου κατάσταση. Μπορείς να δώσεις έμφαση στις διατάσεις, στη γυμναστική στο νερό, όπως στην κολύμβηση, να συνεχίσεις να κάνεις pilates και yoga και μια φορά την εβδομάδα να κάνεις ασκήσεις ενδυνάμωσης.

70 και άνω…

Και ποιος είπε ότι στα 70 σου δεν μπορείς να γυμναστείς; Ανάλογα φυσικά και με τις αντοχές και τις περιπτώσεις υγείας που πολλοί αντιμετωπίζουν σε αυτές τις ηλικίες από 70 και πάνω. Ωστόσο, η φυσική άσκηση μπορεί να παραμείνει στη ζωή σου κυρίως με το περπάτημα. Δεν χρειάζεται να πιέσεις τον εαυτό σου πολύ. Αν περπατάς σε αυτή την ηλικία τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας από μισή ή και μία ώρα, τότε δεν χρειάζεσαι κάτι άλλο από άποψη γυμναστικής.

Μάθε τις ευεργετικές αλλαγές που προσφέρει το περπάτημα για μισή ώρα κάθε μέρα

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News