Είναι αλήθεια ότι πολλοί από εμάς δυσκολευόμαστε να κοιμηθούμε. Οι ορμόνες του στρες, όπως η κορτιζόλη και η αδρεναλίνη μας κάνουν να είμαστε σε εγρήγορση και ανήσυχοι και μας δυσκολεύουν να κοιμηθούμε. Όταν είμαστε σε αυτήν την κατάσταση, μπορεί να είναι δύσκολο να ενεργοποιήσουμε το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, υπεύθυνο για καλύτερο ύπνο. Μια πολύ καλή λύση στο πρόβλημα της αϋπνίας είναι η άσκηση. Έχουμε λοιπόν να σου προτείνουμε ορισμένες αλλαγές στην καθημερινή σου γυμναστική για καλύτερο ύπνο.

Γυμναστική για καλύτερο ύπνο

Πότε πρέπει να αθλείσαι;

Οι ειδικοί προτείνουν να συντονιστείς με το σώμα σου και να ασκηθείς σε μια στιγμή της ημέρας που σου ταιριάζει καλύτερα, διασφαλίζοντας ότι ασκείσαι όταν έχεις περισσότερη ενέργεια και αισθάνεσαι πιο δυνατός. Για παράδειγμα αν είσαι πρωινός τύπος θα ήταν καλό να γυμνάζεσαι το πρωί ενώ εάν είσαι βραδινός κατά τις 7 με 8 το βράδυ. Σε κάθε περίπτωση, η άσκηση λίγο πριν τον ύπνο πρέπει να αποφεύγεται αφού προκαλεί υπερδιέγερση η οποία θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιθυμούμε.

Ποιον τύπο άσκησης πρέπει να επιλέξεις;

Οποιοσδήποτε τύπος άσκησης ή δραστηριότητας είναι καλύτερος από το τίποτα. Αρκεί αυτό να γίνεται συχνά. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που αθλούνται καθημερινά έχουν καλύτερο ύπνο. Υπάρχουν ωστόσο στοιχεία που υποστηρίζουν τα οφέλη τόσο των ασκήσεων αντοχής όσο και των αερόβιων δραστηριοτήτων οι οποίες φαίνεται να αυξάνουν την ποιότητα του ύπνου, να ενισχύουν τις ενδορφίνες και να ελαχιστοποιούν την υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας ενώ μειώνουν το άγχος και κατάθλιψη, που συνδέονται με την αϋπνία.

Υπάρχει τρόπος να γυμναστείς στις διακοπές χωρίς καν να το καταλάβεις! Μάθε ποιος είναι

Κάθε πότε πρέπει να αθλείσαι;

Η ειδικοί προτείνουν για αρχή να εξασφαλίσουμε πως κινούμε το σώμα μας κάθε μέρα. Όσον αφορά τις ασκήσεις, οι έρευνες δείχνουν ότι η άσκηση τρεις φορές την εβδομάδα είναι περισσότερο ευεργετική για τον ύπνο. Στόχος είναι οι 2,5 ώρες μέτριας αερόβιας δραστηριότητας (όπως ποδηλασία ή γρήγορο περπάτημα) ή 75 λεπτά έντονης αερόβιας δραστηριότητας (όπως τρέξιμο ή χορός) κάθε εβδομάδα. Αυτές οι μικρές αλλαγές στο πρόγραμμα γυμναστικής σου θα σε κάνουν να κοιμάσαι σαν πουλάκι!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News