Θες να γυμνάζεσαι αλλά φοβάσαι και μην τραυματιστείς; Σου έχουμε όλα όσα πρέπει να προσέχεις αν θες να κάνεις πράξη τη γυμναστική με ασφάλεια, ακόμα και στο σπίτι που ο trainer δεν είναι εκεί.

Αποφάσισες να ξεκινήσεις γυμναστική και καλά έκανες, όμως μην ξεχνάς πως το να τραυματιστείς δεν είναι και τόσο δύσκολο. Οι μικροτραυματισμοί είναι πιθανό να συμβούν όταν ασκείσαι, αν δεν είσαι αρκετά προσεκτικός και παραλείψεις κάποια βασικά βήματα. Ωστόσο, αν δώσεις σημασία στους παρακάτω κανόνες δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος τραυματισμού.

Σημαντικά tips για γυμναστική με ασφάλεια και στο σπίτι

Μην ξεχνάς τις οδηγίες του γυμναστή σου

Όταν ο γυμναστής σου σού έχει πει να κάνεις έναν συγκεκριμένο αριθμό σετ θα κάνεις τον αριθμό που σου έχει πει κι όχι το διπλάσιο. Για κάποιο λόγο σου το έχει πει και σίγουρα ξέρει κάτι παραπάνω. Μην το παρακάνεις λοιπόν. Το ίδιο ισχύει φυσικά και στο πώς θα κάνεις τις ασκήσεις που σου έχει δείξει. Ακολούθησε τον δικό σου τρόπο κι όχι αυτόν που κάπου είδες ή άκουσες κι ίσως να είναι και λάθος.

Προθέρμανση και αποθεραπεία

Μπορεί να βαριέσαι τις διατάσεις, αλλά είναι το Α και το Ω στη γυμναστική. Στόχος είναι η αρθρική ευκαμψία και η μυϊκή ευλυγισία. Ουσιαστικά προετοιμάζεις και “ζεσταίνεις” το σώμα σου για την προπόνηση που θα ακολουθήσει, όταν τις κάνεις πριν γυμναστείς. Αφού τελειώνεις την προπόνησή σου είναι, επίσης, σημαντικό να κάνεις stretching για να αποφύγεις την πιθανότητα τραυματισμού ή “πιασίματος”.

γυμναστική με ασφάλεια
Freepik

Μην φτάνεις στα άκρα

Μην πέσεις με τα μούτρα στη γυμναστική από την πρώτη κιόλας μέρα. Φρόντισε να βελτιώνεσαι και να αυξάνεις τις αποδόσεις σου σταδιακά κι όχι από την αρχή. Επίσης, απόφυγε τις υπερβολές στη γυμναστική σου και μην κάνεις για παράδειγμα παραπάνω βάρη απ’ όσα αντέχεις. Μην γυμνάζεσαι όλη μέρα, νομίζοντας πως έτσι θα αδυνατίσεις πιο γρήγορα, γιατί αυτό που θα πετύχεις είναι τελικά να τραυματιστείς.

Όλα όσα πρέπει να θυμάσαι αν θες η γυμναστική στο σπίτι να έχει αποτελέσματα

Δώσε σημασία στο σώμα σου

Όταν κουράζεσαι υπερβολικά και είσαι εκτός των αντοχών σου, το σώμα σου σού στέλνει σημάδια. Μην τα αγνοήσεις. Αν αισθανθείς εξουθενωμένος, απλά σταμάτα να γυμνάζεσαι και δώσε ακόμα και μια μέρα ρεπό στον εαυτό σου από τη σωματική άσκηση. Μην ξεχνάς πως η ξεκούραση είναι πολύ σημαντική για να συνεχίσεις να έχεις αντοχές.

Ενυδατώσου

Μην παραλείπεις την ενυδάτωση. Φρόντισε να παραμείνει ο οργανισμός σου ενυδατωμένος, προσλαμβάνοντας αρκετά υγρά μες τη μέρα και κυρίως νερό, που θα σε βοηθήσει πολύ και στη γυμναστική σου, ώστε να είσαι πιο ενεργός.

γυμναστική με ασφάλεια
Pexels

Αθλητικά!

Αν ασκείσαι δεν μπορεί να φοράς οτιδήποτε, αλλά αθλητικά. Τίποτε άλλο. Δεν θα κάνεις γυμναστική με το τζιν και κυρίως δε θα φορέσεις παπούτσια που δεν είναι αθλητικά, γιατί το πέλμα σου θα επιβαρυνθεί και μετά από λίγες ώρες θα αρχίσει να πονάει.

Τα αποτελέσματα της γυμναστικής σου θα τα δεις με τον καιρό, γι’ αυτό μην το παρακάνεις και μην έχεις υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό σου, γιατί υπάρχει πάντα ο κίνδυνος τραυματισμού.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News