Πόσες φυτικές ίνες χρειάζεσαι καθημερινά για να χάσεις βάρος;

LIKE US ON FACEBOOK

Κι ενώ τρως τα λαχανικά και τα φρούτα σου, αν προσπαθείς να χάσεις βάρος μερικές φορές χρειάζεται να κάνεις κάτι περισσότερο. Πόσες φυτικές ίνες στον οργανισμό σου είναι απαραίτητες αν θέλεις να χάσεις βάρος;

Η απώλεια βάρους είναι ένας συνδυασμός καλής και υγιεινής διατροφής και γυμναστικής. Υπάρχουν ορισμένα στοιχεία, όμως, που το σώμα σου έχει περισσότερη ανάγκη.

Πόσες φυτικές ίνες στον οργανισμό σου σε καθημερινή βάση είναι απαραίτητες; Και γιατί είναι καλές για να χάσεις βάρος;

Οι φυτικές ίνες επιβραδύνουν την πέψη και σε βοηθούν να νιώθεις ολοένα και πιο «γεμάτος», κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερη υπερκατανάλωση φαγητού ή σνακ μεταξύ των γευμάτων, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους.

φυτικές ίνες στον οργανισμό

unsplash/Monika Grabkowska

Οι φυτικές ίνες επίσης, επιβραδύνουν την απελευθέρωση γλυκόζης στην κυκλοφορία του αίματος, γεγονός που συμβάλλει στη διατήρηση των ενεργειακών επιπέδων κι έτσι δεν λαχταράς ξαφνικά ζάχαρη για να σου δώσει ενέργεια.

Πόσες φυτικές ίνες στον οργανισμό σου είναι απαραίτητες σε καθημερινή βάση;

Η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 25 γραμμάρια ημερησίως για τις γυναίκες και 37 γραμμάρια για τους άνδρες. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν μικρότερη ποσότητα.

Και είναι σημαντικό να θυμάσαι πως όταν οι φυτικές ίνες προέρχονται από ολόκληρα τρόφιμα και όχι από συμπληρώματα τότε είναι ακόμη καλύτερο.Παράλληλα, με την κατανάλωση των φυτικών ινών είναι απαραίτητη και η κατανάλωση άφθονου νερού για την πέψη τους.

Δηλαδή, μην ξεκινήσεις ξαφνικά να καταναλώνεις φυτικές ίνες από τη μια μέρα στην άλλη και σε μεγάλη ποσότητα, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πεπτική δυσφορία και δυσκοιλιότητα. Αυτό που είναι καλό να κάνεις, είναι να ξεκινήσεις σταδιακά την πρόσληψη φυτικών ινών, να πίνεις άφθονο νερό και να επιδιώκεις να απολαμβάνεις τις φυτικές ίνες από τα τρόφιμα.

φυτικές ίνες στον οργανισμό

Και ποιες είναι οι πηγές φυτικών ινών;

Ευτυχώς υπάρχουν πολλές καλές πηγές φυτικών ινών όπως είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, ξηροί καρποί, σπόροι, λαχανικά και φρούτα.

Πώς μπορείς να αυξήσεις (σταδιακά πάντα) την ημερήσια πρόσληψη:

  • Βάλε λίγο φυστικοβούτυρο ή αβοκάντο σε ψωμάκι του τοστ αντί για βούτυρο.
  • Πρόσθεσε φασόλια σε smoothies, σε σούπες και σε πουρέ πατάτας.
  • Πρόσθεσε μερικούς σπόρους κάνναβης στη σαλάτα.
  • Κόψε ένα καρότο σε λωρίδες και βούτα τες σε ντιπ guacamole.
  • Προσθέστε σπόρους chia στη βρώμη.
  • Χρησιμοποίησε αλεύρι ολικής αλέσεως αντί για αλεύρι για όλες τις χρήσεις.

Διαβάστε επίσης:

Λίπη και απώλεια βάρους: Τι είναι μύθος και τι αλήθεια;

Photo: unsplash/Ales Krivec

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved