Τριήμερο είναι, “ας φάω” λες, χωρίς να σκέφτεσαι τις θερμίδες την Καθαρά Δευτέρα, με τις οποίες είναι γεμάτο το τραπέζι σου. 

Το ότι ξεκίνησε η Σαρακοστή δεν σημαίνει ότι θα πάρεις λιγότερες θερμίδες την Καθαρά Δευτέρα ή οποιαδήποτε άλλη μέρα της Σαρακοστής. Όλα αυτά τα φαγητά που τρως τη μέρα αυτή ίσως να έχουν περισσότερες θερμίδες απ’ όσες νομίζεις.

Τα θαλασσινά, ο χαλβάς και η ταραμοσαλάτα έχουν την τιμητική τους την Καθαρά Δευτέρα κι από κανένα τραπέζι δεν λείπουν. Όμως, ίσως μερικά από αυτά να είναι πιο πλούσια σε θερμίδες από το καθημερινό σου γεύμα που επιλέγεις να τρως.

Χαλβάς, ταραμοσαλάτα, λαγάνα και γαρίδες κι άλλα πολλά μπορεί να φαίνονται αθώα και νηστίσιμα, όμως ίσως να αποτελούν βόμβα για τον θερμιδομετρητή σου. Ποια είναι, λοιπόν, πιο παχυντικά; Έχεις υπολογίσει ποτέ όσες θερμίδες καταναλώνεις συνολικά την Καθαρά Δευτέρα; Για υπολόγισε και δες αν είναι ίσες με αυτές που παίρνεις μια οποιαδήποτε άλλη μέρα.

Πόσες θερμίδες έχουν τα φαγητά της Καθαράς Δευτέρας;

  • Λαγάνα: 80-90 θερμίδες ανά 1 φέτα (μερίδα 30 γραμμάρια)
  • Ταραμοσαλάτα: 450-500 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια
  • Χαλβάς: Μία λεπτή φέτα απλού χαλβά (60 γραμμάρια ) έχει 300 θερμίδες. Αν ο χαλβάς σου έχει σοκολάτα ή ξηρούς καρπούς, οι θερμίδες αυξάνονται όλο και περισσότερο.
  • Καλαμαράκια: 60-100 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια (βραστά ή ψητά)
  • Γαρίδες: 140-150 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια  (βραστές ή ψητές)
  • Σουπιές: 140-150 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια  (βραστές ή ψητές)
  • Χταπόδι: 200 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια (βραστό ή ψητό)
  • Μύδια: 160 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια
  • Ντολμαδάκια: 170 θερμίδες ανά 5 κομμάτια
  • Ελιές: 120 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια
  • Τουρσί: 15 θερμίδες (1 μικρό αγγουράκι)
  • Όσπρια: Ένα φλιτζάνι νερόβραστα όσπρια παρέχουν περίπου από 200 -300 θερμίδες

Πριν αποφασίσεις, λοιπόν, να καταναλώσεις όλα αυτά τα φαγητά και να δοκιμάσεις απ’ όλα τα γεύματα της Σαρακοστής, αναλογίσου τις θερμίδες που κρύβει το καθένα και κάνε τη σωστή επιλογή για σένα!

Διάβασε ακόμα:

Μ’ αυτές τις καθημερινές δραστηριότητες καις περισσότερες θερμίδες απ’ όσο νομίζεις!

Photo: Pexels/Adrienn