Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο στις 16 Οκτωβρίου ως μια πρωτοβουλία του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) των Ηνωμένων Εθνών. Η ημέρα αυτή καλεί σε παγκόσμια ευαισθητοποίηση και συλλογική δράση για την καταπολέμηση του προβλήματος της πείνας και τη διασφάλιση υγιεινής διατροφής για όλους. Πρόκειται για έναν τρόπο ευαισθητοποίησης σχετικά με την πείνα, τον υποσιτισμό, τη βιωσιμότητα και την παραγωγή τροφίμων. Ένα από τα βασικότερα διατροφικά προβλήματα που ταλανίζουν ολόκληρο τον κόσμο αλλά και την χώρα μας είναι η σπατάλη φαγητού, ένα γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τα επισιτιστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει μεγάλη μερίδα του παγκόσμιου πληθυσμού.

Τα ποσοστά σπατάλης τροφίμων στην Ελλάδα

Η ελληνική ΜΚΟ «Μπορούμε» εργάζεται για τη μείωση των απορριμμάτων τροφίμων συλλέγοντας απούλητα φρούτα και λαχανικά από παραγωγούς και εμπόρους και διανέμοντάς τα σε όσους έχουν ανάγκη. Η επικεφαλής της οργάνωσης, Άννα Καμπουροπούλου, δηλώνει: “Υπάρχουν ενδείξεις από έρευνες στη χώρα μας ότι είμαστε από τους πιο σπάταλους στην Ευρώπη”.

4+1 τρόποι για να περιορίσεις την σπατάλη φαγητού και να καταπολεμήσεις την κλιματική αλλαγή

Υπολογίζεται ότι κάθε Έλληνας σπαταλά κατά μέσο όρο 142 κιλά τροφίμων ετησίως. Μόνο το 36% των νοικοκυριών δηλώνει ότι δεν πετάει τρόφιμα, ενώ το 12,4% του πληθυσμού της χώρας (1,35 εκατομμύρια πολίτες) αντιμετωπίζει προβλήματα επισιτισμού.

Πώς μπορούμε να μειώσουμε την σπατάλη τροφίμων;

  • Επίλεξε μια υγιεινή διατροφή και απόφυγε τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα, για να επηρεάσεις αυτά που μας προσφέρει η αγορά και να διατηρήσετε ένα υγιές σώμα και περιβάλλον.
  • Επίλεξε προϊόντα που είναι υγιή για εσένα και βιώσιμα και για το περιβάλλον. Διάβασε προσεκτικά τις ετικέτες και τη συσκευασία πριν επιλέξεις τα προϊόντα.
  • Βελτίωσε την αποθήκευση τροφίμων και μείωσε τη σπατάλη στο σπίτι. Όπως προτείνει ο FAO, “Αγόρασε αυτό που χρησιμοποιείς και χρησιμοποίησέ το όλο!”
  • Ανακύκλωσε όσο το δυνατόν περισσότερο νερό και επαναχρησιμοποίησε το παλιό νερό στο σπίτι.
  • Δοκίμασε την κομποστοποίηση και επανατοποθέτησε τα θρεπτικά συστατικά στο έδαφος. Μπορείς επίσης να ξεκινήσετε το δικό σου μποστάνι φρούτων, λαχανικών ή βοτάνων.
  • Υποστηρίξτε τους μικρούς αγρότες και τους τοπικούς παραγωγούς που καλλιεργούν τα τοπικά οικοσυστήματα

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News