Οι περισσότεροι δεν μπορούμε να φανταστούμε μια ζωή χωρίς καφέ, ειδικά όταν είναι πρωί, έξω έχει κρύο κι εμείς για να ξυπνήσουμε χρειαζόμαστε μια γουλιά από καφεΐνη. Τι γίνεται, όμως, όταν αυτός μπορεί να μην μας κάνει και τόσο καλό τελικά;

Για την ακρίβεια, τι γίνεται όταν ο καφές μπορεί να προκαλέσει έλλειψη μαγνησίου; Και είναι αλήθεια ότι μπορεί να την προκαλέσει ή είναι και αυτός ένας μύθος που συνδέεται με το αγαπημένο μας ρόφημα;

Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού, βοηθάει στη γνωστική λειτουργία, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, προσφέρει ενέργεια, συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς και δυναμώνει τα οστά.

Για τις γυναίκες ηλικίας 19 ετών και άνω, συνιστάται να καταναλώνουν μεταξύ 310 και 320 mg ανά ημέρα, ενώ ο αριθμός αυτός θα πρέπει να αυξάνεται για τις εγκύους. Μερικές από τις καλύτερες πηγές μαγνησίου είναι τα λαχανικά, τα καρύδια, η σόγια, τα όσπρια, τα φρούτα, τα ψάρια και η μαύρη σοκολάτα.

Παρόλα αυτά, ο καφές δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτά τα τρόφιμα, αλλά ούτε και συμβάλλει σε τόσο μεγάλο βαθμό στην έλλειψη μαγνησίου. Σύμφωνα με τον ειδικό Niket Sonpal, έχουν υπάρξει ορισμένες μελέτες που έχουν δείξει ότι όταν πίνουμε καφέ, το έντερο απορροφά πιο γρήγορα το μαγνήσιο, ενώ άλλοι ερευνητές συνέδεσαν την ανεπάρκεια μαγνησίου με την υπερβολική κατανάλωση καφέ.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, ο καφές δεν προκαλεί άμεσα έλλειψη μαγνησίου. Μάλιστα, ο καφές μπορεί να μειώσει την ικανότητα του εντέρου να απορροφά το μαγνήσιο. Ο Δρ. Sonpal εξηγεί ακόμη ότι όσο η υπόλοιπη διατροφή μας είναι σχετικά υγιεινή, τότε θα λάβουμε την συνιστώμενη δόση μαγνησίου από τα υπόλοιπα τρόφιμα που καταναλώνουμε.

Διαβάστε ακόμη:

Τα συμπτώματα που μαρτυρούν ότι έχεις έλλειψη μαγνησίου!

Photo: Unsplash/Brooke Cagle