Η σπιρουλίνα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή συμπληρώματα διατροφής στις μέρες μας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, αφού είναι πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία και καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των ημερησίων αναγκών του οργανισμού σου σε πρωτεΐνη. Αυτά είναι τα πιο σημαντικά οφέλη της σπιρουλίνας, υπάρχει όμως και μια περίπτωση στην οποία θα ήταν καλό να την αποφύγεις.

Τα θαυματουργά οφέλη της σπιρουλίνας

Είναι γεμάτη πρωτεΐνες και βιταμίνες

Η σπιρουλίνα είναι μια τροφή αρκετά πλούσια σε πρωτεΐνες και λίγες θερμίδες. Επιπλέον, περιέχει αξιοσημείωτες ποσότητες ασβεστίου, καλίου, μαγνησίου, βιταμινών Β και σιδήρου. 1 κουταλιά της σούπας σπιρουλίνα περιέχει μόλις 25 θερμίδες, 0,5 γραμμάρια λίπους, 1 γραμμάριο υδατάνθρακες και 4 γραμμάρια πρωτεΐνης.

Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης εκφύλισης της ωχράς κηλίδας

Η σπιρουλίνα είναι επίσης μια αξιοσημείωτη πηγή φυτοθρεπτικών συστατικών – φυτικών ενώσεων που θεωρείται ότι παρέχουν προστατευτικά οφέλη για την υγεία. Πιο συγκεκριμένα, η σπιρουλίνα είναι πλούσια σε μια συγκεκριμένη ομάδα φυτοθρεπτικών συστατικών που ονομάζονται καροτενοειδή.

Σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, τα καροτενοειδή είναι ωφέλιμα τόσο για την υγεία των ματιών όσο και για την υγεία του ανοσοποιητικού. Ένα ζευγάρι από τα πιο κοινά καροτενοειδή -λουτεΐνη και ζεαξανθίνη- βρίσκονται στον αμφιβληστροειδή και μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης εκφύλισης της ωχράς κηλίδας έως και 43%.

Είναι γεμάτη με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Η σπιρουλίνα θεωρείται μία από τις καλύτερες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Στην πραγματικότητα, η σπιρουλίνα διαθέτει τόσο ωμέγα-6 όσο και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα σε αναλογία περίπου 1,5–1,0. Σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους, μπορούν να αποτρέψουν τη διανοητική έκπτωση που σχετίζεται με την ηλικία και τη νόσο του Αλτσχάιμερ και να προάγουν την υγεία του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της πρώιμης ζωής.

Εκτός από το ότι δίνουν ώθηση στον εγκέφαλό σας, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν επίσης να βελτιώσουν τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή και να βελτιώσουν την υγεία των οστών και των αρθρώσεων.

Πότε πρέπει να την αποφύγεις;

Υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που πρέπει να αποφεύγουν τη σπιρουλίνα. Όσοι έχουν αναιμία ή χαμηλά επίπεδα αίματος μπορεί να πρέπει να μείνουν μακριά της λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε σίδηρο. Μπορεί επίσης να προκαλέσει ναυτία σε όσους δεν έχουν στομαχικά προβλήματα. Οπότε, φρόντισε να μιλήσεις με το γιατρό σου πριν προσθέσεις σπιρουλίνα στην καθημερινή σου διατροφή.

Επιπλέον, όσοι πάσχουν από ορισμένες αυτοάνοσες παθήσεις όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας, ο λύκος και η ρευματοειδής αρθρίτιδα μπορεί να πρέπει επίσης να αποφύγουν τη σπιρουλίνα, καθώς θα μπορούσε να επιδεινώσει τα συμπτώματα. Η σπιρουλίνα μπορεί επίσης να αποδυναμώσει την επίδραση των ανοσοκατασταλτικών.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News