Πόσο γρήγορα χάνεις τη φόρμα σου, όταν σταματάς τη γυμναστική;

LIKE US ON FACEBOOK

Μήπως νιώθεις αγύμναστος; Αισθάνεσαι πως έχεις αρχίσει να χάνεις τη φόρμα σου και να είσαι fit; Πόσο καιρό έχεις να γυμναστείς; 

Αν έχεις να πατήσεις πολύ καιρό το πόδι σου στο γυμναστήριο, είναι λογικό να νιώθεις αγύμναστος. Εντάξει, καταλαβαίνω πως θες ένα μικρό διάλειμμα, όμως μήπως με αυτόν τον τρόπο συμβάλλεις στο να χάσεις τη φόρμα σου;

Αν, λοιπόν, σταματάς τη γυμναστική, μέσα σε πόσο χρονικό διάστημα μπορεί να χάσεις τη φόρμα σου;

Η απάντηση που περιμένεις εξαρτάται από το πόσο καιρό απέχεις από τη γυμναστική και από τη φυσική σου κατάσταση πριν τη σταματήσεις.

Όταν γυμνάζεσαι συχνά και τακτικά, για παράδειγμα τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα και για πάνω από ένα χρόνο, τότε είναι πιο εύκολο το να ξαναβρείς τη φυσική σου κατάσταση μετά από μια παύση από τη γυμναστική. Αυτό συμβαίνει, γιατί το σώμα σου “θυμάται” τη σωματική άσκηση που κάνεις τόσο καιρό και επανέρχεται πιο εύκολα. Φυσικά όσο λιγότερο σταματάς τη γυμναστική, τόσο το καλύτερο για την υγεία και το σώμα σου.

Τι επιπτώσεις έχεις;

Τι συνέπειες έχει αυτή η αποχή σου από τη σωματική άσκηση;

Η έλλειψη γυμναστικής μπορεί να οδηγήσει στη μείωση της μυϊκής σου δύναμης. Οι διαφορές είναι εμφανείς στις 2 εβδομάδες αποχής από τη γυμναστική, αφού οι μυϊκές ίνες αρχίζουν να διαφοροποιούνται. Φυσικά στους αθλητές οι διαφορές δεν είναι τόσο έντονες, όσο σ’ εσένα που πήγαινες απλά μερικές φορές τη βδομάδα στο γυμναστήριο.

Ωστόσο, η αντοχή σου ελαττώνεται πιο γρήγορα από τη μυϊκή σου δύναμη. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα ένζυμα του αίματος που σχετίζονται με την επίδοση αντοχής μπορούν να μειωθούν αισθητά, ακόμα και κατά 50%, όταν έχεις πολύ καιρό να ασκηθείς. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος που σου είναι πιο δύσκολο να επανέλθεις στην προπόνηση μετά από μία παύση και που νιώθεις αγύμναστος.

Φυσικά, η ηλικία είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που παίζει ρόλο. Όταν η παύση είναι μεγάλη και διαρκεί πολλούς μήνες οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, και κυρίως οι ηλικιωμένοι, χάνουν πολύ πιο γρήγορα τη δύναμή τους από τους νεότερους.

Καλό θα ήταν, λοιπόν, όταν σταματάς για ένα διάστημα την άθλησή σου, αυτό να μην ξεπερνάει τις 10-12 μέρες, προκειμένου να επανέλθεις πιο γρήγορα στο πρόγραμμα γυμναστικής σου και να μην χάσεις εντελώς τη φόρμα σου!

Διάβασε ακόμα:

Τα τρία συνηθισμένα λάθη που όλοι κάνουμε στη γυμναστική

Photo: Unsplash/Gesina Kunkel

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved