Όλοι γνωρίζουμε πως η άσκηση κάνει καλό στην υγεία και την ψυχολογία μας αλλά τα κάνουμε όλα σωστά; Συνήθειες μετά τη γυμναστική που πάνε την απόδοσή μας… στράφι!

Ναι, υπάρχουν πολλά λάθη που κάνουμε μετά τη γυμναστική που τελικά επιβραδύνουν τα αποτελέσματα που θέλουμε να δούμε στο σώμα και την υγεία μας και είναι τελικά σαν να μη… γυμναστήκαμε!

Και δεν είναι κρίμα να λιώνεις στο γυμναστήριο και το τρέξιμο και να καταστρέφεις όλη σου την προσπάθεια;

Συνήθειες μετά τη γυμναστική που μας… βλάπτουν

Κάθεσαι στον καναπέ ή ξαπλώνεις στο κρεβάτι

Μετά τη γυμναστική μπορεί να συνηθίζεις να κάθεσαι στον καναπέ και να χαζεύεις λίγη τηλεόραση ή να ξαπλώνεις για λίγο στο κρεβάτι. Οι επιστήμονες πιστεύουν πως δεν είναι μια καλή συνήθεια αφού το σώμα σου προσπαθεί να ανακάμψει από τη γυμναστική και το κάνει σταδιακά. Προσπάθησε αμέσως μετά τη γυμναστική να κάνεις μικρές κινήσεις όπως να μαζέψεις λίγο το σπίτι ή να παίξεις λίγο με το παιδί σου.

Συνήθειες μετά τη γυμναστική

Photo: unsplash/Jordan Bauer

Δεν τρως

Η άσκηση κάνει τις μυϊκές ίνες να τεντώνονται και να χρησιμοποιούν γλυκογόνο για να τροφοδοτήσουν το σώμα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η πλήρωση αυτών άμεσα είναι σημαντική. Καλό είναι, λοιπόν,  μισή ώρα μετά τη γυμναστική να απολαύσεις ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνες και λίγους υδατάνθρακες. Τα έχεις ανάγκη για να μη νιώθεις εξαντλημένη!

Δες φοράς ζεστά ρούχα

Κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, όλη η προσπάθεια που καταβάλλεις αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματός σου. Μπορεί μετά την άσκηση να θέλεις απλά να καθίσεις μπροστά απ’ το air condition ή τον ανεμιστήρα αλλά μην το κάνεις καθώς το σώμα σου προσπαθεί να συνέλθει από την ένταση και το άγχος.

Μπορεί να θέλεις να φορέσεις ελαφριά ρούχα αλλά αυτό θα σε κάνει επιρρεπή σε ένα κρυολόγημα. Αν γυμνάζεσαι για να παραμείνεις υγιής και να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα, τότε φρόντισε μετά τη γυμναστική να φορέσεις ζεστά ρούχα.

Δεν κάνεις μπάνιο

Μετά τη γυμναστική, η θερμοκρασία του σώματός σου αυξάνεται κι αν επιθυμείς ένα κρύο ντους, τότε θα πρέπει να περιμένεις λιγάκι.

Ένα δροσερό ντους βοηθά στη διαδικασία αποκατάστασης των μυών. Μειώνει τον πόνο και βοηθά τους μύες να ανοικοδομούνται γρηγορότερα, κάτι που θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα στην επόμενη προπόνηση. Επιπλέον, η γυμναστική κάνει το δέρμα σου πιο υγιές αλλά αν δεν κάνεις ντους θα αφήσεις όλα αυτά τα βακτήρια στο δέρμα σου.

Συνήθειες μετά τη γυμναστική

Photo: unsplash/mr lee

Ένα ποτάκι βλάπτει;

Ένα ποτάκι μετά τη γυμναστική βλάπτει; Ναι, γι΄αυτό καλύτερα να αφήσεις στην άκρη το ποτήρι με τη μπύρα. Το αλκοόλ αναστέλλει την ανάπτυξη μυών και σε εμποδίζει να πετύχεις όλους τους στόχους που έχεις θέσει για τη γυμναστική σου.

Διαβάστε επίσης:

Η πρωινή άσκηση αυξάνει την παραγωγικότητα, λένε οι επιστήμονες!

Photo: unsplash/Christopher Campbell