Κάνεις γυμναστική όταν έχεις περίοδο ή μήπως δεν νιώθεις και τόσο άνετα; Προτιμάς να κάθεσαι στον καναπέ αγκαλιά με το παγωτό και τα πατατάκια αντί να πας στο γυμναστήριο; 

Αν πονάς και δεν μπορείς ούτε να σηκωθείς απ’ το κρεβάτι, είναι λογικό να μην σκέφτεσαι καν να πας γυμναστήριο. Ωστόσο, αν δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο κι οι πόνοι της περιόδου είναι ανεκτοί ή δεν υπάρχουν καν, τότε δεν υπάρχει λόγος να μένεις στον καναπέ και να μην γυμνάζεσαι. Όμως, είναι μερικά πραγματάκια, ίσως και λεπτομέρειες για μερικές γυναίκες, που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου όταν γυμνάζεσαι ενώ έχεις περίοδο.

Όσα πρέπει να ξέρεις αν κάνεις γυμναστική όταν έχεις περίοδο

Κάνει καλό στους πόνους της περιόδου

Μπορεί να νόμιζες πως η γυμναστική θα δυσχεράνει την περίοδό σου και θα σε κάνει να πονάς, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η γυμναστική και κυρίως η έντονη προπόνηση απελευθερώνει στον οργανισμό σου ενδορφίνες, την ορμόνη της χαράς, που θα σε κάνουν να πονάς λιγότερο. Φυσικά και η γυμναστική θα σε βοηθήσει επίσης με τους πόνους της περιόδου, ειδικά αν την κάνεις κατά τη διάρκεια του κύκλου σου κι όχι μόνο τις δύσκολες ημέρες.

γυμναστική όταν έχεις περίοδο

ISTOCK / MARTIN-DM

Κάνει καλό και σε άλλα συμπτώματα

Πέρα από τους πόνους της περιόδου, η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει και με το ενοχλητικό φούσκωμα που σίγουρα εκνευρίζει κι εσένα. Έρευνα έχει δείξει ότι αν γυμνάζεσαι τακτικά, αυτό μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο στο φούσκωμα αλλά και στον πόνο στο στήθος και την κόπωση που ίσως αισθάνεσαι κατά τη διάρκεια της περιόδου σου.

Επιπλέον, ίσως η γυμναστική να σε βοηθήσει και με τη ροή του αίματος, αν είναι υπερβολική. Κι αυτό διότι θα σε βοηθήσει να χάσεις βάρος και συνεπώς θα μειωθούν και τα οιστρογόνα, που διεγείρουν τη διόγκωση της μήτρας κι έτσι θα ελαφρύτερη εμμηνορροϊκή ροή. Φυσικά και αυτό δεν ισχύει σε όλες τις γυναίκες.

Α και φυσικά μην το ξεχάσουμε… Εννοείται πως μπορείς να κάνεις γυμναστική όταν είσαι στις δύσκολες μέρες σου. Γενικά είναι καλό να γυμνάζεσαι κατά την διάρκεια της περιόδου σου επειδή μπορεί να σε ανακουφίσει από πολλά ενοχλητικά σημάδια, όπως είναι το άγχος, η κόπωση και οι πονοκέφαλοι. Αν λοιπόν νιώθεις ότι μπορείς να γυμναστείς ακολούθησε κανονικά το πρόγραμμα σου. Μάλιστα, έρευνες λένε πως οι πνεύμονες λειτουργούν καλύτερα στον κύκλο σου και γι’ αυτό ενδέχεται να έχεις μεγαλύτερες αντοχές. Ωστόσο, αν νιώθεις αδυναμία, καλύτερα να αποφύγεις την γυμναστική.

Διάβασε ακόμα:

Παίρνουμε κιλά κατά τη διάρκεια της περιόδου;

Photo; Pexels