Αναρωτιέσαι πώς να τρως χωρίς να παχαίνεις και μάλιστα να τρως και ό,τι θες; Υπάρχει τρόπος για να το καταφέρεις και σου έχουμε όλα τα tips που σου χρειάζονται για να εντάξεις τη διαισθητική διατροφή στη ζωή σου.

Αυτή η μέθοδος ονομάζεται διαισθητική διατροφή και είναι ένας τρόπος να αποκτήσεις υγιή σχέση με το φαγητό και το σώμα σου. Αυτό που έχεις πραγματικά ανάγκη δεν είναι μόνο να μάθεις πώς να τρως χωρίς να παχαίνεις, αλλά και να σταματήσεις να ταλαιπωρείς το σώμα σου με δίαιτες, να το ακούσεις, να αποδεχτείς τις ανάγκες σου και να κάνεις ουσιαστικές επιλογές στη διατροφή σου που θα σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος. Πού στηρίζεται η διαισθητική διατροφή και τι πρέπει να γνωρίζεις;

Πώς να τρως χωρίς να παχαίνεις;

Ξέχνα τη δίαιτα

Οι δίαιτες δεν λειτουργούν, δεν έχουν μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα και αν θες να χάσεις πραγματικά βάρος με υγιές τρόπο, τότε μην μπεις σε αυτή τη διαδικασία. Άλλαξε τον τρόπο σκέψης σου και επίλεξε την υγιεινή εκδοχή του εαυτού σου, χωρίς να έχεις μια δίαιτα να σου επιβάλλει κανόνες με το πότε και πώς να τρως.

Αυτοί είναι οι λόγοι για να μην κάνεις δίαιτα ποτέ ξανά!

Φάε όταν πεινάς

Άκου το σώμα σου. Η πείνα είναι ένας τρόπος του σώματος να σου πει να φας. Άκου τις ανάγκες του και μην προσπαθείς να καταπολεμήσεις την πείνα. Το να περιμένεις μέχρι να πεινάσεις πάρα πολύ μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής και δεν το θες αυτό.

πώς να τρως χωρίς να παχαίνεις
Pexels

Συμφιλιώσου με το φαγητό

Τρώγε πιο αργά, χωρίς ενοχές ή περισπασμούς. Δώσε άδεια στον εαυτό σου να φάει αυτό που θέλει. Ακόμα κι αν πρόκειται για ένα κομμάτι σοκολάτας ή ένα κομμάτι κέικ, φάε το και απόλαυσέ το χωρίς ενοχές.

Μην περιμένεις ότι θα τρως τέλεια

Σταμάτα να κατηγορείς το φαγητό σου και να του βάζεις ταμπέλες, όπως καλό ή κακό. Μην περιμένεις ότι θα τρως συνέχεια τέλεια, μόνο φρούτα και λαχανικά για παράδειγμα, δεν είναι εφικτό και δεν είναι και απαραίτητο.

Σταμάτα να τρως όταν νιώθεις πλήρης

Ωραία όλα όσα λέμε, όμως μάθε να αναγνωρίζεις πότε έχεις φάει αρκετά και είναι το στομάχι σου γεμάτο. Ουσιαστικά είναι η στιγμή που δεν πεινάς πλέον και τρως μόνο και μόνο για να τρως, αφού έχεις ήδη χορτάσει.

Κάνε το φαγητό σου πιο ευχάριστο

Το φαγητό είναι ευχαρίστηση και ικανοποίηση. Προτίμησε, όμως, να δώσεις έμφαση και στην ποιότητα της διαδικασίας. Κάνε αυτή τη στιγμή του φαγητού ξεχωριστή, ετοίμασε το τραπέζι, κάθισε και φάε με την ησυχία σου και όχι βιαστικά ή δουλεύοντας.

πώς να τρως χωρίς να παχαίνεις
Freepik

Μην χρησιμοποιείς το φαγητό για να ικανοποιήσεις τα συναισθήματά σου

Αν δεν αισθάνεσαι καλά ψυχολογικά ή θες να χαλαρώσεις υπάρχουν και άλλοι τρόποι που δεν έχουν να κάνουν με τα τρόφιμα, όπως το να κάνεις ένα χαλαρωτικό μπάνιο, να δεις τους φίλους σου, να καταγράψεις τα συναισθήματά σου, να πας μια βόλτα. Μην στηρίζεσαι στο φαγητό για να ικανοποιηθείς.

Σεβάσου και αγάπα το σώμα σου

Το σώμα σου είναι υπέροχο όπως κι αν είναι. Σεβάσου το, ανεξάρτητα από το σχήμα και το μέγεθος που έχει, ανεξάρτητα από το αν φοράς small΄ή extra large. Τότε θα αποκτήσεις και μια πραγματικά υγιή σχέση μαζί του.

Μόλις τελειώσεις με αυτό το άρθρο θα αγαπάς το σώμα σου πιο πολύ από ποτέ!

Δώσε βάση στην άσκηση για καλύτερη υγεία

Εάν ασκείσαι μόνο για να κάψεις θερμίδες, τότε γίνεται βαρετό. Ασκήσου για να έχεις καλύτερη υγεία, ενέργεια κι όχι για να καταφέρνεις έτσι να τρως περισσότερο μετά.

Εκτίμησε την υγεία σου

Ξεκίνα να δίνεις βάση στην υγεία του σώματός σου. Όταν αρχίσεις να συνειδητοποιείς ότι η γεύση του φαγητού μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα στο σώμα σου, τότε θα αρχίσεις να παρατηρείς ότι ορισμένα τρόφιμα σε κάνουν να αισθάνεσαι καλύτερα από κάποια άλλα σωματικά κι όχι ψυχολογικά.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News