Σίγουρα όλο και κάπου θα έχεις ακούσει ή θα έχεις διαβάσει ότι η γυμναστική επηρεάζει την ψυχολογία και μάλιστα θετικά. Όμως, με ποιον τρόπο; Πώς σχετίζονται γυμναστική και ψυχολογία και πώς θα καταλάβεις ότι η προπόνηση που κάνεις βελτιώνει την ψυχολογία σου;

Μπορεί πολλές φορές ο απώτερος στόχος που γυμνάζεσαι να είναι για να χάσεις βάρος ή να διατηρηθείς σε φόρμα, όμως η αλήθεια είναι πως καλό θα ήταν να υπάρχει κι άλλος ένας λόγος που ασκείσαι, γιατί είναι σημαντικός κι όπως έχεις καταλάβει αφορά την ψυχολογία σου.

Πώς η γυμναστική επηρεάζει την ψυχολογία σου;

Οι ενδορφίνες, η ορμόνη της χαράς και της ευφορίας, είναι φυσικά αναλγητικά, προκαλούν θετικά συναισθήματα και μεταξύ άλλων εκδηλώνονται και έπειτα από σωματικές δραστηριότητες, όπως η γυμναστική, το τρέξιμο, ο χορός. Ωστόσο, απελευθερώνονται περισσότερο όταν η σωματική άσκηση έχει μεγάλη ένταση, αλλά όχι σε σημείο που να νιώθεις εξουθενωμένος μετά την προπόνησή σου.

Ποια άσκηση βοηθάει στην έκκριση υψηλότερων επιπέδων ενδορφινών;

γυμναστική επηρεάζει την ψυχολογία
Pexels

Το τρέξιμο φημίζεται περισσότερο απ’ όλες τις σωματικές ασκήσεις, αν και οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι οποιαδήποτε προπόνηση υψηλής έντασης και διάρκειας μίας ώρας μπορεί να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα, χωρίς να σημαίνει ότι και λιγότερη ώρα να γυμνάζεσαι δε θα αισθανθείς καλά ψυχολογικά.

Όσα πρέπει να ξέρεις πριν αρχίσεις το τρέξιμο, για καλύτερα αποτελέσματα

Επιπλέον, η γυμναστική εκκρίνει περισσότερες ενδορφίνες από τον διαλογισμό, το γέλιο, την αγκαλιά, που επίσης βοηθούν στη βελτίωση της ψυχολογίας για τον ίδιο λόγο.

Ποια σημάδια αποδεικνύουν τη σχέση ανάμεσα σε γυμναστική και ψυχολογία;

Η γυμναστική σε κάνει να νιώθεις καλύτερα, δημιουργώντας θετικά συναισθήματα κι αφήνοντας τα αρνητικά στην άκρη. Έτσι λοιπόν, συμβαίνουν τα εξής:

  • Μειώνεται το άγχος, καθώς μειώνονται τα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, τη στιγμή που παράγονται ενδορφίνες.
  • Σκέφτεσαι πιο θετικά.
  • Μειώνονται τα συμπτώματα κατάθλιψης και αγχώδους διαταραχής.
  • Ενισχύεται η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση, έχοντας και περισσότερη αισιοδοξία και αίσθηση κυριότητας.
  • Βελτιώνεται η ερωτική διάθεση και υπάρχει ένα αίσθημα απόλαυσης.

3 τύποι άσκησης χαμηλής έντασης που θα σε γυμνάσουν, διώχνοντας το άγχος από τη ζωή σου!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News