Υπάρχουν τόσα πολλά στερεότυπα και παρανοήσεις σχετικά με τον βιγκανισμό, που πολλές φορές δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε τι είναι πραγματικά αλήθεια και τι όχι. Τα τελευταία χρόνια το vegan lifestyle έχει κερδίσει έδαφος, αποκτώντας πολλούς υποστηρικτές σε ολόκληρο τον κόσμο. Αν λοιπόν, θέλεις και εσύ να μάθεις περισσότερα για αυτή την ιδιαίτερη δίαιτα, είσαι στο σωστό μέρος. Με αφορμή την παγκόσμια μέρα βιγκανισμού, ήρθε η ώρα να καταρριφθούν vegan μύθοι που έχουν στιγματίσει ανά τα χρόνια την συγκεκριμένη διατροφή.

Μια μικρή έρευνα σχετικά με τον βιγκανισμό και τι ισχύει πραγματικά δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Αν μπορούμε να γκουκλάρουμε φωτογραφίες με γάτες, μπορούμε επίσης να γκουγκλάρουμε ερωτήσεις σχετικά με την vegan διατροφή. Ας μην είμαστε λοιπόν αφελείς και ας σταματήσουμε να αναπαράγουμε πληροφορίες που είναι λανθασμένες.

vegan μύθοι
pexels

Διάσημοι vegan μύθοι

  • Ο βιγκανισμός είναι μια ακριβή επιλογή
    Ναι, τα προσυσκευασμένα τρόφιμα μπορεί μερικές φορές να φαίνονται λίγο ακριβά, vegan ή όχι. Αλλά, αν σκεφτείς ότι οι vegan δεν τρώνε κρέας – ένα από τα πιο ακριβά είδη – μπορείς να αντιληφθείς τα ποσά που εξοικονομούνται από το να μην το έχεις στη λίστα σου. Επίσης, τα βασικά συστατικά μιας vegan διατροφής – δημητριακά ολικής αλέσεως, ρύζι, όσπρια, λαχανικά και φρούτα είναι σχεδόν πάντα προσιτά. Συνολικά, μια vegan διατροφή μπορεί να είναι πολύ φιλική για τον προϋπολογισμό.
  • Οι vegans δεν λαμβάνουν αρκετή πρωτεΐνη
    Οι vegan παίρνουν ένα ολόκληρο φορτίο φυτικής πρωτεΐνης από βρώμη, κινόα, φασόλια, σπανάκι, τόφου, φακές, μπρόκολο, ξηρούς καρπούς, σπόρους και πολλά άλλα. Η πρωτεΐνη είναι το λεγόμενο «δομικό στοιχείο της ζωής» που σε χορταίνει, σου δίνει ενέργεια και σε βοηθά να χτίσετε μυς. Και μια vegan δίαιτα παρέχει αρκετή πρωτεΐνη για να χρησιμοποιηθεί από το σώμα σου.
  • Χρειάζεσαι κρέας για την βιταμίνη B12
    Χρειάζεσαι μόνο λίγη βιταμίνη Β12, 1,5 μικρογραμμάριο την ημέρα, αλλά και αυτή η μικρή ποσότητα είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση υγιών νευρικών κυττάρων και άλλων σημαντικών λειτουργιών. Η Β12 παράγεται από βακτήρια που ζουν στο έδαφος. Παραδοσιακά, οι άνθρωποι και τα ζώα την έπαιρναν από την κατανάλωση άπλυτων τροφών, αλλά η σύγχρονη παραγωγή τροφίμων είναι τόσο απολυμασμένη που τώρα πρέπει να τα λαμβάνουμε από άλλες πηγές, ιδίως από συμπληρώματα. Τα εκτρεφόμενα ζώα λαμβάνουν επίσης συμπληρώματα Β12 για τον ίδιο ακριβώς λόγο, καθιστώντας άκυρο το επιχείρημα ότι πρέπει να τρώμε κρέας για την πρόσληψη της Β12.
  • Οι vegans δεν λαμβάνουν αρκετό σίδηρο
    Είναι μύθος ότι χρειάζεται να καταναλώνεις κρέας για σίδηρο. Μία από τις μεγαλύτερες μελέτες για χορτοφάγους και vegans, η European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC), συνέκρινε τις δίαιτες περισσότερων από 18.000 κρεατοφάγων, 4.500 ψαροφάγων, 6.600 χορτοφάγων και 800 vegans και διαπίστωσε ότι οι vegans είχαν υψηλότερη πρόσληψη σιδήρου, ενώ οι κρεατοφάγοι ήρθαν τελευταίοι!
    Το κρέας περιέχει αιμικό σίδηρο και υπερβολική ποσότητα μπορεί να είναι επιβλαβής, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και ενθαρρύνοντας την παραγωγή ενώσεων που συνδέονται με τον καρκίνο. Αντίθετα ο σίδηρος των φυτικών τροφών δεν βλάπτει. Οι καλύτερες πηγές μη αιμικού σιδήρου περιλαμβάνουν τρόφιμα ολικής αλέσεως, όσπρια, σπόρους, αποξηραμένα φρούτα και σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  • Οι άνθρωποι είναι σχεδιασμένοι να καταναλώνουν κρέας
    Αυτό είναι απλά αναληθές! Το σώμα μας είναι πολύ πιο κατάλληλο να τρώει φυτικές τροφές παρά κρέας, επειδή παράγουμε ένζυμα στο σάλιο μας που μας βοηθούν να αφομοιώσουμε καλύτερα τους υδατάνθρακες. Μπορούμε να μασάμε από τη μία πλευρά στην άλλη, όπως τα φυτοφάγα, παρά πάνω-κάτω, όπως κάνουν τα σαρκοφάγα, ενώ τα μακρά μας έντερα επιτρέπουν την πιο αργή πέψη των φυτικών τροφών. Από την άλλη πλευρά, οι μικροί κυνόδοντες και τα μαλακά νύχια δεν μας βάζουν στην ίδια κατηγορία με τους λύκους ή τα λιοντάρια. Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, οι πρόγονοί μας έτρωγαν μια διατροφή πολύ πιο βασισμένη στα φυτά από ό,τι νομίζεις.

Ανακρίβειες σχετικά με την vegan διατροφή δεν χωράνε στην σύγχρονη κοινωνίας, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού έχει ήδη ακολουθήσει αυτόν τον τρόπο ζωής.

Ο σκύλος σου μπορεί να γίνει vegan, όχι όμως και η γάτα σου! Όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν αλλάξεις την διατροφή του κατοικιδίου σου

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News