Με μια πρώτη ματιά η σανίδα φαίνεται απλή και εύκολη. Σύντομα θα καταλάβεις ότι δεν είναι. Το να κρατάς το σώμα σου σε μια ευθεία σε αυτήν την στάση χρειάζεται αρκετή δύναμη και αντοχή ενώ οι περισσότεροι μπορούν να κάνουν αυτήν την άσκηση για κάποια δευτερόλεπτα ή λεπτά. Τα οφέλη της σανίδας όμως είναι εξαιρετικά για όλο σου το σώμα. Εκτός από την εκγύμναση των κοιλιακών σου θα δεις ολόκληρο το σώμα και την στάση σου να αλλάζει, αρκεί να την κάνεις σωστά.

Πόσα σετ σανίδας χρειάζεσαι για να δεις αποτέλεσμα;

Τα πολλαπλά οφέλη της σανίδας

Ενδυναμώνει όλο το σώμα

Κι όμως, κάνοντας σανίδα στοχεύεις σε πολλούς μυς ταυτόχρονα. Η σανίδα ενδυναμώνει τους γλουτούς και τους τετρακέφαλους περιοχές που σταθεροποιούν επίσης την λεκάνη και τα γόνατα βοηθώντας την κίνηση στην άσκηση αλλά και τις καθημερινές δραστηριότητες. Ενδυναμώνει επίσης τους ώμους, τα χέρια και τον κορμό. Όταν είσαι σε στάση σανίδα, η σπονδυλική σου στήλη είναι σε ουδέτερη θέση. Αυτό αναγκάζει τους μυς του πυρήνα να εμπλακούν και να παρέχουν σταθερότητα, καθιστώντας τους τελικά πιο δυνατούς.

Βελτιώνει την στάση του σώματος

Καθώς η σανίδα ενδυναμώνει τον κορμό, προωθεί επίσης την καλή στάση του σώματος. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν κάθεσαι σε ένα γραφείο όλη την ημέρα. Οι βασικοί μύες είναι υπεύθυνοι για τη στήριξη της σπονδυλικής στήλης και τη διατήρηση του σώματος σε όρθια θέση. Αυτό περιλαμβάνει μυς όπως το διάφραγμα, τους εσωτερικούς πλάγιους και τους κοιλιακούς. Το να κάνεις σανίδες διατηρεί αυτούς τους μυς υγιείς και δυνατούς, διασφαλίζοντας ότι μπορούν να στηρίξουν τη σπονδυλική στήλη με ευκολία. Επιπλέον, ένας ισχυρός κορμός διατηρεί τη σπονδυλική στήλη σωστά ευθυγραμμισμένη, βοηθώντας περαιτέρω τη στάση σου.

Βοηθάει στην μύωση του πόνου της πλάτης

Ως κέντρο του σώματός, ο κορμός χειρίζεται το φορτίο των κινήσεών σου. Σύμφωνα με τις τρέχουσες εκθέσεις αθλητικής ιατρικής, εάν ο κορμός σας είναι αδύναμος, αυτό το φορτίο μετατοπίζεται στους γύρω μυς, οι οποίοι αρχίζουν να αντισταθμίζονται υπερβολικά. Αυτό μπορεί να προκαλέσει πόνο στην πλάτη, ειδικά στο κάτω μέρος της πλάτης. Η κακή στάση ασκεί επίσης πίεση στους μυς της πλάτης. Η σταθεροποίηση του κορμού με ασκήσεις όπως η σανίδα μπορεί να μειώσει τον πόνο στην πλάτη.

Προλαμβάνει τραυματισμούς

Με τη σταθεροποίηση του κορμού, οι σανίδες μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμού. Ένας ισχυρός κορμός βοηθά στη μεταφορά δύναμης στα άκρα κατά τη διάρκεια της κίνησης. Ένας αδύναμος κορμός, από την άλλη πλευρά, δεν είναι σε θέση να χειριστεί το φορτίο. Αυτό ασκεί υπερβολική πίεση στους κοντινούς μύες, προκαλώντας τραυματισμούς σε απροσδόκητα μέρη, όπως τους γοφούς, τους βραχίονες ή τους εσωτερικούς μηρούς. Η σανίδα ενδυναμώνοντας τον κορμό σου αποτρέπει κάθε είδους τραυματισμό σε άλλες ασκήσεις.

Βελτιώνει την ισορροπία

Εάν δεν είσαι και πολύ καλός στην ισορροπία η σανίδα θα σε βοηθήσει. Αυτή η άσκηση σε αναγκάζει να κρατάς όλο στο το βάρος στα δάχτυλα των ποδιών και τα χέρια χωρίς να πέφτεις. Έτσι ενισχύει την ισορροπία σου. Η ισορροπία είναι βασική για τον έλεγχο της θέσης του σώματος. Είτε όταν απλώς περπατάς είτε όταν κάνεις κάποιου είδους άσκηση η ισορροπία σε βοηθά να έχεις σιγουριά και αυτοπεποίθηση ενώ είναι πολύ χρήσιμη καθώς μεγαλώνουμε.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News