Αν είσαι σαν εμένα και έχεις μια σακούλα γεμάτη καρότα σε ένα συρτάρι κάπου στην κουζίνα σου, αγορασμένα με τις καλύτερες προθέσεις, αλλά ξεχασμένα εδώ και καιρό, ήρθε η ώρα να ξεθάψεις αυτά τα νόστιμα και θρεπτικά λαχανικά, γιατί είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία που έχεις στο ψυγείο σου για να σε βοηθήσουν να διατηρήσεις την υγεία σου στη βέλτιστη κατάσταση.

Λιγότερο ακριβά και σχεδόν παντού διαθέσιμα, τα καρότα ανήκουν στα superfoods και προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων για την υγεία, διαρκούν για εβδομάδες στο ψυγείο και είναι εύκολο να συμπεριληφθούν σε γεύματα και σνακ για όλες τις ηλικίες.

Αυτό είναι το απόλυτο trend στην υγιεινή διατροφή για το 2022 που θα έχουμε όλοι στο ψυγείο μας

Ενώ τα καρότα είναι ασφαλή για κατανάλωση σχεδόν από όλους, να προειδοποιήσουμε ότι εάν φας έναν τόνο, είναι αλήθεια ότι μπορεί να δεις κάποιες ορατές αλλαγές επάνω σου. Η υψηλή πρόσληψη βήτα καροτίνης στα καρότα μπορεί να μετατρέψει το δέρμα σου σε πορτοκαλοκίτρινο χρώμα.

Καρότα και υγεία: 5 οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό

Τα καρότα ενισχύουν την υγεία των ματιών

Τα καρότα είναι γεμάτα από μια σειρά από βιταμίνες και μέταλλα που διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο για τη βέλτιστη λειτουργία πολλών οργάνων του ανθρωπίνου σώματος. Τα καρότα, λοιπόν, είναι πλούσια σε βήτα καροτίνη, η ένωση που δίνει στα καρότα την υπογραφή τους, τη ζωηρή πορτοκαλί απόχρωση, η οποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα σου. Η βιταμίνη Α είναι ίσως πιο γνωστή για τον σημαντικό της ρόλο στην υποστήριξη της υγείας των ματιών και της καλής όρασης και η επαρκής πρόσληψή της είναι απαραίτητη για τη μείωση του κινδύνου εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.

Τα καρότα βοηθούν το δέρμα να παραμείνει υγιές

Εκτός από την υγεία των ματιών, η βιταμίνη Α είναι επίσης απαραίτητη για ένα υγιές δέρμα. Μάλιστα, τα άτομα που κατανάλωναν περισσότερη βιταμίνη Α και καροτενοειδή είχαν μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του δέρματος, σύμφωνα με έρευνες. Η τακτική πρόσληψη καρότων, λοιπόν, που είναι μία από τις καλύτερες πηγές του καροτενοειδούς βήτα-καροτίνης της προ-βιταμίνης Α, μπορεί να βοηθήσει στη διασφάλιση επαρκούς παροχής βιταμίνης Α στο σώμα.

Nέα έρευνα καταρρίπτει για πάντα τον μύθο πως το πρωινό σε βοηθά να χάσεις βάρος

Καρότα και υγεία
Freepik

Τα καρότα είναι υπέροχο για τη σωστή λειτουργία του εντέρου

Τα καρότα έχουν 2 γραμμάρια φυτικών ινών ανά μερίδα μισού φλιτζανιού και καταναλώνοντάς τες βοηθάς το έντερό σου να λειτουργεί σωστά. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες μπορούν να επιβραδύνουν το πόσο γρήγορα αδειάζει το στομάχι μας, γεγονός που αυξάνει το αίσθημα πληρότητας μετά τα γεύματα, καθώς και μας βοηθούν να αποτρέψουμε τη δυσκοιλιότητα. Συνεπώς, τα καρότα είναι ισχυρά εργαλεία για τη διατήρηση ενός υγιούς πεπτικού συστήματος.

Τα καρότα κάνουν καλό στην καρδιά

Τα καρότα έχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, το οποίο είναι σημαντικό για την καρδιαγγειακή υγεία. Είναι πλούσια σε φυτοθρεπτικά συστατικά που καταπολεμούν τις ασθένειες με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, όπως καροτενοειδή και πολυφαινόλες. Σε συνδυασμό με την περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, που είναι ευεργετικές για την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων, τα καρότα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν προστασία έναντι των καρδιακών παθήσεων και των παραγόντων κινδύνου τους, όπως η υψηλή χοληστερόλη.

Ένα φαγητό και ένα ποτό που νόμιζες ότι είναι vegan αλλά δεν είναι (πάντα)

Τα καρότα είναι φιλικά προς τη γλυκόζη

Τα καρότα έχουν ελάχιστη επίδραση στη γλυκόζη του αίματος, καθιστώντας τα ένα καλό σνακ τόσο για τους διαβητικούς όσο και για όσους ελπίζουν να αποφύγουν τις αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News