Η yoga σε καρέκλα μπορεί να είναι βοηθητική στους ανθρώπους με άνοια και πιθανόν να μειώνει τα συμπτώματα της ασθένειας, σύμφωνα με μια νέα έρευνα. 

Ένα απ’ τα πρώτα συμπτώματα της άνοιας είναι η μειωμένη μνήμη, όμως η ασθένεια μπορεί να εκδηλωθεί με πολλούς τρόπους απ’ τη σταδιακή μείωση των γνωστικών ικανοτήτων, μέχρι τα προβλήματα στην επικοινωνία, την όραση και την αδυναμία συγκέντρωσης.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με μια νέα έρευνα, οι ήπιες μορφές άσκησης, όπως είναι η yoga σε καρέκλα, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση αυτών των συμπτωμάτων.

Η νέα μελέτη του Florida Atlantic University, διαπίστωσε ότι η yoga σε καρέκλα, ένα είδος yoga που πραγματοποιείται είτε όταν είμαστε καθισμένοι σε καρέκλα είτε όρθιοι, χρησιμοποιώντας την καρέκλα για στήριξη, βελτίωσε τη ζωή των ηλικιωμένων με άνοια σε προχωρημένο στάδιο.

Μάλιστα, όταν τα ευρήματα της έρευνας εξετάστηκαν σε σύγκριση με αυτά της μουσικής θεραπείας, διαπιστώθηκε ότι η yoga σε καρέκλα ήταν πιο επιδραστική στο να μειώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης, που εκδηλώνουν συνήθως οι άνθρωποι με άνοια.

Στην έρευνα συμμετείχαν ενήλικες 60 ετών και άνω που είχαν διαγνωστεί με άνοια, Alzheimer και Parkinson. Οι συμμετέχοντες έκαναν για τουλάχιστον 45 λεπτά yoga σε καρέκλα δύο φορές την ημέρα, για τουλάχιστον 12 εβδομάδες.

Οι μελετητές ανέφεραν ότι το 97% των συμμετεχόντων, παρουσίασαν φανερά βελτιωμένη συμπεριφορά. Οι παράγοντες που εξέτασαν οι ερευνητές ήταν η φυσική τους δραστηριότητα, η διάθεσή τους, οι γνωστικές τους ικανότητες, οι σχέσεις τους και η ικανότητά τους να συμμετέχουν σε δραστηριότητες.

Το συγκεκριμένο είδος yoga επέτρεπε στους ηλικιωμένους να κάνουν άσκηση σε ένα ασφαλές περιβάλλον, ενώ την ίδια στιγμή ενδυνάμωναν τους μύες τους και έκαναν stretching χωρίς να φοβούνται ότι θα πέσουν. Σύμφωνα με την έρευνα, η chair yoga όπως ονομάζεται, ενσωματώνει ακόμη τεχνικές αναπνοής και χαλάρωσης, αλλά και συγκέντρωσης σε συγκεκριμένους μύες του σώματος.

Φυσικά, όπως ήδη γνωρίζουμε οι τεχνικές αναπνοής έχουν πολλαπλά σωματικά και συναισθηματικά οφέλη, συμπεριλαμβανομένων και ότι μειώνουν το άγχος, βελτιώνουν τον ύπνο και απαλύνουν τους πονοκεφάλους. Το ίδιο ισχύει και για τις τεχνικές χαλάρωσης, όπως τον διαλογισμός και το stretching.

Διάβασε κι αυτό:

Τα οφέλη της yoga δεν σταματούν ποτέ: Η σύνδεσή της με το Πάρκινσον

Photo: Unsplash/Ksenia Makagonova