Πολλές φορές το άγχος για άμεσα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους μπορεί να μας οδηγήσει σε υπερβολές. Θα ήταν λογικό να υποθέσουμε ότι η επίσκεψη στο γυμναστήριο δύο φορές τη μέρα έχει διπλάσια αποτελεσματικότητα, επομένως η «περίοδος αποκατάστασης» μπορεί να ολοκληρωθεί στο μισό χρόνο. Είναι όμως αυτό επιστημονικά αποδεδειγμένο ή μήπως γυμνάζεσαι υπερβολικά και δεν μπορείς να το καταλάβεις;

Γενικά, το ανθρώπινο σώμα ανταποκρίνεται καλύτερα στην έντονη άσκηση παρά στη διάρκεια. Πιο συγκεκριμένα, η οδηγία των ειδικών για τους ενήλικους είναι 150 λεπτά/εβδομάδα μεσαίας έντασης αεροβικής άσκησης (περπάτημα ή κολύμβηση) ή 75 λεπτά/εβδομάδα έντονης αεροβικής άσκησης (τρέξιμο ή υψηλής έντασης αεροβική).

Τι γίνεται εάν γυμνάζεσαι υπερβολικά;

Η υπερβολική γυμναστική κουράζει και τον εγκέφαλό σου εκτός απ’ το σώμα σου κι αυτό είναι κάτι που αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι το σώμα και το μυαλό μας είναι αλληλένδετα: Όταν είσαι κουρασμένος σωματικά, νιώθεις εξαντλημένος και ψυχικά και το αντίστροφο.

Παράλληλα, δεν αφήνεις στον οργανισμό σου τον απαραίτητο χρόνο να αποκατασταθεί και κινδυνεύεις περισσότερο με τραυματισμούς.

Οδηγίες για άσκηση με μέτρο:

  1. Βρες ισορροπία.
    Ακόμα και να θέλεις να ασκηθείς παραπάνω από μία φορά τη μέρα, προσπάθησε να εναλλάσσεις την έντονη με την ήπια άσκηση. Οι περισσότεροι από εμάς θα έπρεπε να αποφεύγουμε δύο διαδοχικές εξαντλητικές προπονήσεις.
  2. Άφησε το σώμα να «ανασάνει».
    Οι ειδικοί προτείνουν να μεσολαβούν 4 έως 6 λεπτά μεταξύ των ασκήσεων. Επίσης, προτείνουν 2 μέρες να μεσολαβούν για τη γύμναση της ίδιας μυϊκής ομάδας.
  3. Προμηθεύσου «καύσιμα».
    Οι κατάλληλες τροφές θα κάνουν πιο αποτελεσματική την άσκηση. Και φυσικά απαραίτητη είναι η ενυδάτωση του οργανισμού. Για την ακρίβεια, αν τα επίπεδα νερού στον οργανισμό είναι χαμηλά, προκαλούνται βλάβες στους μύες, οι οποίοι είναι δύσκολο να αποκατασταθούν.
  4. Κοιμήσου.
    Οι λίγες ώρες ύπνου κάνουν δυσκολότερη την αποκατάσταση και την απόδοση κατά τη γυμναστική.
  5. Δώσε χρόνο στην αποκατάσταση.
    Αν νιώθεις εξαντλημένος, δεν υπάρχει πρόβλημα να παραλείψεις μια μέρα γυμναστικής. Άλλωστε, μπορείς να βγάλεις τον σκύλο σου βόλτα ή να κάνεις stretching για να είσαι έτοιμος για την επόμενη προπόνηση.

Σε τελική ανάλυση, δεν έχει σημασία πόσες φορές τη μέρα γυμναζόμαστε, αλλά ο τρόπος που γυμναζόμαστε, ποια σημεία γυμνάζουμε κάθε φορά, η ένταση και πώς ανταποκρίνεται το σώμα μας.

Διάβασε και αυτό:

Τα 6 απαράδεκτα λάθη που κάνεις μετά τη γυμναστική!

Photo: Freepik