Ο κύκλος της δίαιτας: Ποια είναι τα στάδια που ‘’κολλάς’’; Σου φαίνονται γνώριμα τα βήματα; Οι περισσότεροι έχουν (ξανά)περάσει από εκεί και καταλήγουν στο βιαστικό συμπέρασμα ότι η διατροφή δεν λειτουργεί. Ίσως έχεις δοκιμάσει πολλά μονοπάτια, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο επικίνδυνα για την υγεία σου. Όμως το έχεις διαπιστώσει και μόνος σου κάποια στιγμή φτάνουν σε τέλμα και αυτό δεν είναι κάθε άλλο παρά ψυχοφθόρο.

Ξέρεις ποιο είναι το πρόβλημα σε βάθος χρόνου;

  • Μειώνεται ο μεταβολισμός σου, μιας και ο οργανισμός σου δεν μπορεί να κατανοήσει τη διαφορά μεταξύ λιμοκτονίας και περιορισμού τροφής, με αποτέλεσμα να αποθηκεύει περισσότερο λίπος.
  • Είναι περισσότερο πιθανό να οδηγηθείς λόγω της στέρησης σε υπερφαγικά επεισόδια. 
  • Ενεργοποιούνται νευροδιαβιβαστές και εκκρίνονται ορμόνες που αυξάνουν την όρεξη, με αποτέλεσμα να υποκύψεις σε μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού.
  • Αποκτάς εμμονές με τρόφιμα, θερμίδες και με την εικόνα του σώματός σου. Αποτέλεσμα αυτού, είναι το φαγητό να γίνεται νούμερα και να χάνει κάθε ίχνος απόλαυσης και θρέψης.
  • Καταλήγεις να αυξομειώνεις το βάρος σου (φαινόμενο yo-yo) που είναι επικίνδυνο από την υγεία σου σε σχέση με το να είχες 2 κιλά παραπάνω. Ο οργανισμός αγαπάει την ισορροπία και σίγουρα δε θεωρείται το να χάνεις και να βάζεις βάρος συνέχεις.
  • Στερείς από τον εαυτό σου απολαύσεις. Αυτό μεταφράζεται σε όλα τα επίπεδα από τις κοινωνικές εξόδους που δεν γνωρίζεις πώς να διαχειριστείς, μέχρι την αγνή χαρά που παίρνεις από την προετοιμασία και κατανάλωση του αγαπημένου σου γεύματος.

κύκλος της δίαιτας

Πώς θα σπάσει ο φαύλος κύκλος της δίαιτας

Όταν σταματήσουμε να αυτοτιμωρούμαστε κάθε φορά που τρώμε ένα μπισκότο, ή σκεφτόμαστε μια δουλειά που χάσαμε ή βλέπουμε μια ελαφριά άνοδο στη ζυγαριά, θα είμαστε πιο ευτυχισμένοι και πιο υγιείς άνθρωποι. Οι έρευνες υποστηρίζουν ότι έχουμε περισσότερες πιθανότητες να υιοθετήσουμε και να διατηρήσουμε πιο υγιεινούς τρόπους διατροφής, παρά να προσπαθούμε να αποφύγουμε τους ανθυγιεινούς.

Αναλυτικότερα, είναι πιο πιθανό να αισθανόμαστε καλύτερα, αν επιλέξουμε να τρεφόμαστε πιο υγιεινά, με τα τρόφιμα που απολαμβάνουμε. Είτε να επιλέξεις υγιεινές δραστηριότητες που σου από αποβάλουν το άγχος.

Γνώρισε το NutriPsychology Project: Ζήσε την ολιστική εμπειρία

Για τι πρόκειται;

Το NutriPsychology Project συστάθηκε με σκοπό την παροχή ποικιλίας ολιστικών προγραμμάτων βιωματικής εκπαίδευσης  και πρόληψης που αφορούν την άμεση σύνδεση της διατροφής και της ψυχολογίας.

Όραμα μας είναι η υποστήριξη και η φροντίδα των ανθρώπων όλων των ηλικιών που κατά καιρούς προβληματίζονται σε σχέση με την εικόνα του εαυτού και του σώματος τους, τα κιλά τους, τις διατροφικές τους συνήθειες και την αυτορρύθμιση των συναισθημάτων και των σκέψεων τους.

Σύνθημα μας είναι το “Nourish Body & Soul“, θέλοντας να τονίσουμε τη σημασία της αρκετά καλής θρέψης του σώματος και της ψυχής για τον άνθρωπο που στο σύνολο του επιθυμεί την ισορροπία στη ζωή του, αλλά και για να υπογραμμίσουμε την άρρηκτη σχέση μεταξύ της σωματικής και ψυχικής λειτουργίας.

Η ολιστική φροντίδα από το NutriPsychology αποτελείται από τρία μέρη με διάρκεια 2 μηνών. Τις υποστηρικτικές συνεδρίες με Ψυχολόγο (4 συναντήσεις), τις συνεδρίες με τον Διατροφολόγο (4 συναντήσεις / μετρήσεις – πρόγραμμα διατροφής) και την υποστηρικτή – ψυχοεκπαιευδευτική ομάδα (4 συναντήσεις)

Powered by NutriPsychology team!

Μαρία Γιαννοπούλου, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Gestalt, B.Sc., M.Sc
Μαρία Μεντζέλου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, B.Sc., M.Sc
Μαρία Αποστολοπούλου, Ψυχολόγος – Σχεσιακή Ψυχοθεραπεύτρια, B.Sc., P.g.D.

Πληροφορίες: Γιαννοπούλου Μαρία , maria.giannopulu@gmail.com, 6942217440

Δες ακόμα:

Τι ρόλο παίζουν τα συναισθήματα στη διατροφή μας;

Photo: Unsplash/ Siora Photography