Πλησιάζουν οι γιορτινές μέρες και έχεις, ήδη, κάνει το λογαριασμό θερμίδων και κιλών που ενδέχεται να πάρεις από τα εορταστικά φαγητά. Για τον παραπάνω λόγο αποφάσισες να ξεκινήσεις γυμναστική, ώστε η κατανάλωση των εορτών να μην σου κοστίσει σε βάρος. Βέβαια, για πολλούς ανθρώπους κάποια είδη άσκησης δεν είναι και τα πιο αποτελεσματικά κι έχει ως συνέπεια να μην χάνεις βάρος. Έχει αναρωτηθεί γιατί συμβαίνει αυτό; Πιθανότατα όχι! Εμείς είμαστε εδώ για να σου πούμε ποιοι είναι οι λόγοι για αλλαγή τρόπου άσκησης.

Οι λόγοι για αλλαγή τρόπου άσκησης

Μυϊκοί πόνοι

Είναι φυσιολογικό να έχεις κάποιον μυϊκό πόνο μετά από μια σκληρή ή καινούργια προπόνηση. Ωστόσο, ο παρατεταμένος πόνος τριών – τεσσάρων ημερών δεν είναι καλό σημάδι. Αν η κόπωση ή ο πόνος μοιάζει να μην επουλώνεται με τίποτα, τότε το σώμα σου στέλνει μήνυμα και σου λέει πως η άσκηση είναι πολύ έντονη για σένα τη δεδομένη στιγμή, άρα σταμάτα τη ή άλλαξέ τη.

πόνος στη λόγοι για αλλαγή τρόπου άσκησης
Freepik

Μόνιμη κούραση

Η γυμναστική είναι καλό, σε γενικές γραμμές, να σου δίνει ενέργεια και όχι να σε ρίχνει στα πατώματα από την κούραση. Η υπερβολική γυμναστική, ποτέ δεν είναι λύση. Θα είσαι πάντα εξαντλημένος και δεν θα την ευχαριστιέσαι κιόλας. Προσπάθησε μερικές μέρες να ξεκουράζεσαι, δοκίμασε μια διαφορετική άσκηση και σίγουρα φάε και κοιμήσου καλά ώστε να επιτρέψεις στο σώμα σου να απορροφήσει όλα τα οφέλη της γυμναστικής.

Βαριέσαι εύκολα

Αν νιώθεις ότι η γυμναστική που κάνεις δεν είναι μια πρόκληση για σένα, αν δεν αισθάνεσαι τη διαφορά μέσα σου και στο σώμα σου, τότε μπορεί η συγκεκριμένη γυμναστική να μην ταιριάζει σε σένα. Όταν κάνεις την ίδια προπόνηση, μετά από μερικές εβδομάδες δεν θα είναι πια πρόκληση για το σώμα σου και δεν θα ανταποκρίνεται σε αυτή την άσκηση.

Έντονος πονοκέφαλος

Πονοκέφαλος, ναυτία και ζάλη είναι τα σημάδια ότι κάτι κακό συμβαίνει με τη γυμναστική που κάνεις. Μπορεί να πιέζεις υπερβολικά τον εαυτό σου για μια άσκηση ή να κάνεις γυμναστική σε ακραίες συνθήκες. Μια πολύ έντονη προπόνηση μπορεί να προκαλέσει πολλά συμπτώματα στο σώμα μας. Η αφυδάτωση είναι ένα σύμπτωμα που πρέπει να προσέξεις.

Pexels

Το θερμόμετρο γίνεται φίλος σου

Η υπερβολική γυμναστική μπορεί να σε οδηγήσει σε ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό, με αποτέλεσμα να είσαι επιρρεπής στις εποχιακές γρύπες, να ανεβάζεις πυρετό και να είσαι αγκαζέ με το θερμόμετρο. Αντί να βελτιώνεις την απόδοσή σου, προκαλείς βλάβες και μειώνεις την ικανότητα του σώματος να πετύχει τους στόχους που έχει θέσει από την αρχή. Άλλη μία ένδειξη κακής άσκησης είναι η αϋπνία.

Τι 20, τι 40, τι 60… Ποιο είναι το κατάλληλο πρόγραμμα γυμναστικής με βάση την ηλικία σου;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News