Η κατανάλωση φρούτων είναι ένας σύμμαχος για την διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού. Τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες και αποτελούν πηγή ενυδάτωσης για τον οργανισμό μας, καθώς έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Παρόλα αυτά, τα φρούτα εκτός των σημαντικών στοιχείων που τα κάνουν απαραίτητα για τον οργανισμό μας, περιέχουν και ποσότητα ζάχαρης. Πάμε λοιπόν να δούμε ποια είναι τα φρούτα με πολλή ζάχαρη και πώς η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Πόσες θερμίδες έχουν τα καλοκαιρινά φρούτα;

Φρούτα και ζάχαρη

Σε αντίθεση με τα επεξεργασμένα προϊόντα που περιέχουν προσθήκη ζάχαρης, τα φρούτα περιέχουν φυσικά σάκχαρα και πιο συγκεκριμένα την φρουκτόζη. Παράλληλα, τα φρούτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες όπου οι παρουσία τους βοηθά στην επιβράδυνση της απορρόφησης σακχάρων από το σώμα όπως η φρουκτόζη από το έντερο στο αίμα.

Ακόμα, μπορεί η κατανάλωση φρούτων να είναι ιδιαίτερα σημαντική για την καλή υγεία του οργανισμού μας, παρόλα αυτά δεν είναι για όλους. Η κατανάλωση πολύ μεγάλων ποσοτήτων φρούτων καθημερινά μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα με την πάροδο του χρόνου. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ληφθεί υπόψη για άτομα με αντίσταση στην ινσουλίνη ή διαβήτη τύπου 2 που προσπαθούν να διατηρήσουν υγιή επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητο να κόψουν την κατανάλωση φρούτων, αφού τα φρούτα είναι απαραίτητα για μια υγιεινή διατροφή. Πιο συγκεκριμένα, είναι πολύ σημαντικό και πολύ χρήσιμο για όλο το κόσμο και ιδιαίτερα για τα άτομα με αντίσταση στην ινσουλίνη ή διαβήτη, να γνωρίζουν ποια είναι τα φρούτα με πολύ ζάχαρη και πόσες μερίδες φρούτων πρέπει να καταναλώνουν ημερησίως. Οι ειδικοί συνιστούν ότι 2 με 3 μερίδες φρούτων την ημέρα είναι το ιδανικό. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι τα ολόκληρα φρούτα είναι πολύ καλύτερα από τους χυμούς διότι οι χυμοί πολλές φορές περιέχουν επιπλέον προσθήκη ζάχαρης.

Ποια είναι τα φρούτα με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη;

Ρόδι. Το ρόδι είναι ένα πολύ γευστικό και καλό φρούτο καθώς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά που συμβάλουν στην μακροζωία. Παρόλα αυτά, το ρόδι είναι πολύ ψηλά στη λίστα με τα φρούτα που περιέχουν πολύ ζάχαρη, αφού ένα φλιτζάνι με σπόρους ροδιού περιέχει 24 γραμμάρια ζάχαρης. Μπορούμε να βάλουμε μισό φλιτζάνι με ρόδι όπου θα έχει 12 γραμμάρια ζάχαρης, σε ένα γιαούρτι και θα έχουμε δημιουργήσει ένα πολύ γευστικό γεύμα.

φρούτα με πολύ ζάχαρη
Unsplash

Μάνγκο. Το μάνγκο συγκαταλέγεται στα φρούτα με πολύ ζάχαρη, καθώς ένα φλιτζάνι με μάνγκο έχει 23 γραμμάρια ζάχαρης. Μισό φλιτζάνι είναι μια καλή μερίδα ημερησίως. Μπορούμε να το συνδυάσουμε με μια δροσερή σαλάτα ή να το προσθέσουμε σε ένα πού γευστικό smoothie.

Κεράσια. Τα κεράσια είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα του καλοκαιριού. Η εξαιρετική τους γεύση και το γεγονός ότι μπορούμε να τα προσθέσουμε παντού, από γλυκά μέχρι και να τα καταναλώσουμε σκέτα, τα κάνουν περιζήτητα. Ωστόσο, 100 γραμμάρια με κεράσια περιέχουν 8 γραμμάρια ζάχαρης.

Μπανάνα. Η μπανάνα είναι επίσης ένα πολύ γευστικό φρούτο το οποίο το βρίσκουμε κατά την διάρκεια όλης της χρονιάς. Είναι αρκετά χορταστική και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κάλλιο. Όμως η μπανάνα θεωρείται από τα φρούτα με πολύ ζάχαρη καθώς έχει 12 γραμμάρια ζάχαρης.

φρούτα με πολύ ζάχαρη
Unsplash

Πορτοκάλι. Ένα μεγάλο πορτοκάλι περιέχει 17 γραμμάρια ζάχαρης. Το ίδιο μεγάλο πορτοκάλι παρέχει περισσότερο από το 100% της ημερήσιας αξίας σας σε βιταμίνη C που υποστηρίζει το ανοσοποιητικό, συν 4,5 γραμμάρια φυτικών ινών.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News