Τα 4 πράγματα που πρέπει να προσέχεις στις ετικέτες τροφίμων στο σούπερ μάρκετ

LIKE US ON FACEBOOK

Το ξέρεις ότι η υγιεινή διατροφή ξεκινάει απ’ το σούπερ μάρκετ; Αν δεν το ξέρεις, ήρθε η ώρα να το μάθεις! Πώς θα ακολουθήσεις μια υγιεινή διατροφή εάν δεν προσέχεις τι περιέχουν όλα αυτά που αγοράζεις; Μερικά ετικέτες τροφίμων δεν είναι τόσο αθώες όσο δείχνουν ή όσο θέλουν να δείχνουν. Μάθε, λοιπόν, να τις διαβάζεις σωστά, σύμφωνα με τις συμβουλές των διατροφολόγων.

Η πικρή αλήθεια είναι ότι πολλές, αν όχι οι περισσότερες, ετικέτες τροφίμων έχουν να ανανεωθούν απ’ τη δεκαετία του ’90. Τότε, το μόνο που μας ένοιαζε να γνωρίζουμε ήταν τα συντηρητικά, οι χρωστικές ουσίες, τα λιπαρά, το αλάτι και τα βασικά συστατικά.

Όμως, σήμερα, με τη γνώση να υπάρχει παντού, θέλουμε να γνωρίζουμε λίγες παραπάνω πληροφορίες για το τι τρώμε. Κι ευτυχώς για εμάς πολλές εταιρείες έχουν αποφασίσει να προσαρμοστούν στη νέα τάξη πραγμάτων και να ανανεώσουν τις ετικέτες στα τρόφιμά τους, προσθέτοντας νέες πληροφορίες, αλλά και αλλάζοντας πράγματα τα οποία η σύνθεση του προϊόντος πλέον να μην δικαιολογεί όσα γράφουν.

ετικέτες τροφίμων

Τι θα πρέπει, όμως, να σε νοιάζει όταν διαβάζεις τις ετικέτες τροφίμων στο σούπερ μάρκετ;

Ημερομηνία λήξης- Διάρκεια ζωής

Κι αυτά τα δύο έχουν όντως διαφορά. Η ημερομηνία λήξης αναγράφεται σε προϊόντα που αλλοιώνονται εύκολα και η κατανάλωσή τους μετά το πέρας της αναγραφόμενης ημερομηνίας μπορεί να είναι επικίνδυνη.

Απ’ την άλλη, το “ανάλωση κατά προτίμηση πριν από” αναγράφεται σε τρόφιμα που η ποιότητά τους υποβαθμίζεται με το πέρασμα του χρόνου, αλλά δεν θεωρείται επικίνδυνο να καταναλωθούν μετά απ’ αυτή την ημερομηνία.

Πρόσθετα συστατικά

Ναι, εσύ μπορεί να βλέπεις το γάλα, αλεύρι, βούτυρο, πολτός κτλ στα συστατικά, αλλά δίνεις ποτέ σημασία στα πρόσθετα συστατικά; Λέξεις όπως σορβικό οξύ, βενζοϊκό οξύ είναι συντηρητικά, ενώ η λέξη “Σταθεροποιητής” θα έχει δίπλα πάντα κάποιον κωδικό. Οι σταθεροποιητές και οι πηκτωματοποιητές είναι ουσίες που δεσμεύουν νερό και αυξάνουν το ιξώδες ρευστών τροφίμων, ώστε συστατικά διαφορετικής πυκνότητας από το νερό να μη διαχωρίζονται.

ετικέτες τροφίμων

Γλυκαντικά

Πολλές φορές τα τρόφιμα δεν γράφουν πάνω ότι έχουν ζάχαρη, αλλά αναφέρουν κάποιες άλλες λέξεις που πολλοί μπορεί να μην γνωρίζουν τι ακριβώς είναι! Είναι πολύ σύνηθες σε πολλά συσκευασμένα τρόφιμα να χρησιμοποιούνται άλλα γλυκαντικά κι όχι ζάχαρη, καθώς πολλά υποκατάστατα ενδείκνυνται για διαβητικούς ή για ανθρώπους με αυξημένο σάκχαρο.

Για να μπορείς πλέον να ξεχωρίζεις αυτά τα γλυκαντικά, θα σου αναφέρουμε τους συνηθέστερους όρους που χρησιμοποιούνται στις ετικέτες τροφίμων:

  • Ζαχαρίνη
  • Ασπαρτάμη
  • Ακετοσουλφάμη
  • Μελάσα
  • Σταφυλοσάκχαρο
  • Μαλτοδεξτρίνη
  • Σιρόπι αγαύης
  • Σιρόπι καλαμποκιού
  • Ιμβερτοζάχαρο
  • Δισακχαρίτης
  • Δεξτράνη
  • Σιρόπι βύνης
  • Ραφιναρισμένο σιρόπι
  • Ορυζοσιρόπιο
  • Σορβιτόλη
  • Διγλυκερίδια
  • Διαχωριστικά βύνης
  • Μαλτόλη
  • Βύνη κριθαριού
  • Αιθυλική μαλτόλη

ετικέτες τροφίμων

Unsplash/C Drying

Λιπαρά

Τα ολικά λιπαρά είναι όλα τα λιπαρά που περιέχονται στο τρόφιμο. Στη συνέχεια, έχουμε τα ακόρεστα λιπαρά που είναι τα “καλά” λιπαρά, ενώ έχουμε και τα κορεσμένα λιπαρά που είναι τα “κακά” κι εκεί θέλει μεγάλη προσοχή καθώς δεν θα πρέπει να ξεπερνούν το 7-10% των ημερήσιων αναγκών μας σε ενέργεια. Καλό είναι να επιλέγεις τρόφιμα που περιέχουν λιγότερα από 2 γραμμάρια κορεσμένου λίπους ανά μερίδα.

Δες ακόμα:

Τρόφιμα που δεν σου περνούσαν απ’ το μυαλό πως έχουν ζάχαρη!

Photo: Pexels

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved