Είμαστε σχεδόν στη μέση του καλοκαιριού και οι ζέστες έχουν κάνει την εμφάνισή τους για τα καλά. Ψάχνεις να βρεις μια ανάσα δροσιάς και συνάμα μια στιγμή απόλαυσης. Το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό και δίκαια θα πω εγώ, είναι ένα δροσιστικό και λαχταριστό παγωτό. Το θέμα όμως είναι ότι το παγωτό δεν θεωρείται και ό,τι πιο υγιεινό. Μπορούμε, όμως, να ζήσουμε χωρίς αυτό; Πολύ σωστά θα απαντήσεις ότι όχι δεν ζούμε. Αλλά επειδή το παγωτό περιέχει αρκετές θερμίδες και μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, πάμε να δούμε αναλυτικά τις θερμίδες για κάθε τύπο παγωτού και να προτείνουμε εναλλακτικούς τρόπους παρασκευής υγιεινού παγωτού στο σπίτι μας.

Οι θερμίδες του παγωτού

Το διατροφικό προφίλ του παγωτού διαφέρει ανάλογα με τη γεύση και τον τύπο του παγωτού που επιλέγουμε. Εμείς επιλέξαμε τέσσερις ποικιλίες παγωτού βανίλιας και θα σου παρουσιάσουμε τις θερμίδες και την ζάχαρη που περιέχονται σε μια μερίδα μισής κούπας παγωτού.

Αν επιλέξουμε μια μερίδα κανονικό παγωτό, οι θερμίδες του είναι 140 και η περιεκτικότητα του σε ζάχαρη είναι 14 γραμμάρια. Αντίστοιχα αν θελήσουμε να απολαύσουμε ένα πιο premium παγωτό, το οποίο θα είναι επεξεργασμένο για να είναι πιο κρεμώδες από το κανονικό παγωτό, έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες και ζάχαρη. Συγκεκριμένα μια μερίδα μισής κούπας παγωτού περιλαμβάνει 210 θερμίδες και 19 γραμμάρια ζάχαρης.

Παράλληλα, το παγωτό με χαμηλά λιπαρά παρατηρούμε ότι έχει σχεδόν τα ίδια νούμερα με το κανονικό παγωτό. Ιδιαίτερα, το παγωτό με χαμηλά λιπαρά έχει 130 θερμίδες και 13 γραμμάρια ζάχαρης. Τέλος, το παγωτό χωρίς προσθήκη ζάχαρης θεωρείται το πιο υγιεινό και με τις λιγότερες θερμίδες παγωτό σε σχέση με τους υπόλοιπους τύπους παγωτών. Έτσι, το παγωτό χωρίς προσθήκη ζάχαρης έχει 115 θερμίδες και μόλις 4 γραμμάρια ζάχαρης.

Pexels

Μπορούμε να βάλουμε το παγωτό στο μενού μιας υγιεινής διατροφής;

Σίγουρα, είναι λογικό να θέλουμε να απολαύσουμε ένα λαχταριστό παγωτό ακόμα και όταν ακολουθούμε μια πιο υγιεινή ζωή και προσέχουμε την διατροφή μας. Οπότε το ερώτημα είναι αν μπορούμε να βάλουμε σαν επιδόρπιο το παγωτό στο μενού μιας υγιεινής διατροφής. Φυσικά και μπορούμε αρκεί να υπάρχει ένα μέτρο στην κατανάλωση του και να μην τρώμε αλόγιστες ποσότητες.

Ένα πολύ έξυπνο tip για να ελέγχουμε την ποσότητα του παγωτού που τρώμε είναι ότι μπορούμε να χρησιμοποιούμε πιο μικρά μπολ σερβιρίσματος για να μην υπερβαίνουμε την ποσότητα του παγωτού που πρόκειται να απολαύσουμε. Επίσης, οι μπάρες παγωτού είναι μια άλλη υγιεινή πρόταση για να καταπολεμήσουμε την επιθυμία μας για παγωτό. Έτσι, μπορεί να θεωρηθεί υγιεινό παγωτό.

Η εποχή του παγωτού ήρθε κι εμείς έχουμε την πιο λαχταριστή συνταγή για παγωτό κακάο με 5 υλικά

Προτάσεις για υγιεινό παγωτό

Όταν θέλουμε να αγοράσουμε ένα παγωτό, καλό θα είναι να κοιτάμε τα συστατικά που περιέχονται σε αυτό. Πιο συγκεκριμένα, είναι καλό να επιλέγουμε παγωτά που να περιέχουν πιο αγνά υλικά όπως κρέμα, γάλα, κακάο και κόκκους βανίλιας. Αντίστοιχα, θα ήταν καλύτερα να αποφεύγουμε τα παγωτά που έχουν υποστεί μεγαλύτερη επεξεργασία και τα συστατικά τους δεν τα γνωρίζουμε.

Επίσης, αν ψάχνουμε εναλλακτική λύση, μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας παγωτό στο σπίτι μας με 2 μόνο αγνά υλικά που θα έχουμε αγοράσει εμείς, κάνοντας πραγματικά ένα απόλυτα υγιεινό παγωτό. Αναλυτικά θα χρειαστούμε:

  • 2 ώριμες μπανάνες, κατεψυγμένες, ξεφλουδισμένες και ψιλοκομμένες
  • 4 κουταλιές της σούπας (60 ml) άγλυκο γάλα αμυγδάλου, καρύδας ή αγελάδας

Το μόνο που πρέπει να κάνουμε για αυτή την γευστική και συνάμα υγιεινή δημιουργία είναι να χτυπήσουμε σε ένα μπλέντερ τα συστατικά μέχρι να ομογενοποιηθούν και να αποκτήσουν μια κρεμώδη υφή. Έπειτα το βάζουμε στη κατάψυξη. Μόλις παγώσει το σερβίρουμε και τότε έχουμε ένα υπέροχο υγιεινό παγωτό χωρίς προσθήκη ζάχαρης και με λίγες θερμίδες.

Το παγωτό το καλοκαίρι είναι ο πιο γλυκός πειρασμός που δεν μπορείς με τίποτα να αντισταθείς. Επειδή όμως η αλόγιστη ποσότητα ζάχαρης και θερμίδων δεν κάνει καλό για τον οργανισμό μας, μπορούμε με 2 απλά υλικά να φτιάξουμε ένα υγιεινό παγωτό.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News