Η άσκηση είναι ένα σημαντικό μέρος ενός υγιούς και ενεργού τρόπου ζωής. Ενώ μερικοί άνθρωποι προτιμούν να τρέχουν το πρωί μόλις ξυπνήσουν, άλλοι απολαμβάνουν την προπόνηση αργά το απόγευμα. Μερικοί άνθρωποι ασκούνται ακόμα και λίγο πριν κοιμηθούν. Τελικά, όμως, υπάρχει καλύτερη ώρα για γυμναστική ή είναι όλες το ίδιο;

Αυτό είναι ένα θέμα μεγάλης συζήτησης μεταξύ αθλητών, προπονητών και επιστημόνων. Ενώ υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι η καλύτερη ώρα για προπόνηση είναι αργά το απόγευμα, υπάρχουν οφέλη και στις άλλες ώρες.

Έτσι, μια σύντομη απάντηση είναι ότι η καλύτερη ώρα για άσκηση είναι εκείνη που λειτουργεί καλύτερα για εσένα.

καλύτερη ώρα για γυμναστική

Unsplash/form

Τι λέει η έρευνα για την καλύτερη ώρα για γυμναστική

Για αρκετό καιρό, οι ειδικοί σημείωναν ότι αργά το απόγευμα και νωρίς το απόγευμα είναι οι καλύτερες ώρες για άσκηση. Σύμφωνα με την έρευνα, θα δεις τα βέλτιστα αποτελέσματα όταν η θερμοκρασία του σώματός σου είναι υψηλότερη.

Για τους περισσότερους ανθρώπους αυτό σημαίνει μεταξύ 4 μ.μ. και 5 μ.μ., αν και μερικές μελέτες επεκτείνονται έως και τις 7 μ.μ.

Μέσα σε αυτές τις ώρες, η δύναμη και η αντοχή κορυφώνονται. Οι ασκούμενοι τείνουν να αποδίδουν καλύτερα σε ασκήσεις φυσικής απόδοσης, ενώ θεωρείται επίσης καλή ώρα για την αποφυγή τραυματισμών.

Το πρωί, που μόλις έχεις ξυπνήσει, η θερμοκρασία του σώματός σου είναι στο χαμηλότερο της ημέρας. Αυτό σημαίνει ότι το πρωί δεν είναι η καλύτερη στιγμή για άσκηση. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια πλεονεκτήματα απ’ την πρωινή γυμναστική.

καλύτερη ώρα για γυμναστική

Freepik

Το τρέξιμο το πρωί μπορεί να σε βοηθήσει να παραμείνεις motivated. Η έρευνα δείχνει ότι οι αθλητές το πρωί είναι πιο συνεπείς με την άσκησή τους.

Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι σηκώνεσαι νωρίτερα με μοναδικό σκοπό να τρέξεις ή να πας στο γυμναστήριο. Όλα τα εμπόδια που μπορεί να εμφανιστούν καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, μπορεί να οδηγήσουν στο να παραλείψεις την απογευματινή σου προπόνηση. Το πρωί ξυπνάς και απλά ξεκινάς τη γυμναστική!

Επιπλέον, νωρίς το πρωί η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου φυσικά δεν πρέπει να γυμνάζεσαι κάτω απ’ τον ήλιο.

Και τελικά ποια ώρα να διαλέξω;

Σύμφωνα με το “The Psychology of Exercise: Integrating Theory and Practice”, η πιο πρακτική προσέγγιση είναι να προσαρμόσεις τη ρουτίνα προπόνησής σου με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζει στον τρόπο ζωής σου.

Εάν το πρόγραμμα της γυμναστικής σου συμβαδίζει με το υπόλοιπο πρόγραμμά σου, θα σου είναι πιο εύκολο να το ακολουθείς και να το τηρείς.

Διάβασε ακόμα:

Τι είναι καλύτερο να τρως πριν τη γυμναστική για να την… αντέξεις;

Photo: Pexels