Τόσες φορές έχουμε πει εδώ στο iPop.gr ότι η ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη αν θες να χάσεις κιλά και να αποκτήσεις έναν υγιή τρόπο ζωής. 

Οι φορές που σε έχουμε συμβουλεύσει να αποκτήσεις μια διατροφή υγιεινή και ισορροπημένη δεν είναι λίγες. Και παρ’ όλο που σου εξηγούμε τι είδους διατροφή είναι αυτή, δεν σου είναι πάντα εύκολο να την ακολουθήσεις και να την εντάξεις στην καθημερινότητά σου. Όμως, ήρθε η ώρα να σου πούμε τα tips για να υιοθετήσεις -επιτέλους- μια ισορροπημένη διατροφή στη ζωή σου.

Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε πως η ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη όχι μόνο αν θες να χάσεις βάρος, αλλά ώστε να είσαι υγιείς και να αισθάνεσαι καλά με τον εαυτό σου. Σου προσφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι τη στιγμή που θωρακίζει τον οργανισμό σου και τον προστατεύει απέναντι σε λοιμώξεις και ασθένειες. Μην ξεχνάς πως παίζει σημαντικό ρόλο και στη διάθεσή σου και μπορεί να σε γεμίσει ενέργεια για να αντέξεις όλες τις υποχρεώσεις της ημέρας.

Πώς θα καταφέρεις να την υιοθετήσεις;

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι το βασικό κλειδί είναι η ποικιλία και το μέτρο. Δηλαδή να καταναλώνεις τρόφιμα απ’ όλες τις ομάδες τροφίμων, χωρίς να υπερβάλλεις. Όλες οι τροφές είναι απαραίτητες, ενώ κανένα τρόφιμο από μόνο του δεν περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά στις απαραίτητες ποσότητες. Φυσικά και κάποια είναι πιο σημαντικά από άλλα και χρειάζεται να τα καταναλώνεις πιο συχνά, όμως μην κάνεις το λάθος να βγάλεις από τη διατροφή σου μια κατηγορία τροφίμων.

Ποια τα βασικά συστατικά της ισορροπημένης διατροφής;

  • Φρούτα και λαχανικά
    Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι οι κύριες πηγές βιταμινών και θρεπτικών συστατικών. Δεν γίνεται να θες να τρέφεσαι υγιεινά αν τα έχεις αποκλείσει απ’ τη διατροφή σου. Επιπλέον, τα φρούτα μπορούν σε πολλές περιπτώσεις να αντικαταστήσουν και τα γλυκά, ενώ τα λαχανικά μπορούν να βρίσκονται σχεδόν σε κάθε σου γεύμα.
    ισορροπημένη διατροφή

    Unsplash/Brooke Lark
  • Πρωτεΐνη
    Η πρωτεΐνη είναι ιδιαίτερα σημαντική και θα πρέπει να καταναλώνεται σε καθημερινή βάση. Είναι αυτή που μας χαρίζει περισσότερη ενέργεια και μας κάνει να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα. 
  • Φυτικές ίνες 
    Οι φυτικές ίνες επιβραδύνουν την πέψη και σε βοηθούν να νιώθεις ολοένα και πιο “γεμάτος”, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερη υπερκατανάλωση φαγητού ή σνακ μεταξύ των γευμάτων. Επιπλέον, επιβραδύνουν την απελευθέρωση γλυκόζης στην κυκλοφορία του αίματος, γεγονός που συμβάλλει στη διατήρηση των ενεργειακών επιπέδων.
    Πολλοί λανθασμένα πιστεύουν ότι οι φυτικές ίνες τους προσθέτουν βάρος και πως αυτός είναι ο λόγος που δεν αδυνατίζουν, αφού καταναλώνουν ρύζι, ψωμί, δημητριακά ολικής άλεσης. Κάτι τέτοιο φυσικά και δεν ισχύει εφόσον υπάρχει μέτρο.
    ισορροπημένη διατροφή

    unsplash/Ales Krivec
  • Γαλακτοκομικά
    Περιέχουν ασβέστιο, βιταμίνη D και άλλα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι. Προτίμησε τα γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά, αφού πολλά από αυτά έχουν αρκετό λίπος.

Το σημαντικότερο είναι να καταφέρνεις να τα συνδυάζεις μεταξύ τους μες τα γεύματά σου, χωρίς να αποφεύγεις μία κατηγορία τροφίμων.

Ένα πολύ απλό παράδειγμα για το μεσημεριανό σου; Όταν τρως μακαρόνια με κιμά ή κοτόπουλο με ρύζι με ξεχάσεις τη σαλάτα κι ένα κομμάτι τυρί. Όταν τρως όσπρια μην ξεχάσεις να τα συνοδέψεις με μία φέτα ψωμί και λίγο τυρί. Τέτοιοι συνδυασμοί είναι ιδανικοί για να ισορροπήσεις τη διατροφή σου.

Μερικές ακόμα συμβουλές…

  • Πιες πολύ νερό μες τη μέρα.
  • Ελάττωσε σημαντικά το αλκοόλ.
  • Περιόρισε τη ζάχαρη, το αλάτι και τα επεξεργασμένα τρόφιμα.
  • Βγάλε απ’ τη ζωή σου το junk food. Και στην τελική αν θες να φας πίτσα φτιάξ’ τη μόνος σου, δεν είναι και τόσο δύσκολο!
  • Μην ξεχνάς το πρωινό.
  • Ελαιόλαδο SOS!
  • Μικρά και συχνά γεύματα.
  • Μην τρως βιαστικά.
  • Προτίμησε να μην τρως μπροστά από μια οθόνη, την τηλεόραση ή τον υπολογιστή, γιατί πιθανότατα θα καταναλώσεις περισσότερο φαγητό.

Διάβασε ακόμα για την ισορροπημένη διατροφή που έχεις ανάγκη:

Η σημαντικότερη διατροφή που συχνά αμελείς!

Photo: unsplash/ Ivan Timov