Η πρωτεΐνη  είναι πολύ σημαντικό μέρος στη διατροφή μας καθώς μας γεμίζει ενέργεια και μας “χορταίνει”. Πόση, όμως, πρωτεΐνη χρειάζεσαι ανάλογα με τα κιλά σου;

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι ανάλογα με τα κιλά σου; Πόση είναι αρκετή ανάλογα με τις ανάγκες σου; Δεν υπάρχει απόλυτη απάντηση στα πόσα γραμμάρια πρωτεΐνης πρέπει ειδικά μια γυναίκα να καταναλώνει καθημερινά, καθώς αυτό εξαρτάται από το βάρος, το κατά πόσο αθλείται αλλά κι απ΄το αν είναι έγκυος ή όχι.

Κι όμως, υπάρχει τρόπος να υπολογίσεις μόνος σου πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι ανάλογα με τα κιλά σου.

Πάρε το βάρος σου σε χιλιόγραμμα και πολλαπλασίασέ τον αριθμό 0,8 (αν δεν αθλείσαι αρκετά), με το 1,3 (αν αθλείσαι ή είσαι έγκυος) ή με το 1,8 (αν αθλείσαι υπερβολικά).

Ως μια γενική κατευθυντήρια γραμμή, ο μέσος όρος για την πρωτεΐνη που χρειάζονται οι γυναίκες ηλικίας 19 έως 70 ετών είναι 46 γραμμάτια την ημέρα. Αλλά, όπως πως μπορείς να δεις κι από το παρακάτω γράφημα, θα πρέπει να αυξήσεις αυτήν την ποσότητα αν αθλείσαι!

Αν στο παρακάτω γράφημα δεν μπορείς να εντοπίσεις το βάρος σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον τύπο για να υπολογίσεις την ημερήσια πρωτεΐνη που έχεις ανάγκη.

Πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι ανάλογα με τα κιλά σου;

 πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι ανάλογα με τα κιλά σου

Και γιατί τελικά η πρωτεΐνη είναι τόσο σημαντική; Το σώμα σου χρησιμοποιεί τις πρωτεΐνες για να χτίσει και να επισκευάσει τους ιστούς. Χρησιμοποιείς επίσης, τις πρωτεΐνες για να “φτιάξεις” ορμόνες κι άλλες χημικές ουσίες του σώματος. Η πρωτεΐνη είναι ένα σημαντικό δομικό στοιχείο των οστών, των μυών, του δέρματος και του αίματος.

Η πρωτεΐνη πρέπει να υπάρχει σε κάθε γεύμα σου καθώς σε γεμίζει με ενέργεια! Εσύ τελικά καταναλώνεις όση πρέπει;

Διαβάστε επίσης:

Διατροφολόγοι αποκαλύπτουν τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε!

 

Photo: Popsugar, nensuria / Freepik