Είσαι ένας από αυτούς που έχουν στο κινητό τους την εφαρμογή που μετράει τα βήματα; Που στεναχωριέται εάν δεν κάνει 10.000 βήματα την ημέρα, όπως συνιστούν οι ειδικοί; Εάν ναι, η καλύτερη ώρα για να πετύχεις τον στόχο σου, είναι να πας για περπάτημα μετά το φαγητό.

Για τα οφέλη που έχει το περπάτημα μετά το φαγητό, μας έχουν μιλήσει οι γονείς και οι παππούδες μας από τότε που ήμασταν ακόμη μικροί και τρώγαμε τόσο πολύ που νομίζαμε ότι δεν θα αντέξουμε άλλο. Τώρα, ήρθε η σειρά των ειδικών να μας μιλήσουν γιατί θα ήταν καλό να περπατάμε μετά το μεσημεριανό ή βραδινό μας γεύμα κι όσα έχουν να πουν μας χαροποιούν ιδιαίτερα.

Το περπάτημα από μόνο του είναι ένα είδος άσκησης και έρευνες έχουν αναφέρει ουκ ολίγες φορές πόσο καλό μας κάνει τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική μας υγεία. Παρόλα αυτά, το περπάτημα μετά το φαγητό αυξάνει τον μεταβολισμό, βοηθά στην πέψη και μειώνει τα επίπεδα άγχους.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι το περπάτημα μετά το φαγητό μειώνει σημαντικά τον γλυκαιμικό δείκτη, βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου, μας βοηθά να κοιμόμαστε καλύτερα και αυξάνει τη ροή του αίματος.

Τα οφέλη που έχει το περπάτημα μετά το φαγητό:

Βελτιώνει τον μεταβολισμό

Μόλις τελειώσεις το γεύμα σου, ο οργανισμός σου πιάνει δουλειά και όλα τα συστατικά που κατανάλωσες, αρχίσουν να διασπώνται. Οι πρωτεΐνες, οι ηλεκτρολύτες, το νερό, οι βιταμίνες, οι υδατάνθρακες και τα άλλα θρεπτικά συστατικά απορροφώνται και μεταφέρονται στα μέρη του σώματος που τα χρειάζονται. Αυτή η διαδικασία μπορεί να επιταχυνθεί όταν περπατάμε μετά το φαγητό.

Ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, το περπάτημα μετά το φαγητό, ρυθμίζει και τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Έρευνες έχουν δείξει ότι ακόμη και 10 λεπτά περπάτημα μετά από ένα γεύμα συμβάλλουν στη βελτίωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη ώρα της ημέρας. Αυτό με τη σειρά του μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου και διαβήτη τύπου 2.

περπάτημα και διάθεση

Unsplash/Brooke Cagle

Συμβάλλει στη μείωση του άγχους

Όταν κάνουμε γυμναστική κι όταν περπατάμε ενεργοποιείται η έκκριση των ενδορφινών, των ουσιών που μειώνουν το άγχος. Έτσι, όταν κάνουμε τη βόλτα μας μετά το μεσημεριανό ή βραδινό μας, οι ενδορφίνες θα βελτιώσουν τη διάθεση μας, αλλά και τη συγκέντρωσή μας. Την ίδια ώρα, όταν περπατάμε παράγεται ακόμη μια σημαντική για το ανθρώπινο σώμα χημική ουσία και δεν είναι άλλη απ’ τη σεροτονίνη, η οποία συμβάλλει στον καλύτερο ύπνο, ρυθμίζει την όρεξη, βελτιώνει τη μνήμη και μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα.

Συμβάλλει σε έναν καλύτερο ύπνο

Όσο κι εάν θέλεις να κοιμηθείς μετά από ένα γεύμα, καλύτερα να προτιμήσεις να κάνεις μια μικρή βόλτα στη γειτονιά σου, καθώς αυτή όντως θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλύτερα. Το περπάτημα μετά το γεύμα συμβάλλει σε έναν γρηγορότερο και πιο βαθύ ύπνο, επισημαίνουν οι ειδικοί.

Διάβασε ακόμη:

20 λεπτά περπάτημα αρκούν για να αλλάξει η διάθεσή σου!

Photo: Unsplash/Ivana Cajina