Εκτός από τον τρόπο ζωής σου, υπάρχουν μερικές ορμόνες που παχαίνουν, που ευθύνονται για την αύξηση βάρους. Ορμόνες που παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στα…κιλά σου και μπορείς να τις κρατήσεις σε σταθερά επίπεδα.

Αν θέλεις να χάσεις κιλά ή να διατηρήσεις αυτά που έχεις θα πρέπει να ακολουθείς μια υγιεινή διατροφή και ένα υγιεινό τρόπο ζωής. Αν κάνεις μια απ΄αυτές τις διάσημες δίαιτες με τις πρωτεΐνες, αλλά δεν έχεις δει καμία αλλαγή, τότε ίσως φταίνε τα οιστρογόνα σου. Υπάρχουν μερικές ορμόνες που παχαίνουν.

Ωστόσο, τα καλά νέα είναι πως αυτές τις ορμόνες μπορείς να τις κρατάς σε ισορροπία με μερικά tips.

Αυτές είναι οι ορμόνες που παχαίνουν

Υπερβολική συγκέντρωση των οιστρογόνων

Τα υψηλά επίπεδα οιστρογόνων σε κάνουν να παίρνεις βάρος ασχέτως με το πόσο φαγητό τρως. Αυτή η αύξηση βάρους συγκεντρώνεται συνήθως στους γλουτούς, παράλληλα, έχεις ακανόνιστο κύκλο περιόδου, έντονους πονοκεφάλους και είσαι πολύ συναισθηματικός.

Τα υψηλά επίπεδα οιστρογόνων οδηγούν επίσης στην απώλεια μαλλιών, στα κενά μνήμης και στον ακανόνιστο ύπνο.

Τι μπορείς να κάνεις;

Να καταναλώνεις λιγότερο κρέας και περισσότερα λαχανικά. Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες δεσμεύουν τα οιστρογόνα και τα εξαλείφουν από το σώμα σας. Βρώμη, μήλα και αχλάδια μειώνουν την αρνητική τους επίδραση στο σώμα.

ορμόνες που παχαίνουν

Έλλειψη σεροτονίνης

Η σοβαρή έλλειψη σεροτονίνης δεν οδηγεί απλώς σε bad mood ή κατάθλιψη. Πολύ περισσότερο, αλλάζεις τις διατροφικές μας συνήθειες. Αν νιώθεις ότι θέλεις να απολαύσεις ένα ολόκληρο σοκολατένιο κέικ ή αν ονειρεύεσαι πατάτες τηγανιτές όλο το βράδυ, τότε το σώμα σου σου στέλνει σημάδια ότι έχεις έλλειψη σεροτονίνης.

Οι φυσικές πηγές σεροτονίνης είναι τα αυγά, οι ξηροί καρποί και οι ανανάδες.

Μεγάλα ποσοστά γκρελίνης

Η γκρελίνη είναι η ορμόνη η οποία αποφασίζει αν είσαι πεινασμένος ή όχι. Είναι πολύ “πεισματάρα”, αφού ακόμη και μετά από έναν χρόνο δίαιτας χαμηλών θερμίδων, αυτή παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Η γρκελίνη μπορεί να μας βοηθήσει να χάσουμε βάρος εύκολα αλλά είναι πολύ δύσκολο να τα διατηρήσεις. Τι χρειάζεσαι για να τη διατηρήσεις σε σταθερά επίπεδα; Λαχανικά, φρούτα, σπόρους. Αφού καταναλώσεις αυτά τα τρόφιμα, αρχίζεις να νιώθεις γεμάτος.

Παράλληλα, ο ύπνος σε βοηθά για να διατηρήσεις τα επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης σταθερά. Πρέπει να κοιμάσαι τουλάχιστον 6-8 ώρες καθημερινά.

ορμόνες που παχαίνουν

Νευροπεπτίδια Υ

Αν η συγκέντρωσή τους είναι υψηλή στο αίμα, τότε θα ανοίξει η όρεξή σου σε υπερβολικό βαθμό. Αυτή η ορμόνη μπορεί να μην οδηγήσει απλώς στην αύξηση του βάρους, αλλά ακόμη και σε παχυσαρκία και θέλει μεγάλη προσοχή.

Η υψηλή συγκέντρωση νευροπεπτιδίων Υ αποθηκεύει το λίπος στο χαμηλό μέρος της μέσης και στους γλουτούς. Όλο σου το σώμα, όμως, είναι φορτισμένο συναισθηματικά: Έχεις περισσότερο άγχος, γίνεσαι περισσότερο ευερέθιστος και έρχεσαι αντιμέτωπος με έντονους πονοκεφάλους.

Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να μειώσεις σημαντικά την κατανάλωση της ζάχαρης. Παράλληλα, τα μπαχαρικά και τα αρώματα θα πρέπει να απαγορευτούν από τη διατροφή σου.

Υψηλά επίπεδα προλακτίνης

Τα υψηλά επίπεδα προλακτίνης οδηγούν σε γρήγορη αύξηση του βάρους. Οι γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με την τριχοφυΐα σε όλο τους το σώμα και στο πρόσωπο, ενώ αλλάζει ο κύκλος τους. Αν παρατηρήσεις κάποιο από τα περίεργα συμπτώματα θα πρέπει να επισκεφτείς τον γιατρό σου.

ορμόνες που παχαίνουν

Έλλειψη αδρεναλίνης

H αδρεναλίνη boostαρει τον μεταβολισμό και καίει το λίπος. Αν η αδρεναλίνη λείπει, τότε θα νιώθεις ότι θέλεις μια αλλαγή στη ζωή σου, όπως θέλεις να χάσεις βάρος.

Φυσικά,  η αδρεναλίνη δεν θα αλλάξει αν δεν αλλάξεις πρώτα τις διατροφικές σου συνήθειες. Τι μπορείς να κάνεις; Να περιορίσεις τους υδατάνθρακες!

Υπερβολική τεστοστερόνη

Η τεστοστερόνη συναντάται κυρίως στους άνδρες, αλλά παίζει σημαντικό ρόλο στο σώμα μιας γυναίκες. Η υπερβολική τεστοστερόνη μπορεί να αυξήσει το βάρος ενώ το λίπος συγκεντρώνεται στους ώμους, στο στήθος και στο λαιμό.

Τι μπορείς να κάνεις; Ο καφές βοηθά πολύ, όπως τα γλυκά μήλα και τα βερίκοκα και η μείωση της ζάχαρης  στη διατροφή.

Διαβάστε επίσης:

«Κλέβουμε» μόνο 5 κανόνες απ’ την keto diet για μια καλύτερη διατροφή!

Photo: POPSUGAR Photography / Maria del Rio