Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι ίσως γυμνάζεσαι παραπάνω απ’ όσο πρέπει, ώστε να παραμείνεις υγιής και να χάσεις βάρος; Ποια τα σημάδια ότι γυμνάζεσαι υπερβολικά και τι να κάνεις;

Αναμφίβολα, είναι πολύ σημαντικό να γυμνάζεσαι, προσπαθώντας πάντα να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να διατηρήσεις την υγεία σου, αφού όπως πολύ καλά ξέρεις, η γυμναστική είναι υγεία. Ωστόσο, η υπερβολική γυμναστική μπορεί να γίνει πολλές φορές επίπονη και να οδηγήσει σε δυσάρεστα αποτελέσματα, τα οποία σου δείχνουν ότι το έχεις παρακάνει και πρέπει λίγο να περιορίσεις τη σωματική σου άσκηση.

Ποια τα σημάδια ότι γυμνάζεσαι υπερβολικά;

  • Επίμονος πόνος
  • Τραυματισμός
  • Υπερβολική κόπωση
  • Δυσκολία στην αναπνοή
  • Ακαμψία
  • Χάνεις μυϊκή μάζα
  • Αισθάνεσαι χειρότερα μετά την προπόνηση
  • Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς
  • Δεν χαλαρώνεις ποτέ

Όταν μετά την προπόνησή σου συνεχίζεις να πονάς και αργείς να αναρρώσεις ή έχεις τραυματιστεί, τότε σημαίνει ότι ασκήθηκες υπερβολική ή έκανες κάτι λάθος. Ο πόνος και ο τραυματισμός δεν είναι απίθανο να οφείλονται και σε κάποιο δικό σου λάθος κατά τη διάρκεια της άσκησης ή στην παράλειψη των διατάσεων στην αρχή.

γυμνάζεσαι υπερβολικά
Pexels

Επιπλέον, αν η γυμναστική δεν σου φτιάχνει τη διάθεση, αλλά σε κουράζει και σε κάνει να νιώθεις άσχημα, τότε δεν είναι απίθανο να το έχεις παρακάνει. Μετά το τέλος της προπόνησής σου, είναι πολύ σημαντικό να νιώθεις καλά, κι όχι εξουθενωμένος.

Το να μην χαλαρώνεις ποτέ, ούτε στις διακοπές σου είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό. Μπορεί να το κάνεις ασυναίσθητα ή επειδή δεν θες να πάρεις κιλά, όμως δε θα γίνει κάτι αν δεν ασκηθείς μία μέρα για τόση ώρα όση έχεις συνηθίσει.

Τι συμβαίνει όταν γυμνάζεσαι σε τέτοιο βαθμό;

Η υπερβολική γυμναστική κουράζει και τον εγκέφαλό σου εκτός απ’ το σώμα σου. Όταν είσαι κουρασμένος σωματικά, νιώθεις εξαντλημένος και ψυχικά και το αντίστροφο. Παράλληλα, δεν αφήνεις στον οργανισμό σου τον απαραίτητο χρόνο να αποκατασταθεί και κινδυνεύεις περισσότερο με τραυματισμούς.

Τι μπορείς να κάνεις;

  • Τήρησε το μέτρο ακόμα και στη γυμναστική σου.
  • Δώσε χρόνο στο σώμα σου να συνηθίσει μια άσκηση και μην το πιέζεις.
  • Ξεκουράσου αρκετά.
  • Κοιμήσου καλά.
  • Πιες πολύ νερό και φάε σωστά για να μπορέσεις να αντέξεις την προπόνηση.
  • Όταν πονάς ενώ γυμνάζεσαι, απλά μην συνεχίσεις την ίδια άσκηση.
  • Άλλαξε πρόγραμμα προπόνησης, αν χρειαστεί.
  • Στις διακοπές μην ακολουθείς το ίδιο πρόγραμμα, αλλά βρες εναλλακτικές μορφές εκγύμνασης, όπως το περπάτημα ή το κολύμπι.

Τι είναι καλύτερο να τρως πριν τη γυμναστική για να την… αντέξεις; Και τι μετά;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News