Ποιοι είναι οι καλύτεροι νηστίσιμοι συνδυασμοί στη διατροφή σου που πρέπει να έχεις στο νου σου ειδικά τη Μεγάλη Εβδομάδα για να μην πεινάσεις; 

Φυσικά και κατά τη νηστεία πρέπει να προσέχεις πολύ για να μην παχύνεις. Και να επιλέξεις τους σωστούς διατροφικούς συνδυασμούς ώστε και να μην πεινάσεις, κάτι που αν συμβεί μπορεί πολύ γρήγορα να σε οδηγήσει στα ντουλάπια του σπιτιού σου και στο ψυγείο κι ύστερα στην πρόσληψη βάρους.

Τι μπορείς να κάνεις, λοιπόν, γι’ αυτό; Ποιοι είναι οι ιδανικοί διατροφικοί και νηστίσιμοι συνδυασμοί για αυτές τις μέρες και τι να τρως για να μην πάρεις βάρος;

Πρωινό

Μην ξεχνάς πως το πρωινό είναι πολύ σημαντικό ακόμα κι όταν είσαι σπίτι όλη μέρα. Είναι το γεύμα που σου δίνει ενέργεια και γι’ αυτό είναι καλό να περιέχει βιταμίνες, αλλά και προϊόντα ολικής άλεσης. Τι θα μπορούσες να φας το πρωί; Μπορείς να φας ένα φρούτο -αν και καλύτερα να το κρατήσεις για το δεκατιανό- ή να πιεις ένα ποτήρι φυσικό χυμό μαζί με δυο φρυγανιές ολικής άλεσης μέλι ή ταχίνι. Με μέτρο όμως το ταχίνι έχει κι αυτό τις θερμίδες του. Όλα αυτά αν τα φας με μέτρο, όπως είπαμε, θα σου δημιουργήσουν κορεσμό και δε θα πεινάσεις για μερικές ώρες.

Φρούτα

Στη συνέχεια της ημέρας σου οφείλεις να καταναλώσεις φρούτα, όπως μήλα, μπανάνες, αχλάδια, ακτινίδια. Τα φρούτα θα σε γεμίσουν ενέργεια και θα μετριάσουν την πείνα σου, ενώ μπορείς να τα συνδυάσεις και με ωμούς ξηρούς καρπούς, όπως μια χούφτα καρύδια ή αμύγδαλα.

Το ίδιο μπορείς να φας και το απόγευμα!

νηστίσιμοι συνδυασμοί

Unsplash/ Alex Kotomanov

Συνδυασμοί για το μεσημεριανό

Αν φας ένα μεσημεριανό που θα σου δημιουργήσει κορεσμό σίγουρα δεν θα πεινάσεις για πολλές ώρες. Πώς, όμως, θα το πετύχεις αυτό; Συνδύασε τα όσπρια με τα λαχανικά και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης. Δεν χρειάζεται να είναι όλα μαζί σ’ ένα πιάτο. Μπορείς για παράδειγμα να φας φακόρυζο με σαλάτα ή μια μέρα να δοκιμάσεις να φτιάξεις μπρόκολο με μακαρόνια ολικής άλεσης ή πατάτες. Μερικές, ακόμα, καλές επιλογές συνδυασμών είναι το σπανακόρυζο, το τουρλού με πατάτες, κολοκυθάκια και μελιτζάνες και τα γεμιστά. Επίσης, μπορείς να καταναλώσεις ακατέργαστους υδατάνθρακες, όπως η κινόα.

Προσπάθησε να μην τρως πάνω από μία φέτα ψωμί και προτίμησε να είναι ολικής άλεσης και αυτό.

Και το βράδυ;

Στο βραδινό σου μπορείς να φας ένα μέρος του μεσημεριανού σου. Αλλιώς, έχεις τη δυνατότητα να φτιάξεις μια σαλάτα με παξιμάδια, κινόα ή ελιές, ανάλογα τις προτιμήσεις σου, ενώ θα μπορούσες να καταναλώσεις δυο περίπου φρυγανιές ολικής άλεσης με μέλι, όπως στο πρωινό σου.

Η σωστή διατροφή για τον διαβήτη | Αναλυτικός οδηγός. 

Tips: Στα γεύματά σου είναι καλό να προσθέτεις όπου ταιριάζει μερικές ελιές ή ωμούς ξηρούς καρπούς, όπως καρύδια ή αμύγδαλα. Μην ξεχνάς τα φρούτα και τα λαχανικά μες την ημέρα, όχι μόνο γιατί σου προσφέρουν βιταμίνες και στοιχεία απαραίτητα για τον οργανισμό σου, αλλά και διότι αν τα συνδυάσεις σωστά με άλλα τρόφιμα θα πετύχεις τον επιθυμητό κορεσμό, ώστε να μην πεινάς συνέχεια!

Διάβασε ακόμα:

Τι να τρως κάθε μέρα στο σπίτι για να μην πάρεις βάρος;

Photo: Unsplash/Pablo Merchán Montes