Οι ξηροί καρποί είναι η καλύτερη επιλογή για ένα υγιεινό σνακ, όταν προσέχεις τη διατροφή σου και θέλεις να χάσεις κιλά. Ποιος είναι, όμως, ο ξηρός καρπός που πρέπει ν’ αποφεύγεις;

Ναι, δεν είναι όλοι οι ξηροί καρποί το ίδιο. Όλοι θεωρούμε πως είναι ένα σνακ που σε κρατά γεμάτο και ικανοποιημένο ανάμεσα στα γεύματα. Είναι η καλύτερη επιλογή: είναι φυσικοί, γεμάτοι με υγιή λίπη, σου δίνουν μια καλή δόση ινών και πρωτεϊνών που σε κρατούν ικανοποιημένο.

Έτσι, όταν τρως λίγους ξηρούς καρπούς ως σνακ, ικανοποιείς την όρεξή σου, δεν θα φας ούτε θα λιγουρευτείς κάτι “απαγορευμένο” ενώ θα μειώσεις την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνεις.

Είναι, όμως, όλοι οι ξηροί καρποί το ίδιο; Όχι, υπάρχουν μερικοί που είναι πιο υγιεινοί από άλλους. Για παράδειγμα, τα φιστίκια έχουν περίπου 160 θερμίδες τα περίπου 30 γραμμάρια ενώ μόλις 23 αμύγδαλα περιέχουν 160 θερμίδες. Από την άλλη, τα μακαντάμια περιέχουν 200 θερμίδες και 20 γραμμάρια λίπους για μόλις 10 κομμάτια.

ξηρός καρπός που πρέπει ν' αποφεύγεις

Photo: stylecraze.com

Ωστόσο, είναι αυτά που πρέπει ν’ αποφεύγεις αν θέλεις να χάσεις βάρος καθώς περιέχουν πολλές θερμίδες ακόμη κι αν καταναλώσεις μικρή ποσότητα. Παράλληλα, πρέπει να δίνεις γενικά προσοχή με τους ξηρούς καρπούς καθώς είναι πολύ εύκολο να το παρακάνεις, να καταναλώσεις πολύ περισσότερους από ότι πρέπει.

Η μερίδα των ξηρών καρπών που καταναλώνεις είναι πάντα ένα θέμα που αντιμετωπίζουν πολλοί, καθώς θεωρώντας πως είναι υγιεινοί και έχουν λίγες θερμίδες μπορούν να καταναλώνουν όσους θέλουν.

Ωστόσο, το μανατάμια είναι αυτά που πρέπει ν’ αποφεύγεις καθώς περιέχουν τις περισσότερες θερμίδες και μόλις 2 γραμμάρια πρωτεΐνης κάθε ένα από αυτά.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να τα αποκλείσεις από τη διατροφή σου απλώς να μην είναι και η πρώτη σου επιλογή. Παράλληλα, να σημειώσουμε ότι τα μακαντάμια περιέχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα υγιεινών μονοακόρεστων λιπαρών. Αυτά τα “καλά” λιπαρά μειώνουν την χοληστερίνη LDL, τα τριγλυκερίδια, αλλά και την πίεση.

Ωστόσο, μόλις 10 από αυτά περιέχουν 200 θερμίδες…

Διαβάστε επίσης:

Ποια φαγητά μπορείς να χωνέψεις γρήγορα και ποια όχι;

Photo: unsplash/Vitchakorn Koonyosying