Έχεις αναρωτηθεί ποτέ αν είσαι πραγματικά πεινασμένη ή όχι; Έχεις στεναχωρηθεί ποτέ τόσο πολύ που έχεις νιώσει πεινασμένη όταν «δεν θα έπρεπε»; Ή έστω να νιώθεις μια μη σωματική πείνα που σου προκαλεί ενοχές για το φαγητό; Ταυτίζομαι μαζί σου και είναι φυσιολογικό να μας συμβαίνει. Υπάρχουν 4 είδη πείνας και σήμερα θα τα ανακαλύψουμε μαζί!

Αρχικά να σου υπενθυμίσω ότι δε θα πρέπει να κατηγορείς τον εαυτό σου που πεινάει, αντιθέτως μπορείς να τον ακούς γιατί κάθε περίοδος της ζωής μας είναι διαφορετική και ίσως το έχει πραγματικά ανάγκη. Ωστόσο, δε θα πρέπει να ξεφεύγεις αλλά να βάζεις όρια.

Παρακάτω μπορείς να γνωρίσεις τους διαφορετικούς τύπους πείνας, αλλά και τρόπους ώστε να τους αναγνωρίζεις!

Υπάρχουν 4 κύριοι τύποι πείνας που επηρεάζουν τον τρόπο και το πότε τρώμε: η σωματική πείνα, η πείνα στο στόμα/γεύση, η καρδιακή/συναισθηματική πείνα και η πρακτική πείνα.

Γιατί πεινάς συνέχεια; – 7 λόγοι για τους οποίους το στομάχι σου γουργουρίζει συνεχώς

Διαφορετικά είδη πείνας – Πώς θα τα αναγνωρίσεις;

1) Σωματική πείνα

Η σωματική πείνα είναι το είδος της πείνας που την προκαλεί το σώμα σου. Είναι αυτό που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη «πείνα».

Αυτός ο τύπος πείνας τείνει να ξεκινά σταδιακά και γενικά νιώθεις ικανοποιημένη αφού έχεις φάει το γεύμα σου.

Όταν βιώνεις σωματική πείνα, είσαι ανοιχτή στο να φας μια ποικιλία τροφών, ακόμα και πράγματα που μπορεί να μην είναι τα αγαπημένα σου. Η σωματική πείνα μπορεί να ικανοποιηθεί βάζοντας απλώς φαγητό στο στομάχι σου. Ωστόσο, η επιλογή για κάτι χορταστικό που θα σε κρατήσει για ώρες είναι ιδανική!

2) Λιγούρα

Έχεις περάσει ποτέ έξω από ένα εστιατόριο και ξαφνικά ξεκίνησαν να σου τρέχουν τα σάλια και να αισθάνεσαι πεινασμένη; 

Αυτή είναι η λιγούρα, που σε κάνει να εστιάσεις στην ικανοποίηση των αισθήσεων που βασίζονται στις πτυχές του φαγητού. 

Δεν υπάρχει τίποτα κακό με το να ικανοποιείς τις λιγούρες σου. Είναι επίσης σημαντικό να συντονιστείς με τα σημάδια του σώματός σου και να ανταποκριθείτε στον «παράγοντα ικανοποίησης» που είναι το γλυκό.

Έφαγες, χόρτασες αλλά στο μυαλό σου πεινάς ακόμα. Και τώρα;

διαφορετικά είδη πείνας
Pexels

3) Συναισθηματική πείνα

Επίτρεψέ μου να ξεκινήσω λέγοντας – Το φαγητό είναι συναίσθημα!

Η συναισθηματική πείνα σχετίζεται με τα συναισθήματα. Προκαλεί μια αντίδραση όπου σε ωθεί να θέλεις να φας. Είναι κάτι συνηθισμένο και η αλήθεια είναι πως χρειάζεται. Κάποιοι το αποκαλούν «πείνα καρδιάς» και όταν βιώνουν κάτι τέτοιο στρέφονται προς το fast food.

Είναι επίσης καλό να σημειωθεί ότι η συναισθηματική πείνα δεν βασίζεται πάντα σε αρνητικά συναισθήματα. 

4) Πρακτική πείνα

Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό είναι η πρακτική πείνα, όπως ακριβώς ακούγεται. Τρως γιατί το χρειάζεσαι εκείνη τη στιγμή.

Αυτό σημαίνει ότι τρως με προπαρασκευαστικό ή προληπτικό τρόπο, όπως όταν τρως όταν δεν πεινάς, γνωρίζοντας ότι θα πεινάσεις αργότερα.

Ας υποθέσουμε ότι ξυπνάς για δουλειά αλλά δεν πεινάς πολύ για πρωινό. Ωστόσο, θα τσιμπήσεις κάτι ώστε να αποκτήσεις ενέργεια, αλλά και για να σε κρατήσει μέχρι το μεσημεριανό σου.

Όσα λείπουν από τη διατροφή σου και σε κάνουν να πεινάς συνέχεια

Πού σου χρησιμεύει αυτό το άρθρο;

Τώρα, λοιπόν, που γνωρίζεις τους διαφορετικούς τύπους πείνας, τι κάνεις; Η «κατάσταση σίτισης» είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σώμα σας αφού φας και η τροφή που τρως χρησιμοποιείται για ενέργεια.

Η ορμόνη ινσουλίνη κυκλοφορεί για να βοηθήσει το σώμα σου να αποθηκεύσει ενέργεια ως γλυκογόνο και ο εγκέφαλός σου χρησιμοποιεί τη γλυκόζη ως καύσιμο.

διαφορετικά είδη πείνας
Pexels

Ωστόσο, το να γνωρίζεις τι να φας και πόσο να φας μπορεί να είναι δύσκολο όταν δεν είσαι σε κατάσταση σίτισης, καθώς τα σημάδια της πείνας και της πληρότητας παραμορφώνονται.

Τότε οι γνώσεις σου για τα είδη της πείνας μπορεί να είναι χρήσιμες. Γνωρίζοντας τους διαφορετικούς τύπους πείνας και κατανοώντας τις υποκείμενες αιτίες, μπορείς να ικανοποιήσεις καλύτερα τις ανάγκες σας.

Επιπλέον, τιμώντας τα σημάδια της πείνας και της πληρότητας, κατανοώντας την κλίμακα της πείνας και ασκώντας προσεκτική διατροφή, θα βελτιώσεις τη σχέση σου με το φαγητό. 

Το κλειδί είναι να ακούσεις το σώμα σου, να γνωρίσεις το σώμα σου και να μάθεις να το εμπιστεύεσαι!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News