Την εποχή του κορονοϊού με το κλείσιμο των γυμναστηρίων, λόγω της πανδημίας, αυξήθηκε αρκετά το ποσοστό των ανθρώπων που ξεκίνησε να γυμνάζεται στο σπίτι. Η προπόνηση σε διάδρομο αποτελεί πολύ καλή άσκηση. Υπάρχουν, όμως, και κανόνες.

Και επειδή, σε ακούω να λες «μα καλά, ποιος είσαι εσύ που θα μου πεις πως ο διάδρομος έχει κανόνες», σε ενημερώνω πως αυτά δεν τα βγάζω από το μυαλό μου. Αυτά τα έχει πει, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Στίβου, ο Κενυάτης Τζέφρι Κιπσάνγκ Καμγουόρορ, ο οποίος τυγχάνει να είναι τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στον ημιμαραθώνιο και δύο φορές νικητής στο πρωτάθλημα κόσμου σε ανώμαλο έδαφος.

Ποιοι είναι οι «κανόνες» για προπόνηση σε διάδρομο

Καλό ζέσταμα

προπόνηση σε διάδρομο
Pexels

Τρέξε αργά στην αρχή. Το καλό με έναν διάδρομο είναι ότι μπορείς εύκολα να ρυθμίσεις το ρυθμό. Καλό είναι να ξεκινήσεις με ρυθμό περπατήματος και στη συνέχεια, ανάλογα με τις αντοχές σου να ανεβάσεις ρυθμό σιγά-σιγά.

Επίπεδη κλίση

Μερικοί χρήστες διάδρομου υπογραμμίζουν τη σημασία του να τρέχεις πάντα με μια ελαφριά κλίση. Αυτό βοηθάει στην ενδυνάμωση των ποδιών. Ωστόσο, όταν μιλάμε για προπόνηση, για λόγους γυμναστικής, και όχι για προετοιμασία Ολυμπιακών Αγώνων, καλό θα ήταν να υπάρχει επίπεδη κλήση.

Θερμοκρασία δωματίου

προπόνηση σε διάδρομο

Προφανώς έχεις τον διάδρομο σε κάποιο δωμάτιο του σπιτιού σου. Βέβαια, αυτό το δωμάτιο δεν πρέπει ούτε τέρμα κρύο να είναι ούτε τέρμα ζεστό. Ο Κενυάτης δρομέας κάνει λόγο για σωστή θερμοκρασία εντός του δωματίου, καθώς δεν πρέπει αυτό που γυμνάζεται να νιώθει ούτε υπερβολική ζέστη, αλλά ούτε παγωνιά. Η ιδανική θερμοκρασία για το δωμάτιο του διάδρομου πρέπει να είναι τέτοια ώστε να μπορείς να είσαι με t-shirt μπλούζα και σορτσάκι.

Απόφυγε τις υπερβολές

Καλό είναι να μην υπερβάλεις, ειδικότερα με τον χρόνο άσκησης. Είναι σημαντικό να μετριάσεις το χρόνο σου, τα σαράντα πέντε λεπτά είναι ιδανικά για να χάσεις θερμίδες και βάρος εάν αυτό είναι ο στόχος σου.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News