Γυμνάζεσαι εντατικά, αλλά και πάλι δεν χάνεις βάρος; Τι συμβαίνει; Γιατί δεν αδυνατίζεις παρά το γεγονός ότι προσπαθείς σκληρά;

Ξέρουμε πολύ καλά πως δεν είναι εύκολο να χάνεις βάρος και μυστικό της επιτυχίας δυστυχώς δεν υπάρχει. Σίγουρα το να συνδυάσεις σωστή και ισορροπημένη διατροφή με γυμναστική μπορεί να βοηθήσει σημαντικά, όμως μερικές φορές τα αποτελέσματα που θέλουμε δεν έρχονται. Όμως, γιατί δεν αδυνατίζεις;

Άπαχη μάζα

Πολλοί ξεχνούν ότι το σώμα αποτελείται και από λίπος και από μυϊκή μάζα, η οποία μπορεί να αναπτυχθεί κάνοντας γυμναστική. Για παράδειγμα, υπάρχουν είδη ασκήσεων που αυξάνουν το μέγεθος των μυών. Μην ξεχνάς πως μπορεί δύο άτομα να έχουν το ίδιο βάρος, όπως 90 κιλά, αλλά ο ένας να έχει πολύ λίπος κι ο άλλος μυϊκή μάζα. Στην περίπτωση αυτή είναι καλό να συμβουλευτείς έναν ειδικό για να σου πει τα ποσοστά λίπους και μυϊκής μάζας που έχεις στο σώμα σου.

Ίδιες ασκήσεις ξανά και ξανά

Μπορεί να κάνεις το ίδιο πρόγραμμα γυμναστικής για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στην αρχή όλα θα πηγαίνουν καλά, αλλά με την πάροδο του χρόνου η ρουτίνα αυτή θα κάνει κακό στο σώμα σου. Το ανθρώπινο σώμα και τα συστατικά του έχουν την ικανότητα να προσαρμόζονται σε κάθε μορφή άσκησης, γι’ αυτό μην διστάζεις να εναλλάσσεις τις ασκήσεις και τα προγράμματα γυμναστικής σου.

5 πράγματα που πρέπει να θυμάσαι αν γυμνάζεσαι για να αδυνατίσεις!

Μη επαρκής ύπνος

Αν δεν κοιμάσαι αρκετές ώρες, ειδικά σε σχέση με όσα κάνεις στην καθημερινότητά σου, η φυσική σου κατάσταση μπορεί να επηρεαστεί σημαντικά. Προσπάθησε να κοιμάσαι αρκετά και να μην υποβάλλεις το σώμα σου σε ξαφνικές αλλαγές στα ωράρια ξεκούρασης. 7-8 ώρες ύπνου είναι απαραίτητες για έναν ενήλικα.

γιατί δεν αδυνατίζεις
Unsplash/Kinga Cichewicz

Μη ρεαλιστικοί στόχοι

Μην ξεχνάς ότι η απώλεια βάρους είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, αφοσίωση και υπομονή. Μην απογοητεύεσαι με την πρώτη προσπάθεια και μην θέτεις στόχους που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν. Μακάρι να έχανες 10 κιλά σ’ έναν μήνα, αλλά καταλαβαίνεις πως κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο. Φρόντισε να έχεις ρεαλιστικούς, μικρούς στόχους, ώστε να διαχειρίζεσαι καλύτερα έτσι τις προσδοκίες σου.

Διατροφή και μεταβολισμός

Εδώ υπάρχουν δύο περιπτώσεις. Η μία είναι ότι προσπαθείς να αδυνατίσεις, χωρίς να προσέχεις τη διατροφή σου και στηρίζοντας όλες τις ελπίδες σου στη γυμναστική, κάτι το οποίο δεν έχει αποτελέσματα για όλους. Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην απώλεια βάρους, γι’ αυτό μην την παραμελείς.

Η δεύτερη περίπτωση είναι ότι έχεις καταστρέψει τον μεταβολισμό σου. Έχεις κάνει ένα σωρό εξαντλητικές δίαιτες είτε χωρίς αποτέλεσμα, είτε έχοντας χάσει κιλά και παίρνοντάς τα και πάλι στη συνέχεια. Ο μεταβολισμός σου “κοιμάται” και τελικά ίσως αυτό να φταίει που δεν αδυνατίζεις με τίποτα. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις είναι καλό να επισκεφτείς έναν διατροφολόγο.

γιατί δεν αδυνατίζεις
Freepik

Ακούσια αύξηση βάρους

Εάν πιστεύεις ότι όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν για σένα και προσέχεις αρκετά, αλλά συνεχίζεις να μην χάνεις βάρος, τότε ίσως αυτή η περίπτωση να σε αφορά. Υπάρχουν διαφορετικές αιτίες για τις οποίες το σώμα μπορεί να βιώσει ακούσια αύξηση βάρους. Για παράδειγμα, μπορεί να οφείλεται στην κατακράτηση υγρών, στη λήψη φαρμάκων για τη θεραπεία διαταραχών και σε ορμονικές αλλαγές. Τι μπορείς να κάνεις; Προσδιόρισε τον λόγο για τον οποίο δεν χάνεις βάρος με τη βοήθεια του γιατρού σου και κάνοντας τις εξετάσεις που θα σου πει ότι χρειάζεται.

Αυτοί είναι οι ψυχολογικοί λόγοι που δεν χάνεις βάρος

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News