Οι υδατάνθρακες που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά και όσοι πρέπει ν’ αποφεύγουμε!

LIKE US ON FACEBOOK

Οι περισσότεροι άνθρωποι είτε αγαπούν είτε μισούν τους υδατάνθρακες, τους μισούν κυρίως για τις θερμίδες που διαθέτουν και τους αγαπούν γιατί μερικοί όπως τα ζυμαρικά είναι απλά αδύνατον να τους αντισταθείς.

Και μπορεί πολλοί ν’ επιμένουν ότι δεν πρέπει να τους συμπεριλαμβάνουμε στη διατροφή μας, υπάρχουν ωστόσο και οι εξαιρέσεις. Υπάρχουν υδατάνθρακες που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά και υπάρχουν υδατάνθρακες που πρέπει ν’ αποφεύγουμε!

Ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά, επειδή μεταξύ άλλων μας χαρίζουν ενέργεια και είναι θρεπτικοί για τον οργανισμό μας;

Ψωμί και ζυμαρικά ολικής αλέσεως

Δεν είναι η καλύτερη επιλογή γι’ όσους δεν τρώνε γλουτένη, παρόλα αυτά τα τρόφιμα ολικής αλέσεως περιέχουν φυτικές ίνες και είναι λιγότερο επεξεργασμένα από άλλα. Περιέχουν ακόμη βιταμίνη Β, η οποία συμβάλλει στη καλή λειτουργία του μεταβολισμού, αλλά και την ενέργεια του οργανισμού.

οι καλύτεροι υδατάνθρακες

Photo: Unsplash/Mira Bozhko

Φασόλια & Όσπρια

Οι διαιτολόγοι συνιστούν να καταναλώνουμε καθημερινά μαύρα φασόλια, ρεβίθια και φακές λόγω του φολικού οξέος, του καλίου, του μαγνησίου και των φυτικών ινών που συναντάμε σ’ αυτά.

Τα όσπρια μειώνουν το σάκχαρο του αίματος, βελτιώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης και βοηθούν στη διατήρηση ενός υγιούς εντέρου.

Φρούτα

Μπορεί τα φρούτα, να μην είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι όταν ακούς τη λέξη υδατάνθρακες, ωστόσο ανήκουν κι αυτά σ’ αυτή την κατηγορία εξαιτίας της ζάχαρης που διαθέτουν. Τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό.

Παρόλα αυτά, θα πρέπει να προσέχουμε ποια φρούτα διαλέγουμε. Συνιστάται από ειδικούς ν΄αποφεύγονται τα μη βιολογικά ροδάκινα, οι φράουλες, τα σταφύλια, τα μήλα και τα κεράσια, επειδή αυτά τείνουν να περιέχουν περισσότερα φυτοφάρμακα.

τρόφιμα για μια μέρα στην παραλία

Photo: Getty Images

Ρύζι, quinoa, βρώμη

Ακόμη μερικοί  “καλοί” υδατάνθρακες που μπορούμε να καταναλώνουμε καθημερινά είναι το καστανό ρύζι, το quinoa και η βρώμη. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και μειώνουν τη πίεση στο σάκχαρο του αίματος. Παράλληλα, ενισχύουν το μεταβολισμό και βοηθούν στην απόκτηση μιας επίπεδης κοιλιάς.

Ποιοι είναι οι υδατάνθρακες που πρέπει ν’ αποφεύγουμε;

Λευκό ρύζι και ψωμί

Το λευκό ψωμί διαθέτει χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και ακόμη και την ινσουλίνη. Το λευκό ρύζι απ’ την άλλη πλευρά διασπάται γρήγορα απ’ τον οργανισμό και προκαλεί ακριβώς ότι και το λευκό ψωμί.

νερό απ' το ρύζι

Photo:  Unsplash/Pille-Riin Priske

Δημητριακά

Είναι ωραία για το πρωινό, αλλά δεν είναι η καλύτερη επιλογή. Τα περισσότερα δημητριακά δεν διαθέτουν φυτικές ίνες, αλλά διαθέτουν πολλή ζάχαρη. Μπορεί να μας  “χορταίνουν” σχετικά γρήγορα, αλλά μετά μας κάνουν να πεινάμε ξανά. Καλύτερα να ξεκινήσεις την ημέρα σου με μια ομελέτα, που διαθέτει πρωτεΐνη.

Chips

Είναι το ιδανικό σνακ για το απόγευμα στο γραφείο ή το σπίτι, αλλά ξέρεις πολύ καλά ότι δεν προσφέρουν πολλά στον οργανισμό σου. Αυξάνουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, όπως ακριβώς και το λευκό ψωμί. Επιπλέον, όσα περισσότερα τρώμε τόσα περισσότερα θέλουμε. Συνιστάται να προτιμάμε για σνακ μια χούφτα με ξηρούς καρπούς.

Διάβασε ακόμη:

Γιατί ο οργανισμός μας ζητάει περισσότερους υδατάνθρακες τον Χειμώνα;

Photo: Unsplash/Charisse Kenion
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved