Μερικές απ’ τις επιπτώσεις της ζάχαρης είναι ευρέως γνωστές, ενώ θα πρέπει να αποφεύγουν σίγουρα τη ζάχαρη όλοι όσοι έχουν τάση για διαβήτη. Για τον υπόλοιπο πληθυσμό, όμως, πόσο βλαβερή είναι στην πραγματικότητα;

Έκοψα τη σοκολάτα για 4 μήνες κι αυτά είναι όσα έχω να σου πω. Και ναι, άλλαξαν πολλά!

Η ζάχαρη είναι εθιστική και μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από προβλήματα στον οργανισμό σου. Όμως, είναι ίσως και λίγο παρεξηγημένη, καθώς μια περιορισμένη ποσότητα ζάχαρης δεν θα σε βλάψει στα αλήθεια, εκτός αν υπάρχουν καταστάσεις (πχ διαβήτης) που απαγορεύουν εντελώς την κατανάλωσή της.

Περιληπτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η λογική είναι αρκετά απλή: Τρως πολλή ζάχαρη; Θα σε βλάψει! Καταναλώνεις ζάχαρη με μέτρο; Μπορείς να νιώσεις καλά με τον εαυτό σου.

Ο λόγος για τον οποίο η ζάχαρη έγινε εχθρόςτα τελευταία χρόνια είναι γιατί την βρίσκουμε σε πολύ επεξεργασμένη μορφή σε τρόφιμα και ποτά. Δεδομένου ότι προστίθεται σε πολλά υγιεινά τρόφιμα κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας, είναι πολύ εύκολο να καταλήγεις να υπερκαταναλώνεις ζάχαρη, χωρίς καλά καλά να το συνειδητοποιείς.

επιπτώσεις της ζάχαρης

Ποιες είναι οι επιπτώσεις της ζάχαρης όταν καταναλώνεται σε υπερβολικό βαθμό;

Τι συμβαίνει ακριβώς στο σώμα σου όταν το παρακάνεις με τη ζάχαρη; Ανεβαίνει απότομα η γλυκόζη στον οργανισμό σου. Και πού είναι το πρόβλημα; Το υψηλό σάκχαρο στο αίμα μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στα αιμοφόρα αγγεία σου, τα οποία μεταφέρουν οξυγόνο σε όλα τα όργανα σου.

Αν αυτό συμβαίνει συνεχώς, τότε δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος και το σώμα σου τελικά χάνει την ικανότητά του να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την ινσουλίνη.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η συνεχής κατανάλωση πολλής ζάχαρης μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις, διαβήτη, είδη καρκίνου που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής, ακόμη και γνωστική μείωση.

Πόση ποσότητα ζάχαρης είναι οκ να καταναλώνεις;

Το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA) και το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ (HHS) προτείνουν τον περιορισμό της προστιθέμενης ζάχαρης στο 10% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων. Σε μια δίαιτα 2.000 θερμίδων, αυτό σημαίνει 50 γραμμάρια την ημέρα, αλλά η κάθε περίπτωση ανθρώπου διαφέρει. Μάλιστα, η American Heart Association συνιστά στις γυναίκες να καταναλώνουν μέχρι 24 γραμμάρια προστιθέμενης ζάχαρης ανά ημέρα και οι άνδρες να παραμένουν κάτω από 36 γραμμάρια.

Πεντανόστιμα τρουφάκια χωρίς ζάχαρη και βούτυρο! Το πιο υγιεινό σνακ που θα σε γεμίσει ενέργεια

επιπτώσεις της ζάχαρης

Αλλά μην ξεχνάς ότι το σώμα σου χρειάζεται τη ζάχαρη σε μικρές ποσότητες!

Είναι πολύ σημαντικό να θυμάσαι ότι το σώμα σου χρειάζεται τη ζάχαρη για να λειτουργεί καλά. Η γλυκόζη είναι η κύρια πηγή “καυσίμου” για να λειτουργεί σωστά ο εγκέφαλός σου. Εάν δεν υπάρχει αρκετή γλυκόζη στην κυκλοφορία του αίματός σου (υπογλυκαιμία), μπορεί να αντιμετωπίσεις κάποιο απ’ τα παρακάτω συμπτώματα:

  • Ακανόνιστος ή γρήγορος καρδιακός παλμός
  • Αστάθεια
  • Ανησυχία
  • Εφίδρωση
  • Χλωμό δέρμα
  • Πείνα
  • Ευερέθιστη συμπεριφορά
  • Κούραση
  • Μούδιασμα των χειλιών ή της γλώσσας

Φυσικά, αυτό δεν σου δίνει την δικαιολογία για να τρως κάθε μέρα ζάχαρη. Απλά να θυμάσαι ότι η κατανάλωση ζάχαρης με μέτρο δεν θα σε βλάψει.

Φυσικά, παίζει ρόλο και το πόσο επεξεργασμένη είναι η ζάχαρη. Τα πολλά επεξεργασμένα σάκχαρα δεν είναι ποτέ καλά, επομένως σε κάθε περίπτωση είναι καλό να προτιμάς τροφές που δεν περιέχουν επεξεργασμένη ζάχαρη. Το ότι δεν τρως γλυκό μέσα σε μια μέρα να θυμάσαι ότι δεν σημαίνει πως δεν καταναλώνεις ζάχαρη.

Για παράδειγμα, όλοι οι υδατάνθρακες περιέχουν φυσική ζάχαρη ενώ η ζάχαρη υπάρχει στα φρούτα και στα λαχανικά!

Έχεις σκοπό να κόψεις εντελώς τη ζάχαρη; Αυτά είναι όσα πρέπει να ξέρεις και θα σου συμβούν

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News