Άλλες φορές η γυμναστική που κάνεις είναι πιο αποδοτική κι άλλες όχι. Άλλες κουράζεσαι πιο εύκολα κι άλλες έχεις περισσότερες αντοχές. Αυτό συχνά συμβαίνει εξαιτίας κάποιων πραγμάτων που κάνεις πριν απ’ την προπόνηση και ήρθε η ώρα να σταματήσεις να τα κάνεις.

Οι συνήθειες πριν απ’ την προπόνηση παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και μπορούν είτε να οδηγήσουν σε καλύτερη απόδοση είτε σε χειρότερη. Οι αντοχές σου την ώρα που γυμνάζεσαι εξαρτώνται πάρα πολύ από το τι κάνεις πριν, όπως το τι τρως, αν κοιμάσαι και ξεκουράζεσαι καλά και αρκετά ακόμη. Ποια είναι, όμως, αυτά που πρέπει να σταματήσεις να κάνεις άμεσα;

Τι πρέπει να σταματήσεις να κάνεις πριν απ’ την προπόνηση;

Το να μένεις νηστικός πριν τη γυμναστική μόνο καλό δεν σου κάνει. Φυσικά κι όταν λέμε ότι τρως πριν την προπόνηση δεν εννοούμε 5 λεπτά πριν. Αλλά τουλάχιστον μία ώρα και φυσικά μια φυσιολογική ποσότητα, δεν χρειάζεται να ξεχειλίσει και το πιάτο. Ωστόσο, το να γυμνάζεσαι με άδειο στομάχι δεν κάνει καλό, γιατί το σώμα σου μπορεί να αρχίσει να χρησιμοποιεί πρωτεΐνη ως καύσιμο αντί για λίπος.

Τι είναι καλύτερο να τρως πριν τη γυμναστική για να την… αντέξεις;

Το λάθος νούμερο 2 δεν είναι άλλο από το νερό! Και μπορεί να είναι πολύ σημαντικό να πίνεις νερό μες τη μέρα, όμως πριν τη γυμναστική σου δεν πρέπει να το παρακάνεις. Είναι καλό να είσαι ενυδατωμένος πριν ξεκινήσεις την προπόνηση, όμως απόφυγε να πίνεις πολύ νερό, γιατί αν το κάνεις, το αίμα σου θα προσπαθήσει να εξισορροπήσει τα επίπεδα αλατιού. Τα κύτταρά σου μπορεί να διογκωθούν και να εμφανίσεις συμπτώματα όπως ζάλη και πόνο. Ωστόσο, αν ενώ γυμνάζεσαι ιδρώσεις πολύ και κάνει και ζέστη, είναι πολύ λογικό να πιείς λίγο παραπάνω νερό.

πριν απ' την προπόνηση
Freepik

Είναι πολύ λογικό να θες να κοιμηθείς πριν τη γυμναστική, όμως κι εδώ δεν πρέπει να το παρακάνεις. Το να κοιμάσαι γύρω στα 30 λεπτά πριν την προπόνηση είναι αρκετό, ώστε να αυξηθεί η ενέργειά σου. Ωστόσο, ένας μεγαλύτερος υπνάκος μπορεί να έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα και να σε κάνει να νυστάζεις και να είσαι σε λήθαργο μετά. Φυσικά και σε αυτή την περίπτωση δεν αναφερόμαστε όταν κάνεις γυμναστική πρωί πρωί.

Δεν ντύνεσαι σωστά! Βλέπουμε πολλούς να γυμνάζονται φορώντας ελάχιστα ρούχα κι άλλους να ‘ναι πολύ ζεστά ντυμένοι. Τι είναι καλύτερο να κάνεις τελικά; Ακόμα κι αν γυμνάζεσαι την πιο κρύα μέρα του Χειμώνα, δεν πρέπει να το παρακάνεις με τα ρούχα. Σκέψου το απλά και λογικά. Όσο περισσότερα φοράς τόσο περισσότερο ιδρώνεις. Όμως, αν έχει κρύο και αέρα είναι πολύ πιο εύκολο να αρρωστήσεις και να κρυώσεις. Αντίθετα, τις πιο ζεστές μέρες, επίλεξε υφάσματα που θα επιτρέψουν στο δέρμα σου να αναπνέει. Προτίμησε, ακόμα, ρούχα που θα είναι άνετα και δροσερά και θα σου επιτρέψουν να κινείσαι ελεύθερα. Φρόντισε τα ρούχα σου να είναι βαμβακερά, ώστε να απορροφούν καλύτερα τον ιδρώτα.

πριν απ' την προπόνηση
Pexels

Μήπως έχεις παρατηρήσει ότι η γυμναστική σε κουράζει πολύ κάποιες φορές; Αυτό συχνά συμβαίνει επειδή δεν έχεις ξεκουραστεί αρκετά πριν και δεν μιλάμε απαραίτητα για τον ύπνο. Το να ξεκουράζεσαι είναι σημαντικό για για την υγεία, την αποκατάσταση και την ανάκαμψη του σώματος. Αν είσαι ήδη κουρασμένος ή πιασμένος, τότε το πρόγραμμα γυμναστικής σου, όσο εύκολο κι αν είναι, θα σου φανεί πιο επίπονο και κουραστικό, προκαλώντας εξάντληση και πίεση, ενώ θα υπάρχει και μεγαλύτερος κίνδυνος τραυματισμού.

Τέλος, μερικές φορές ξεχνάς τις διατάσεις πριν την προπόνηση, ένα πολύ συχνό λάθος που σε οδηγεί, όμως, στον τραυματισμό, μειώνοντας ακόμα και την απόδοσή σου.

Τελικά είναι τόσο σημαντικό το stretching πριν και μετά τη γυμναστική;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News